Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

piep in hoofd

piep in hoofd 05 mrt 2006 11:27 #1

• erik
Ik heb al jaren een stijve nek, druk in mijn hoofd en een hele harde pieptoon in mijn hoofd.
Volgens de dokters een depressie. Ik slik al vanaf 2003 amitriptyline.
Ik heb zwaar lichamelijk werk, dus kan niet echt rusten.
Weet iemand hoelang je dit moet slikken.

Re:piep in hoofd 22 jan 2011 18:40 #2

• HETTY
IK HEB AL HEEL LANG EEN PIEP IN MIJN HOOFD ,AAN LINKSE KANT VAN MIJN HOOFD
IK DACHT DAT DE PIEP IETS MET MIJN TE MAKEN HAD ,HEB IN DAT OOR WELEENS ECSEEM GEHAD VLS DE H.A.
IK HEB LANGE TIJD GEDACHT DAT HET DOOR DE TELEFOON KAM OF DOOR ELECTRA DAT NIET GOED AS,DE TELEFOON HEB IK AL JAREN GELEDEN OP EEN ANDERE PLEK GEZET,DE ELECTRA IS MAANDAN GELEDEN NA GEKEKEN,EN NU EET IK HET NIET MEER ,MAAR IK VIND HET ERG IRRITANT
HET RARE IS DAT HET NIET DE HELEDAG AANWEZIG IS MEESTAL LAAT IN DE MIDDAG EN SAVOND ,WIE HERKENT DIT ?

Re:piep in hoofd 22 jan 2011 20:07 #3

• Anoniem
De medische naam voor deze klachten is tinnitus. Er lijkt sprake te zijn van een relatie met vermoeidheid gezien het feit de klachten later op de dag optreden. Het zou ook kunnen dat de piep er continu is maar door omgevingslawaai wordt overstemd en bij rust geprononceerder lijkt.

Re:piep in hoofd 30 jan 2011 09:02 #4

• Henny Kuil
Ik heb ook al jaren een piep in mijn hoofd. Wordt er soms gek van. Ben al eens bij de KNO arts geweest maar die kan er niks aan doen, moet er maar mee leren leven. Maar ik ben er nu zelf achter gekomen, dat het wel eens vanuit mijn nek kan komen. Ik heb wel eens gehad, dat mijn nek even een knak gaf, op dat moment was mijn piep in de oren ook even weg. Was op dat moment een hele opluchting. Maar het kwam ook weer. Ik heb ook een zware baan en nu denk ik dat het toch vanuit mijn nek komt. Ik ben nu van plan om naar de fisioterapie te gaan om mijn nek en schouders los te laten maken.

Re:piep in hoofd 30 jan 2011 17:19 #5

• Anoniem
Henny, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Maar wist je dat je hier zelf thuis ook hele goede oefeningen voor kunt doen? En wist je dat juist lichamelijke sporten waar je moe van wordt zoals zwemmen en wandelen in het algemeen ook erg goed zijn voor jouw soort problemen?

Re:piep in hoofd 13 feb 2011 16:01 #6

• theo
Ben ik blij dat er meer mensen zijn. Heb 4week geleden een verkeersongeluk gehad en sinsdien heb ik een constante hoge pieptoon tussen de oren.Zou idd wellus uit mn nek kunnen komen want die kraakt als een gek.. Ben al mee naar dokter geweest die heeft mn oren uit gespoten maar de piep is niet weg..Word er helemaal gestoord van concentratie is weg en kan niet eens een boek lezen...Betekent dit nou dat ik hier mee moet leren leven? Dit zou betekenen dat mijn baan in gevaar komt...

Re:piep in hoofd 13 feb 2011 16:41 #7

• Greg
Nee, dat betekent dis niet automatisch. Omdat u aangeeft dat er veel spanning staat op de nekspieren waardoor de nek ook gaat kraken, lijkt daar de oorzaak te zitten en dat kan behandeld worden, d.m.v. bijvoorbeeld fysiotherapie en zwemmen. Overleg hiertoe met de huisarts.

Re:piep in hoofd 13 feb 2011 18:17 #8

• theo
ok bedankt Greg maar weer bij doc langs dus, hoop dat die krentenbrijer nou ook snapt dat er meer aan de hand is. Niemand neemt het serieus maar ik word er stapel mesjokke van...

piep in hoofd 14 jan 2014 20:46 #9

• Anoniem
AS JE GE PIEP IN JE OOR HEBT KAN IK JE HELPEN
HIER ZIJ 3 TIPS
1 heb je een stijfe nek en las van je linker oor ga dan naar de trapy zeg dan dat je nek pijn doet 2 heb je een vochtig plekje op je linker oor ge bruik neus spree dat help ook
3 of ge bruik oor spree dat kan mechien helpen
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op