Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn

afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn 13 aug 2007 20:57 #1

• Raymond
Hallo,

Ik heb sinds 2 a 3 jaar erg last van hoofdpijnen in combinatie met oorsuizen en duizelingen.

Het allervreemdst hieraan is dat dit voorkomt in combinatie met pijnlijke deuken op mijn hoofd die er alleen zijn als ik op die plek pijn heb.

Als er geen pijn is dan zijn de deuken er ook niet.

Het gaat om een stuk of zes plekken op mijn hoofd.

Heeft iemand ooit van iets dergelijks eerder gehoord en enig idee wat het zou kunnen veroorzaken.

vriendelijke groeten Raymond

20 aug 2007 02:11 #2

• Anoniem
Raymond.....als jij deuken in je hoofd zou hebben, dan zijn ze er altijd.
Je schedel is gemaakt van botten, die hebben een constante vorm en gaan niet op en neer met hoopdpijn. ( tenzij je daar een zwaar trauma hebt opgelopen, maar dan gaan ze ook niet zomaar weer weg )

30 aug 2007 19:30 #3

• Anoniem
Goh erg blij met dit antwoord:
Raymond.....als jij deuken in je hoofd zou hebben, dan zijn ze er altijd.
Je schedel is gemaakt van botten, die hebben een constante vorm en gaan niet op en neer met hoopdpijn. ( tenzij je daar een zwaar trauma hebt opgelopen, maar dan gaan ze ook niet zomaar weer weg )
dat betekent dat niet alleen ik, maar mijn hele familie last van waanvoorstellingen hebben, dat is een hele geruststelling:)

02 sep 2007 14:07 #4

• Vief
Nou Raymond, ik geloof niet dat er gezegd werd dat je waanvoorstellingen had... Maar het is wel zo dat de vorm van je schedel niet kan vernaderen. Echt niet. Er kunnen op de ene dag geen deuken zitten die er daarvoor niet zaten. Over de hoofdpijn kunnen wij vanaf onze computer niet oordelen, misschien heb je last van migraine? wat zegt de dokter? Laat je eens doorsturen naar een neuroloog voor de zekerheid.

deuken in schedel 12 okt 2007 19:43 #5

• krissie
Hoi Raymond, je bent niet gek of aan het hallucineren. Ik heb er namelijk ook last van. In het begin dacht ik ook dat ik het me verbeeldde maar nu ik alles opschrijf ivm een afspraak bij de neuroloog, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ook mijn schedel op een plaats zich af en toe beweegt. Ik heb daar een klein deukje zitten (door trauma) en die was gisteren een half uur lang veel dieper gepaard gaande met veel hoofdpijn op dat punt en daarna was hij weer net als anders. Echt heel vreemd maar wel waarheid. Ik hoop in december antwoord te krijgen op dit verschijnsel door een neuroloog.

12 okt 2007 23:58 #6

• Bas
Hier ook last van, al is de pijn bij mij meer een soort van druk in het hoofd. Op bepaalde plaatsen op achterhoofd ontstaan soms soort van geultje, ook is het schedel op die plekken zachter en lijkt het alsof het ingedrukt kan worden. Klinkt heel vreemd allemaal, kan het misschien zo zijn dat de onderhuid op de schedel op een of andere manier dik en stevig is wat dit veroorzaakt? Anders snap ik er ook niets van :(

13 okt 2007 14:17 #7

• krissie
Ik weet het ook niet bas, maar de pijn die je beschrijft die herken ik ook. Een drukkende pijn van binnenuit. Misschien heeft het te maken met de hersenvliezen. Maar we kunnen lang en breed blijven gissen, we komen er pas achter als een neuroloog het bekeken heeft. Zodra ik meer weet zal ik het hier weer vermeldden.

13 okt 2007 23:18 #8

• Bas
Idd, hopen maar dat die ook niets (ernstigs) vindt... Ik ga 5 november, je hoort wel.
Lastig blijft het iedergeval wel, ik heb laatste tijd ook steeds meer moeite met werk, en voel in mn wangen vrijwel geen pijn bij het knijpen. Nogal rare dingen allemaal.

14 okt 2007 14:16 #9

• krissie
Ik hoop idd dat er geen rare dingen uitkomen en dat als er een reden is dat het dan verholpen kan worden. Succes op 5 november. Het zou fijn zijn als je meer weet dat je het dan ook even vermeld. Sterkte!

duizelingen, hoofdpijn, oorsuizen 23 okt 2007 17:36 #10

• eef
heb ook iets dergelijks, de deuken in mijn hoofd veranderen niet maar of de plaats van de schedelnaden aan de linkerkant heb ik ook regelmatig een soort zenuwpijn. Ik vraag me af of dit een soort spanningshoofdpijn is. Je hebt namelijk ook aan je schedel spieren zitten als deze opzetten kunnen dit dus een soort verdikkingen worden. Ben je ook draaiduizelig ? Dit in combi met oorsuizen kan een beginnende ziekte van meniere zijn, maar ook bij Basilaire Migraine kun je dergelijke klachten hebben.

23 okt 2007 18:09 #11

• krissie
Ja ik ben ook draaiduizelig. Maar ik heb nog meer van die vage klachten teveel om op te noemen. En door de angst speelt mijn spanningshoofdpijin ook weer op en dat maakt het nog erger. Ik ken de spanningshoofdpijn alleen van een band om je hoofd. En niet met die klachten die jij beschrijft. Ik wacht wel af, wachten duurt alleen zo lang als je je niet helemaal fit voelt.

Re:afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn 03 feb 2013 16:08 #12

• Anoniem
Bij basilaire migraine zit de pijn alleen in de achterkant van je hoofd. Dit komt door een vernauwing in de basilaire slagader. Hierdoor krijg je te weinig bloed, en dus te weinig zuurstof in je hersenen, daardoor kan je erg duizelig worden, en ook flauwvallen.
Deze symptomen kunnen voorkomen:

Evenwichtsverlies;
Dubbel zien;
Verlies van gezichtsvermogen;
Gebrek aan coordinatievermogen;
Gevoelloosheid aan een of beide zijden van het lichaam;
Lusteloosheid;
Duizeligheid;
Ernstig braken.

Dit is een zeldzame vorm van migraine met een aurafase.
Ik denk niet dat je hier last van hebt.
Ik heb dit namelijk zelf en zoals jij het omschrijft komt het vrijwel niet overeen.

( stopmigraine.be/basilaire-migraine/ )

Re:afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn 21 mei 2013 16:54 #13

• Tom
Nou ik zal je zeggen, gisteren avond had ik een knallende koppijn en het gaat weer prima nu alleen nog wat druk op mijn hoofd. Afijn ik doe dus de deur open voor mijn vriendin en we drinken wat, ik doe me petje af en ik heb ineens een deuk in mijn schedel aan de rechterzijde me vriendin had een lol joh.. Hoe kan je nou ineens een deuk in je hoofd hebben zegt ze met tranen in haar ogen. Afijn ik ben dus heel erg benieuwd wat je daarop te zeggen hebt dokter, want dit is abnormaal! Uit het niets een deuk.
Ik hoop dat je meer weet.. Groeten tom

Re:afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn 23 mei 2013 22:21 #14

Hai Tom, kun je een foto plaatsen?

Re:afwisseldende deuken in schedel gepaard met hoofdpijn 06 jul 2013 18:13 #15

Lees meer vragen en antwoorden over een deuk in de schedel:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...in+schedel&sa=zoeken
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op