Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

onderhuids bultje in hals/nek

onderhuids bultje in hals/nek 21 apr 2004 11:32 #1

• Anoniem
bij toeval voel ik een onderhuids bobbeltje in het verlengde van mijn oor en dan 15 cm naar beneden. Het is niet groot maar het lijkt alsof het een beetje kan bewegen, maar niet vastpakken. Ik ben pas 20 jaar oud. Moet ik naar de huisarts of kan ik wachten tot het weggaat?

21 apr 2004 13:15 #2

• Anoniem
ik denk dat het een klier is
ben je net ziek geweest? of je word het nog.
ze kunnen ook nog veel groter worden en pijn doen ik heb er een paar en ze blijven altijd en gaan nooit weg
ik hoop dat je ongerustheid wat weg is genomen
vertrouw je het echt niet dan moet je echt even naar de dokter

21 apr 2004 14:36 #3

• Anoniem
Nee ik ben niet net ziek geweest. Wel heb ik last van mn nek. Moeite met naar links draaien. Het lijkt alsof ik mn nek verrekt heb ofzo.
Mijn huisarts zei dat ik over 2 weken even langs moet komen als het niet weg is.
Maak me eigenlijk wel zorgen erover. Hoop dat het snel weggaat.

21 apr 2004 19:37 #4

• Anoniem
Waarschijnlijk is het een opgezette lymfeklier, die worden actief bij een infectie, eigenlijk een goed teken dus. Ze gaan vazelf weer weg. En inderdaad, als je meer last krijgt (dan nu) ga dan even terug naar je huisarts, er kan meer aan de hand zijn maar dat is heel zeldzaam. Dus vinger aan de pols en nu even rustig afwachten.

Re: onderhuids bultje in hals/nek 22 apr 2004 08:15 #5

• Anoniem
Anonymous schreef :
bij toeval voel ik een onderhuids bobbeltje in het verlengde van mijn oor en dan 15 cm naar beneden. Het is niet groot maar het lijkt alsof het een beetje kan bewegen, maar niet vastpakken. Ik ben pas 20 jaar oud. Moet ik naar de huisarts of kan ik wachten tot het weggaat?

Re: onderhuids bultje in hals/nek 27 apr 2004 01:38 #6

• hanny
Anonymous schreef :
Anonymous schreef :

Re: onderhuids bultje in hals/nek 27 apr 2004 01:47 #7

• hanny
Ik ben onlangs geopereerd aan zo'n bult op zo'n zelfde plek. deze is door de plastisch chirurg verwijderd. Het bleek een lipoom te zijn ; een ingekapseld vetgezwel. dit is niet kwaadaardig, maar je moet er wel naar laten kijken als dat het bij jou ook zou zijn.
Een lipoom is beweeglijk maar als je hem wilt pakken schiet die als het ware weg. Een lipoom kan in grote varieren.Ik hoop dat je re wat aan hebt.

jhon 27 apr 2004 16:03 #8

• Anoniem
ook ik heb dergelijkle bultjes gehad deze werden langzaam groter
en waren dan te bewegen,het waren talgkliertjes deze heeft
de huisarts verwijderd.
groetjes jhon.

09 mei 2004 18:19 #9

• Anoniem
heb vandaag ook een bultje ontdekt onderaan mijn kin (tussen kinpunt en adamsappel) ... het is rond en ongeveer 1 cm in diameter. Kan het een beetje bewegen en doet een beetje pijn bij aanraking. Klopt dit eerder met dat vetbultje, de gezwollen klier of de ontstoken talgklietjes? Of moet ik me echt zorgen beginnen maken? :?:

14 mei 2004 19:10 #10

• Anoniem
Nou ik heb in mijn benen volgens mij soortgelijke bulten en ook achterin mijn nek bij mijn haargrens.
Heb deze al laten zien bij de huisarts maar hij zegt dat het niets is.
Ik kan ze alleen niet bewegen of vastpakken en van tijd tot tijd maak ik me er toch zorgen om.
Ik heb ze wel al jaren al zijn sommige later gekomen en heb er in principe geen last van
Alleen als ik er veel aan heb gezeten.Wie herkent dit?

Re: onderhuids bultje in hals/nek 27 mei 2004 17:00 #11

• Anoniem
Anonymous schreef :

Ik heb precies hetzelfde, schrok heel erg toen ik dat bultje ontdekte. Ook bij mij kan ik em bewegen, en doet het een beetje pijn.
Ben jij er toevallig nog mee naar de dokter geweest?? Of iemand hier?

Ook bult 08 jun 2004 19:31 #12

• Raymond
Ik heb aan de linkerkant van m'n nek ook bult zitten, in het "zachte gedeelte" tussen de nek en de hals. Ongeveer 1,5 jaar en 1 jaar geleden ben ik ermee naar de huisarts geweest. Hij zei dat het een verstopte talgklier was, volkomen onschuldig. De laatste tijd wordt de bult echter groter en tot overmaat van ramp heb ik er deze week ook nog een puist op... Ik zie er dus niet uit ;-) Ik heb nu besloten om een afspraak te maken met de huisarts om de bult weg te laten halen. Hij schijnt dit zelf vrij eenvoudig te kunnen doen tijdens het spreekuur door het te verdoven en open te snijden/prikken. Ik zie hier wel erg tegen op... Heeft iemand ervaring met dezelfde ingreep???

Re: jhon 08 jun 2004 19:32 #13

• Anoniem
Anonymous schreef :
ook ik heb dergelijkle bultjes gehad deze werden langzaam groter
en waren dan te bewegen,het waren talgkliertjes deze heeft
de huisarts verwijderd.
groetjes jhon.

Hoe was die ingreep???

bultjes in lies 12 jun 2004 02:24 #14

• Anoniem
kan dit ook in de lies voorkomen? ik heb het ook al heel lang, maar heb er nooit last van!
Alvast bedankt!
Noury

Operatie geslaagd 04 jul 2004 13:38 #15

• Raymond
Inmiddels is twee weken geleden het bultje uit mijn nek verwijderd!

Ik had een zogenoemde talgklier-kieste, een soort ballonnetje ter grote van een kidney-boon, vol met witte talg. De huisarts vertelde dat normaal gesproken het hele ballonnetje wordt weggehaald ipv het ballonnetje leeg te prikken/drukken. Dit laatste gebeurt alleen als het ontstoken is.

Bij mij duurde de ingreep zo'n 15 minuten. Eerst twee plaatselijke verdovingen. Hier voel je bijna niks van. Daarna werd een klein sneetje gemaakt en de kieste verwijderd. Ik mocht zelf het resultaat aanschouwen... Vervolgens twee hechtingen en weer naar huis. Ik heb nergens echt pijn aan gehad. De wond (het wondje) brandde een beetje, maar verder niks ernstig...

Vannacht is het laatste korstje van het wondje geraakt en is het feest gelukkig voorbij! Echter, voor iedereen met het zelfde probleem, ik zou niet vresen voor deze geringe ingreep!

17 sep 2004 12:59 #16

• Anoniem
nou ik had deze post geopend en zal nog eens reageren. Ik had nu opeens een opgezwollen bult in mijn lies wat pijn deed (moest dus wel naar huisarts) en had meteen even bultje in nek laten zien. Hij zei dat het lympfeklieren zijn. Niets aan het handje. (nu ik weer thuis ben realiseer ik me dat ik wel ben vergeten te vertellen dat ik ook last heb van mij nek, maar goed) Ik was erg bang om naar huisarts te gaan maar was niets engs aan! Ga gewoon en laat je enigzins gerust stellen.

Re: onderhuids bultje in hals/nek 07 jan 2005 11:51 #17

• Anoniem
Ik heb ook een klein onderhuids bobbeltje in mijn nek, bij mij zit het alleen iets minder laag ik denk dat het ongeveer 3 a 5 cm bij mij is.
het is een klein bultje en ik heb er geen last van en kan het niet echt bewegen, het is wel aardig hard.
Weet er iemand meer over dit soort bultjes? (het zit er nu ruim een week)

Renate

07 jan 2005 14:53 #18

• bobbeltje"'
hallo ik heb namelijk dus ook zo'n bultje eigenlijk een bobbeltje in m'n
nek zitten ik denk dat ik hem al..niet overdreven 2jaar of zelfs langer
zitten ik ben er ook voor naar mijn huisarts geweest en die zij ook dat het een verstopte talgklier is, ik kan hem zeg maar wel heen en weer rollen
en dat schijnt goet te zijn al je hem kan bewegen en ik heb er verder ook
geen last van dus als je er geen last van heb en het is niks ernstig waarom zou je dan met een litteken in je nek gaan lopen toch.
succes allemaal. :wink:

06 feb 2005 21:10 #19

• Anoniem
Anonymous schreef :
Nou ik heb in mijn benen volgens mij soortgelijke bulten en ook achterin mijn nek bij mijn haargrens.
Heb deze al laten zien bij de huisarts maar hij zegt dat het niets is.
Ik kan ze alleen niet bewegen of vastpakken en van tijd tot tijd maak ik me er toch zorgen om.
Ik heb ze wel al jaren al zijn sommige later gekomen en heb er in principe geen last van
Alleen als ik er veel aan heb gezeten.Wie herkent dit?

Ik heb dit ook. 3 bobbeltjes in mijn nek, net onder de haargrens. Ben vrijdag naar de huisarts geweest en die heeft meteen bloed laten afnemen en ik moet ook een echo maken in het ziekenhuis...dus of het echt iets is....weet ik nog niet, zou er niet mee blijven rondlopen als ik jou was!

Re: onderhuids bultje in hals/nek 06 feb 2005 21:17 #20

• Mark
Anonymous schreef :
Ik heb ook een klein onderhuids bobbeltje in mijn nek, bij mij zit het alleen iets minder laag ik denk dat het ongeveer 3 a 5 cm bij mij is.
het is een klein bultje en ik heb er geen last van en kan het niet echt bewegen, het is wel aardig hard.
Weet er iemand meer over dit soort bultjes? (het zit er nu ruim een week)

Renate

Renate, zou er mee naar de huisarts gaan. Bij mij onderzoeken ze ook 3 bultjes in mijn nek die ook niet beweeglijk zijn. Moet bloed afnemen en echo laten maken...dus ga echt naar een huisarts...bobbels moet je nooit mee doorlopen!! Mark

15 feb 2005 12:44 #21

• Anoniem
Anonymous schreef :
Nee ik ben niet net ziek geweest. Wel heb ik last van mn nek. Moeite met naar links draaien. Het lijkt alsof ik mn nek verrekt heb ofzo.
Mijn huisarts zei dat ik over 2 weken even langs moet komen als het niet weg is.
Maak me eigenlijk wel zorgen erover. Hoop dat het snel weggaat.

18 jan 2006 19:01 #22

• Anoniem
bobbeltje schreef :
zitten ik ben er ook voor naar mijn huisarts geweest en die zij ook dat het een verstopte talgklier is, ik kan hem zeg maar wel heen en weer rollen
geen last van dus als je er geen last van heb en het is niks ernstig waarom zou je dan met een litteken in je nek gaan lopen toch.

Lipoom hals / nek 18 jan 2006 19:02 #23

• Anoniem
Laatst bewerkt: 15 aug 2010 00:48 door .

18 jan 2006 19:02 #24

• Anoniem
bobbeltje schreef :

bult voorhoofd 29 jan 2006 21:29 #25

• Anoniem
Ook ik had een bult maar dan op mijn voorhoofd. Soms was hij kleiner, dan weer groter. volgens de huisarts was het een talgklier. Hij heeft hem weggehaald, maar binnen drie weken had ik niet alleen een lelijk litteken, maar ook weer een bult. Dus op naar de plastisch chirurg. De operatie bleek niet zo onschuldig als de huisarts had doen voorkomen. De bult zat dicht bij mijn "fronsspieren". E?n klein foutje en ik zou mijn wenkbrouwen niet meer kunnen bewegen. De chirurg kreeg mij niet goed verdoofd. Nadat hij 6 keer verdoving had bijgespoten, heb ik gezegd dat hij het maar zonder goede verdoving moest doen. Er kwam een gezwelletje uit van 2 bij 1 cm. Niks talgklier dus. Een kwartier na de operatie kreeg ik vreselijke pijn. Ik heb mij een paar dagen vreselijk slecht gevoeld. Kon niet meer op mijn benen staan. Mijn advies aan iedereen is dan ook: operaties horen in het ziekenhuis thuis, en niet bij de huisarts.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op