Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel

Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 25 mei 2007 20:20 #1

• Jan
Hallo allemaal.

Sinds een paar weken loop ik met hoofdpijn rond. Deze hoofdpijn heeft voor invloed op mijn ogen. Vermoeidheid en wazig zien. Wat mij opgevallen is dat ik een pijnlijke plek boven op mijn schedel heb. Deze is ca 3 bij 2 cm groot. Als ik hier op druk is dit ontzettend pijnlijk. De rest van de schedel voelt normaal aan als ik erop druk. Mijn vraag is of iemand weet wat dit is. Alvast mijn dank

26 mei 2007 10:54 #2

• Anoniem
Jan, zou je dit niet eens door een arts laten nakijken ?

pijnlijke plek schedel 15 jun 2007 17:21 #3

• carly25
Jan ,

Weet je al wat die pijnlijke plek op je schedel is?
Hoor het graag van je...

gr carly

22 sep 2007 12:11 #4

• Jan
Helaas weet ik nog steeds niets.
Pijnlijke plek bliojft bestaan.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik in een drukke omgeving ben ik stekene pijn krijg in het hoofd.
De huisarts vertelt mij dat het door stress komt.
Je moet er maar mee leven.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 26 jun 2008 12:18 #5

• sjekka
ik heb hetzelfde. weet jij inmiddels wat er aan de hand is/was?

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 02 sep 2008 10:51 #6

• pippie
Ik heb al een aantal weken de zelfde pijnlijke plek op het hoofd huisarts dacht aan zenuwpijn en ik kreeg medicatie dit hielp vervolgens helemaal niet en nu ben ik doorverwezen naar de neuroloog.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 03 sep 2008 13:11 #7

• brenda
hier kan een Osteophaat waarschijnlijk het meeste mee.
Ook bezoek manueel therapeut of Chiropractor zou je kunnen helpen.
succes, Brenda

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 10 sep 2008 11:33 #8

• Joris
Ook ik heb een pijnlijk plekje op m'n hoofd van ongeveer 2cm diameter. Het is een beetje een bultje. Ik denk dat het in mijn geval een ontstoken haarzakje is. Dit kan natuurlijk uitgroeien tot een ciste. Mijn vader is arts en zei dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Ik kijk het nog even aan en als de bult groter word kan de ciste met een relatief simpele handeling worden weg gehaald.

Ik hoop dat dit wat mensen gerust kan stellen.

Bij mij veroorzaakt het plekje overigens geen hoofdpijn of steken of pijnlijke ogen. Dus waarschijnlijk is dit een totaal ander probleem.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 24 jul 2009 19:11 #9

• Henno
Hoofdpijn, vermoeidheid en wazig zien zijn in combinatie bijna altijd van psychische oorsprong door overbelasting en vermoeidheid.

Mijn advies zou zijn uit te zoeken wat deze belasting kan veroorzaken: voldoende slaap en rust, gezond eten en bewegen, leuke relaties en een fijne werkplek, en dergelijke.

Mocht hier iets niet zo lekker lopen als je zou willen, dan is het niet oninteressant dit eens beter uit te zoeken in relatie tot je klachten.

Om op je verborgen vraag te antwoorden: een hersentumor die jouw symptomen geeft is bijna uitgesloten. Mocht je je hier specifiek zorgen over maken, ga dan even naar de huisarts, en overleg deze vraag met hem of haar. De kans is in ieder geval heel erg klein, temeer het symptomencomplex van hersentumoren echt anders is dan jij jouw klachten omschrijft.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 02 jan 2010 01:41 #10

• mc
Hoofdpijn bovenop je hoofd moet je ernstig nemen. Het punt dat je beschrijft dat als je erop drukt (dit hoeft niet eens hard te zijn, gewoon aanraken is al pijnlijk als het erger wordt) is een indicator van 'over je grenzen gaan', zeg maar; de aankondiging van een burnout. Het is het punt dat verbonden is met het ruggemerg en dus zeer belangrijk voor je algemeen welzijn. Als dit punt overgevoeig geraakt wil dit zeggen dat je veel te ver gegaan bent en roofbouw pleegt op je lichaam. Door de verbinding van dit punt op de schedel met het ruggemerg, verspreiden de gevolgen zich dus over je hele lichaam; ernstige vermoeidheid, slecht zicht, slechte concentratie, geen geluid meer kunnen verdragen, overgevoeligheid voor licht en geluid en ga maar door.

Toen ik dit pijnlijke punt bij mezelf ontdekte, jaren geleden, en ik herhaaldelijk gewaarschuwd werd door mijn ostheopaat, dacht ik dat die overdreef. Hij zei telkens weer dat het vijf voor twaalf was, dat als ik niet gauw een langere periode zou rusten, zou crashen enz. maar wat is dat 'crashen'? Naar mijn gevoel was het toen nogal vaag en ik ben twee jaar met ernstige lichamelijke klachten blijven doorgaan, steeds meer en harder. Want dit is tevens een teken van een aankomende burnout; je gaat nog harder en langer werken omdat je begint in te boeten aan goed functioneren. Gevolg; ik ben ingestort. De eerste diagnose was een totale burnout en ik kreeg drie maanden rust voorgeschreven.

Burnout is zeer, zeer ernsitg te nemen. Het lijkt een modewoord en ik vond het toen nogal flauw van mezelf dat ik dit had, mede door het negatieve beeld dat de maatschappij heeft over mensen met een burnout. Maar het is verre van flauw. Het gaat gepaard met zeer ingrijpende 'chemische 'veranderingen in je lichaam die je helemaal onderuit halen. Alleen al de overdosis adrenaline die je lichaam dagelijks aanmaakt door stress en de cortisol die schade toebrengt aan je bijnieren zijn rampzalig. Je kan letterlijk niets meer. Omdat ik mijn burnout veel te ver had laten komen en niet tijdig verteld werd waar al mijn 'vage' klachten vandaan kwamen -een hele waslijst- ontaardde die in het chronisch vermoeidheidssyndroom. (Fybromyalgie) Door de verzwakking was mijn hele immuunsysteem naar min zestien gezakt; ik had geen enkel verweer meer. Ik kreeg tegelijkertijd de ziekte van Lyme. Na twee jaren op sterven na dood op de zetel en in bed liggen (ik raakte ook met tijden verlamd) werd er door een dokter (de eerste in de rij van vijftien!) die me meteen geloofde een veel ernstigere diagnose bovenop vastgesteld; Myelitis, ontsteking van het ruggemerg en Poly Neuritis, ontsteking van al mijn zenuwen. Dit ten gevolge van een auto-ongeval zes jaar geleden waarbij niemand het nodig achtte de whiplash te verzorgen. na een zware en pijnlijke behandeling ben ik er langzaam doorheen geraakt. Ik was ten dode opgeschreven was dit niet gevonden. Ik ben bijna vijf jaar verder dan het begin en kan nu terug stappen en alles doen wat een normaal mens doet, alleen ben ik nog sneller vermoeid en gaat alles wat trager. Het pijnlijke punt op mijn hoofd is nog steeds gevoelig, maar ik weet nu; als het pijn doet moet ik gas terugnemen.

Even nog over whiplash; bij IEDER auto ongeval heb je een whiplash die je goed moet laten nakijken en eventueel verzorgen. Door elke botsing, hoe miniem ook, maken hoofd en nek een erg ingrijpende 'slinger' beweging waardoor het ruggemerg uitgerokken wordt en dus ook beschadigd kan geraken. Mocht je dit ooit gehad hebben, maakt niet uit hoe lang geleden, laat het nakijken bij een goede orthopedist en neuroloog. Beschadigingen aan het ruggemerg merk je niet altijd meteen op en kunnen sluipend erger worden. Dit heeft ongetwijfeld ook zijn gevolgen voor je gevoelige plekje op de schedel. Whiplash trouwens, is één van de mogelijke oorzaken van CVS! Zeer onderkend en whiplash er wordt altijd smalend over gepraat alsof het niet van belang is. Niets is minder waar!

Een lang verhaal in het heel kort, even om duidelijk te maken dat je je NIETS door dokters moet laten wijsmaken als die zeggen dat je er moet mee leven. Het is net door mijn koppigheid en mijn eigen opzoekwerk gedurende de jaren dat niemand me wou geloven en enkel antidepressiva wou voorschrijven omdat het 'allemaal tussen mijn oren zat', dat ik het gered heb. Elke dokter die zegt dat er niets aan te doen is, moet je adieu zeggen. Je kent je eigen lichaam zelf het best en je weet wanneer er iets mis gaat. Als ik toen de waarschuwingen (ook al waren die te vaag om me te stoppen) ernstig had genomen had ik de burnout en CVS kunnen vermijden.

Ernstige aandoeningen beginnen klein en hebben hun signalen; dit is er één dat erg duidelijk is maar waar niemand blijkbaar veel aandacht aan geeft of er zelfs ook maar iets over weet. Leer luisteren naar je lichaam en je kan veel oplossen voor het te laat is! Mijn ostheopaat heeft altijd gezegd dat dit puntje bovenop de shcedel heel duidelijk aangeeft dat je slecht bezig bent. Het is inderdaad zeer ondehevig aan stress. Maar laat je nooit afschepen met het woordje 'stress' bij dokters, dat is zo'n dooddoener. Letterlijk dan. Stress brengt je chemische balans helemaal in de war en kan je ongeneeslijk ziek maken als je dit niet tijdig onderkent en verzorgt door te rusten en je levensstijl aan te passen.
Een heel epistel, en dit is de eerste keer dat ik op dergelijke vragen antwoord. Ik werd zo kwaad van de onzin die dokters vertellen dat ik moest antwoorden. Blijf zoeken naar de goede dokter die je gelooft en ernstig neemt.
Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo'n vaart te lopen als in mijn geval. Weet alleen dat het wil zeggen dat je je limieten aan het overschrijden bent en er iets moet aan doen. Ik hoop jullie hiermee te kunnen helpen. Had ik het zelf maar eerder geweten!

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 24 jan 2010 18:01 #11

• nv
Het was door te googlen op de 3 woorde "schedel, pijn en punt" dat ik op dit forum kwam. Ook ik heb een pijnlijke streek op mijn schedel van ongeveer een diameter van 3 cm, linksboven in mijn geval. Ik heb ook al een tijdje een burn-out en zit werkonbekwaam sinds verschillende maanden, maar er komt telkens wel een probleem bij waardoor ik me na maanden nog steeds slecht voel.
Vraagje aan de burn-out persoon: woon jij in België en ken je een goed ostheopaat die ervaring heeft met dit soort schedelpijn en burnout? Graag adres aub. Bedankt.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 31 mrt 2010 15:37 #12

• Kees
Zijn er mensen hier waarvan de klacht is opgelost? Of weten wat het is? Of leven ze allemaal niet meer?

Ik heb ook een zeer gevoelig plekje op mijn hoofd. Geeft een heel vreemd gevoel bij aanraking en doet soms pijn dat door mijn hoofd heen straalt. Jaren geleden heb ik ooit mijn hoofd hard gestoten kan hiermee misschien een zenuw beschadigd zijn die dit rare gevoelig plekje heeft achter gelaten? Waarom krijg ik daar pas later last van?

Ik maak mij geen zorgen dat het iets erg is alleen zou ik wel een verklaring willen en hoe kom ik ervan af?

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 02 okt 2010 15:00 #13

• Marjan
Hallo Jan,

Ja, een beetje late reactie maar ik lees dit verhaal en herkende het meteen.
Ik heb hetzelfde, enorm pijnlijke plekken op mijn schedel en daardoor hoofdpijn. Het duurt ongeveer een week voor die plekken minder pijn doen en dan zakt de hoofdpijn ook.
Ik kan er niet achter komen waardoor die pijn ontstaat, ik sta er gewoon mee op. Vorige week dronk ik een (echt maar eentje!)glaasje wijn op en een uur later kreeg ik rechts enorme hoofdpijn, de volgende dag zaten die pijnlijke plekken er weer, ook rechts op mijn schedel.
Heb jij ooit ontdekt waar dit door komt?
vriendelijke groet
Marjan

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 17 okt 2010 21:23 #14

• AA
Beste Marjan,

Als eerste wil ik u graag MC aanhalen: "zoek een goede dokter die begrip heeft voor uw klachten en u niet afscheept met het is maar stress leer er mee leven."

Daarna zou ik u graag willen attenderen op het feit dat uw lichaam voor 70% uit water bestaat en voor 0% uit alcohol. Zonder een oordeel vellend over uw alcohol gebruik. Alcohol is in dit opzicht niet alleen onnodig, het is ook nog schadelijk. Alcohol brengt namelijk schade toe aan uw hersenen, lever en andere ingewanden. Water zou een betere vervanger zijn, water zuivert.
De fles voortaan laten staan lijkt mij verstandiger, alcohol is tegenwoordig namelijk de gevaarlijkste vorm van drugs die miljoenen zoniet miljarden levens langzaam naar z'n mallemoer helpt, qua gezondheid en levensduur, en in sociaal opzicht.

Voorderest is het mijden van overmatig suiker gebruik ook een aanrader, suiker veroorzaakt vaak moeheid (ook icm hoofdpijnen) en het verzwakt ook het immuunsysteem.

Natuurlijk blijft dit alles alleen een advies, aan u en alle anderen die dit lezen, de keus blijt natuurlijk aan u. Het zou natuurlijk mooi zijn als het ook een verstandige keuze zou zijn. Dan weet ik in ieder geval dat de belastinggelden niet verspild worden aan mensen die hun klachten hadden kunnen voorkomen door gezonder te leven ipv te leven voor het moment.

Met vriendelijke groet

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 09 jul 2011 12:08 #15

• Gerry
Ik heb mijn haar kort laten knippen en dan met die
koude wind gaat het over mijn schedel ook de winterdag moet ik altijd wat op mijn hoofd.
De pijnlijke plek zit altijd links op mijn hoofd
en is een flinke pijnscheut door het bot net een soort kiespijn maar dan in het schedelbot verder
voel ik mij goed ik heb ook geen last van hoofdpijn
of wat met de ogen alleen die pijnscheuten slaap
s'nachts met een een wollen muts opo te gek.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 23 jul 2011 11:39 #16

• Thea
Herkenbaar die wind, ook ik heb last van kou op mijn hoofd met wind en koude temperaturen. Doktoren zeggen je bent allergisch voor kou... maar voel me soms net een huismus, durf bijna niet naar buiten als het echt koud is. Bij goede temperaturen (boven 20 gr), voel ik me vaak beter. Maar met kou: altijd pijnlijke plekken op schedel en een zwaar gevoel in mijn hoofd!!! Wie herkent dit?

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 29 nov 2011 19:16 #17

• jelle
hey ik ben 15 jaar en ik heb ook dit probleem ik heb op 1 plek op mijn schedel een pijnlijk plekje en soms doet het ook pijn aan mijn aders bij mijn oren (meestal links) ik ben echt bang dat het wat ernstigs is. help me aub.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 21 feb 2012 21:02 #18

• danielle
Ik heb gister heel hard me hoofd gestoten aan een stelling(punt) op me werk nu heb ik erg last van die plek op me hoofd en pijn aan me ogen als ik ze ronddraai wat zou dit kunnen zijn??

hoop het zo snel mogelijk te horen..

mvg. D.
Laatst bewerkt: 21 feb 2012 21:06 door Anoniem1.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 21 feb 2012 21:09 #19

• Sjors
Ik weet niet hoe hard de klap is geweest, maar denk je aan een hersenschudding? Ben je misselijk, kun je slecht tegen licht en heb je een stekende hoofdpijn?

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 15 apr 2012 11:12 #20

• loena
Ik maak hetzelfde mee als jullie allemaal. Bij mij is het dat de nekspieren van mij gaan spannen en vastzitten. De spieren lijden tot aan de midden van de hoofd. Door te veel spanning via de nek en schouderspieren zul je ook midden in de hoofd gevoelig worden, daardoor kan het ook aanliggen. Hoofdpijn is meestal de oorzaak van spanning, stress en drukte , kortweg train jezelf om ontspannen te worden.

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 15 apr 2012 19:11 #21

• Katrien
Hoi iedereen

Ook ik heb de laatste tijd veel pijn aan m'n hoofd , vooral aan m'n exeemplekje dat nu ook wel open ligt , de dokters hebben me wel iets voor geschreven voor erop te doen maar dat pikt en doet enorm pijn .
Mijn hoofd doet echt op sommige momenten heel veel pijn , dat ik het ni kan uithouden . En dan neem ik wel een davelgan in , maar da helpt niet altijd . Soms maak ik me toch zorgen hier om hoor . Of zou het toch stress zijn ?
groetjes Katrien

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 25 jun 2012 14:45 #22

• peter
zit de plek boven je oor
ik heb daar namelijk ook een plek zitten die gaat vervelen voelt of het soms in de brand staat

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 25 jun 2012 20:48 #23

• daniël
Ik wil mij graag aansluiten bij Kees.
Ik heb ook een klein gedeelte bovenop mijn hoofd (ietswat aan de linkerkant) wanneer ik over mijn hoofd aai, en over deze plek heen ga, krijg ik hoofdpijn die door het hele hoofd straalt, van hele korte duur.
Nu is een burn-out uitgesloten bij mij..
Ik ben al meerder malen bij de huisarts geweest voor klachten over hevige hoofdpijnen (clusthoofdpijnen of zwaar geval van migraine denkt mijn huisarts/neuroloog) maar geen last van licht of geluid. Toen ben ik doorverwezen naar een neuroloog en daarvan heb ik een soort spuit gekregen, voor migraine (2 prikken in 1 paars doosje) die ik mijzelf moet geven bij de hevige hoofdpijn. Deze heb ik al maanden niet meer gehad, dus heb ik de spuiten nog niet gebruikt. wel heb ik dit vervelende plekje al enkele weken en krijg ik geen verdere doorverwijzing of onderzoeken.

Ik vraag mij dus af of iemand op dit forum mij enkele suggesties kan geven voor deze symptomen?

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 04 jul 2012 13:53 #24

• Nick
Ik heb dit ook, kom hier ook net pas achter. terwijl
de pijn al weken voortduurt inmiddels.
Ik ga er van uit dat jij dit door een arts hebt laten nakijken inmiddels.
Wat is daar uit gekomen dan weet ik of ik ook moet gaan.
Alvast hartelijk dank

Re:Hoofdpijn door pijnlijke plek bovenop schedel 09 jul 2012 15:07 #25

• E.G
Hier nog één met een zeer pijnlijke plek boven op mijn schedel rechts,anderhalf jaar geleden, kreeg ik een onschuldig puistje onder aan mijn ooglid,een hordeolum zei de huisarts,ook wel "strontje" genaamd,deedbehoorlijk pijn, maar na een paar dagen was dat wel over, tijdens de pijn merkte ik dat er een enorme pijn naar de schedel trok,die tot op de dag van vandaag niet meer weg is gegaan, zo erg zelfs dat ik me er dagen soms ziek van voel,langzaamaan heb ik vaak ook door het hele hoofd pijn, met slapen doet de schedel pijn,het vergalt mijn leven,vaak moet ik sociale contacten afzeggen vanwege de pijn.
Ook gaat nu de zijkant van de neus pijn doen,al met al een onhoudbare situatie,mri en ct scan leveren niets op,een wanhopig iemand die ozo graag eens een dokter zou tegenkomen die weet wat het kan zijn,het enige wat de pijn verlicht is morfine.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op