Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 (1/2) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1

prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 12 jul 2005 19:34 #1

• kim
hallo,

ik heb sinds een paar jaar continu een prikkelend verdooofd gevoel in mijn rechterarm, nek en ook wang, mond en rondom mijn rechteroog. Soms voel ik het bijna niet, dan weer heel erg. Ook komt dar nogreens een raar, drukkend gevoel in mijn hoofd bij.Ook heb ik migraine maar volgens de neuroloog heeft dit er niks mee te maken. Ik heb een scan gehad omdat men dacht dat er iets in mijn nek vast zat waardoor alles ging prikkelen. Daar is niks uit gekomen..... Eigenlijk heb ik me er al bij neergelegd en moet ik er mee leren leven maar ik doe toch even een poging of mensen dit herkennen??? zou fijn zijn!! alvast bedankt
groetjes kim

heb ook zoiets 12 jul 2005 21:50 #2

• indy
Hoi Kim. Ik heb hier ook last van. Maar ik heb daarbij nog een tal van andere klachten. Ik heb mijn verhaal ook op deze pagina staan onder het kopje "wie herkent deze klachten". Misschien kun je het eens lezen of het je bekent voor komt. Jouw verhaal komt mij in ieder geval wel bekent voor. Heb ook drukkend gevoel in hoofd en dan een prikkelend gevoel in oor, wang, lip wang etc. Eens soort gevoel of verdoving van de tandarts aan het uitwerken is, of het gevoel alsof er mieren onder je huid lopen, zo'n prikkelingen.
Ik ben wel blij te horen dat iemand deze klachten ook heeft, alleen is het wel jammer dat we allebei niet weten wat het is. Dat zou het een stuk makkelijker maken. Als je iets meer weet, laat je me het dan even weten?
groetjes indy

12 jul 2005 22:06 #3

• Anoniem
Hoe veel uren computeren jullie per dag ?

30 jul 2005 10:49 #4

• suzan
hebben ze ook wel eens aan epilepsie gedacht?
Ik heb het namenlijk en het klinkt deels bekent.
niet om je bang te maken, maar vraag er eens naar bij de dokter.

Re: prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 01 aug 2005 20:34 #5

• Anoniem
Laatst bewerkt: 21 mrt 2011 12:20 door Anoniem.

Re: prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 05 aug 2005 07:19 #6

• Chantal
Hallo Kim,
Ik las je verhaal en het kwam mij zo bekend voor.Ik ben nu zelf nog maar 26 jaar,maar had sinds mijn jeugd mijn ook al die tintelingen en dat vedofende gevoel en daarna kreeg ik dan meteen hoofdpijn.De doktoren noemde het een vorm van migraine.Maar het weer steeds erger ,eerst had ik het alleen maar in mijn vingers en toen ging het door mijn armen en uiteindelijk naar mijn gezicht.ik had het aan de linkerkant.Ik zat in mijn examenjaar en toen gebeurde het ongeloofelijke,Ik kreeg een hersenbloeding.Na allerlei scans te hebben doorstaan bleek nou ik had een aangeboren afwijking in mijn hersenen.Ze noemen het AVM maar is in werkelijkelijkheid allemaal adertjes die in de knoop zitten.Het was een grote nachtmerrie.Ik moest geopereerd worden.De operatie duurde 13 uur maar het is een godswonder dat ik er nog ben.Ik ben godzijdank helemaal gezond verklaard.Ik wil je hier echt niet bang mee maken,maar ik wil een ieder die dit leest er op wijzen gewoon direct bij de dokter aan te bellen als je iets raars voelt! groetjes chantalkim schreef :
hallo,

ik heb sinds een paar jaar continu een prikkelend verdooofd gevoel in mijn rechterarm, nek en ook wang, mond en rondom mijn rechteroog. Soms voel ik het bijna niet, dan weer heel erg. Ook komt dar nogreens een raar, drukkend gevoel in mijn hoofd bij.Ook heb ik migraine maar volgens de neuroloog heeft dit er niks mee te maken. Ik heb een scan gehad omdat men dacht dat er iets in mijn nek vast zat waardoor alles ging prikkelen. Daar is niks uit gekomen..... Eigenlijk heb ik me er al bij neergelegd en moet ik er mee leren leven maar ik doe toch even een poging of mensen dit herkennen??? zou fijn zijn!! alvast bedankt
groetjes kim

Re: prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 09 nov 2005 23:09 #7

• maranca
Ik ken dit ook. Ik heb dit 2 keer gehad. Het duurt in totaal ongeveer 20 minuten waarna ik helemaal dug ben voor een paar dagen. Ik heb een hersenscan gehad maar niks op gevonden. Ze zeggen dat het hyperventilatie is.

Re: heb ook zoiets 11 nov 2005 16:52 #8

• jolanda
indy schreef :
Hoi Kim. Ik heb hier ook last van. Maar ik heb daarbij nog een tal van andere klachten. Ik heb mijn verhaal ook op deze pagina staan onder het kopje "wie herkent deze klachten". Misschien kun je het eens lezen of het je bekent voor komt. Jouw verhaal komt mij in ieder geval wel bekent voor. Heb ook drukkend gevoel in hoofd en dan een prikkelend gevoel in oor, wang, lip wang etc. Eens soort gevoel of verdoving van de tandarts aan het uitwerken is, of het gevoel alsof er mieren onder je huid lopen, zo'n prikkelingen.
Ik ben wel blij te horen dat iemand deze klachten ook heeft, alleen is het wel jammer dat we allebei niet weten wat het is. Dat zou het een stuk makkelijker maken. Als je iets meer weet, laat je me het dan even weten?
groetjes indy

Re: herkenbaar 11 nov 2005 16:57 #9

• jolanda
Ook bekend met deze klachten en een scan gemaakt en daar kwam uit wite vlekjes in mijn hoofd en nu moet ik nog naar neuroloog voor verder onderzoek afwachten dus als ik meer weet laat ik het weten. groet jolanda

19 nov 2005 00:36 #10

• marco
Hoi komt mij ook bekent voor,heb epilepsie slik aardig wat medicijnen maar geen resultaat tot nu toe.Pas MRI en EEG gehad was allemaal goed,ga nu een secondopinie laten doen kijken of daar wat uit komt.

groetjes

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 12 mrt 2010 16:57 #11

• Mayke
Hallo Kim. Ik herken jouw verhaal. Ik heb al heel mijn leven last van migraine en regelmatig flauwvallen. En ook ik had vaak last van prikkelend gevoel in mijn linker arm en been. De ene keer inderdaad heviger dan de andere keer. 2 maanden geleden kreeg ik een hersenbloeding door een AVM en werd duidelijk dat die verschijnselen werden veroorzaakt door kleine bloedingen vanuit die AVM.

Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken. Maar ik zou vragen om een second opinion en een angiografie. (dat is de enige manier waarop een AVM herkend kan worden.)

Heel veel succes en als je nog vragen hebt hoor ik die graag!

Liefs, Mayke

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 12 mrt 2010 17:08 #12

• Anoniem
Dat is een uitzonderlijk geval.

Atrioveneuze malformaties zijn zeldzaam.

Een arterioveneuze malformatie (AVM) is een misvorming in het bloedvatstelsel, waarbij er sprake is van een abnormale kortsluiting (vaatmisvorming) tussen een slagader (arterie) en een ader (vene). Normaal voert een slagader onder hoge druk (door de pompwerking van het hart), zuurstofrijk bloed aan, dat via een fijn netwerk van haarvaatjes (capillairen) langs de hersencellen stroomt. Daar wordt de zuurstof afgegeven en vervolgens komt het zuurstofarme bloed via kleine afvoerende vaatjes samen in de grote afvoerende aderen. In dat aderstelsel heerst een lage druk. In een AVM ontbreekt het netwerk van haarvaatjes. Het gevolg is dat er op die plaats een soort kortsluiting bestaat tussen de slagader en de ader, waardoor de hoge druk die in de slagader heerst vrijwel rechtstreeks wordt uitgeoefend op de afvoerende ader.

Bron: www.nvvn.org/voorlichting/AVM_avm.html

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help! 08 apr 2010 20:20 #13

• ronald
Hoi'

Erg laat maar lijkt nekhernia

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 08 apr 2010 21:44 #14

• Anoniem
Een nekhernia is vergelijkbaar met een rughernia, zie aldaar, behalve dat een tussenwervelschijf in de halswervelkolom uitpuilt in plaats van de lumbale wervelkolom. De klachten zijn meestal uitstralende pijn naar een of beide armen.

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 17 sep 2010 21:53 #15

• Paulien
Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een hersenbloeding gehad, waarna duidelijk werd dat ik een AVM had. De laatste jaren kreeg ik al steeds meer last van hoofdpijn, wat werd gekoppelt aan 'zal wel migraine zijn'.

Ik ben in Tilburg geopereerd en ze hebben (gelukkig) het AVM kunnen verwijderen. Wel ben ik een groot deel van mijn zicht kwijt. (hemianopsie zoals ze dat heel mooi noemen)

Het lijkt echter of ik de laatste weken minder zie als voorheen na de operatie. Is er iemand die hier ook last van heeft en weet u of dit mogelijk is dat het na de operatie nog kan verslechteren? Of blijft dit een zwakke plek? In het ziekenhuis kunnen ze geen acute dingen waarnemen, maar ik voel me er niet gerust op.
Vooral omdat ik destijds de eerste week na de bloeding ook gewoon heb doorgelopen vertrouw ik mijn intepretatie van de signalen die mijn lichaam afgeeft niet helemaal meer.
Laatst bewerkt: 17 sep 2010 22:48 door .

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 17 nov 2010 20:11 #16

• Linda
Goedeavond,
Ik lees dat er meer mensen zijn die last hebben van dezelfde klachten. Meestal is gedeelde smart halve smart, maar in dit geval word ik niet blij van de berichten. Drie jaar geleden kreeg ik de ziekte van Pfeiffer(omdat ik te weinig aan m'n rust toekwam kreeg ik meteen daarna het cytomegalovirus -de grote broer van Pfeifer-)
In die tijd begonnen ook de tintelingen in mijn benen, hand en kaak. Na een bezoekje aan de tandarts kreeg ik drie zenuwbehandelingen en werd uiteindelijk een kies eruit getrokken. 'klaar!' Dacht ik toen nog, maar de tintelingen en het dove gevoel kwam steeds terug. Er werd anderhalf jaar geleden een MRI-scan gemaakt en volgens de neuroloog was er niets mis met mijn lichaam en ik kreeg Sifrol tegen de kramp. Dat hielp voor een deel om de ergste kramp in hand en benen weg te nemen.

Onlangs(een week of vier geleden) kwam het dove gevoel -in kin, lip, wang en tong met uitstraling naar mijn linkeroog- ineens volop terug na een magraine aanval en ging daarna niet meer weg.
Er blijft een dode plek in mijn kin en de tintelingen zingen door mijn onderkaak, mond, wang enz. De ene keer erger dan de andere keer, maar weg gaat het niet meer.

Na contact met huisarts en tandarts moet ik nu terug naar de neuroloog om alsnog een scan van mijn hoofd te maken. Die is toen niet gemaakt.
Volgens mijn huisarts kan het evt een vorm van MS zijn.

Ik hoop dat het niet te lang zal duren allemaal want ik ben er absoluut niet gerust op.

Groetjes,
Linda
Laatst bewerkt: 17 nov 2010 21:07 door .

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 17 nov 2010 21:08 #17

Mijn eerste gedachte is een ontsteking van een zenuw als gevolg van kiespijn in het verleden.

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 17 nov 2010 21:18 #18

Linda, wil je laten weten hoe het verder gaat met je? Ik ben benieuwd of de klachten vanzelf weer overgaan en ook echt wegblijven. MS kan in bepaalde vormen komen en gaan, en ook migraine kan deze symptomen geven.

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 18 nov 2010 20:51 #19

• Linda
Goedeavond,
Ik heb gister telefonisch contact gehad met de tandarts. Hij acht die kans zeer klein. Vandaag weer heel veel last, nu met name linker wang en oog.
Gister ook mijn man met zijn handen alletwee de wangen vast laten houden of er verschil in zat. ja dus, de linker kant voelt kouder.
Poli neuro heeft niet eerder plek, dus er zit weinig anders op dan het uit te zitten, al voel ik me er echt ongerust onder.

Ik zei het vandaag nog tegen een vriendin. Er zijn dingen waar je last van hebt en die vervelend zijn en er zijn dingen waar je kippenvel van krijgt. Dit is er eentje waar je kippenvel van krijgt.
houd jullie op de hoogte.

Toch iets van gedeelde smart *zeg ik met een lach*
Linda

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 18 nov 2010 21:04 #20

Links-rechts temperatuur verschillen lijken op een vascularisatie (bloedvat) probleem te wijzen.

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 18 nov 2010 22:02 #21

• linda
Ja, dat lijkt me ook waarschijnlijk.
Ik zit nu alleen in dubio, heb last van een prikkende linkerhand en arm tot aan m'n linkerslaap, oor en hoofdpijn. Het lijkt wel op te trekken.
Volgende week naar de neuroloog lijkt ineens eindeloos te duren.

Morgenochtend anders maar de huisarts bellen en kijken of hij de afspraak kan vervroegen.

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 18 nov 2010 22:50 #22

• Miriam
Ik vind je plan niet onverstandig. Laat je weten hoe het verder gaat?

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 19 nov 2010 08:37 #23

• Linda
Morgen,
Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Eerst zo de huisarts bellen
en ik laat zeker nog even van me horen als ik de kans heb.

Dank jullie,
groetjes
Linda

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 27 nov 2010 17:00 #24

• Linda
Gisteren bij de neuroloog geweest, maar eigenlijk begint nu pas het echte wachten. Ze heeft naar mijn verhaal geluisterd en naar de reflexen gekeken. Gevoel en reflexen in handen, voet en gezicht was niet naar behoren, dus nu volgt er eerst een scan van het hoofd. Daarnaast moet er een behandelplan komen, voor de rest van de klachten(doorgemaakte virussen), omdat dit soort neurologische klachten daar vandaan kunnen komen. Omdat virussen zich in het bloed kunnen verstoppen, moet er misschien een ruggemergprik plaatsvinden. Dit alles na 'de scan' (die over drie weken zal plaatsvinden) en de 'vervolgafspraak' eind december. ik word er een beetje moedeloos van, omdat ik behalve de doof, tintel en krampklachten me gewoon niet goed voel.Ik heb al tien dagen hoofdpijn en ben af en toe straal misselijk van het hele gedoe. Letterlijk! Afwachten duurt lang als je klachten hebt.

Tot zover bijgewerkt, kom bij julie terug als ik meer weet.

Groetjes,

Linda

Re:prikkels in rechterarm, wang, mond, nek.. help!!1 28 nov 2010 00:46 #25

• Lucas
Spannend, maar je bent op de goede weg.
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op