Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

spontane blauwe plekken

spontane blauwe plekken 13 mrt 2007 13:42 #1

• anoniem
Hallo,

Ik ben 20 jaar en heb last van spontane blauwe plekken. Ik heb er niet veel last van, maar ik heb me niet gestoten als ik er een heb. Ik heb het heel weinig en al best lang. De blauwe plekken zijn 1 cm ongeveer.
Ik ben best wel bang. Is er iemand die er wat van af weet?
Het is niet over mijn hele lichaam, maar vooral op mijn hand.

Kan iemand mij helpen??

Groetjes

blauwe plekken 06 mei 2007 14:29 #2

• daan
hallo anoniempje, ik heb hetzelfde als jou maar iets erger denk ik. ben 25 jaar, vrouw, krijg spontane blauwe plekken op vooral mijn benen , ook op de handen , armen en voeten. ben veel /vaak moe of vermoeid. last van tintelingen in voeten .pijn aan handen , knieen , onderrug en zij. De laatste tijd vaker duizelig wazig zien of pijn aan ogen. en kan geregeld niet meer uit mijn woorden komen of ... kan niet meer op een woord komen.(alsof ik me niet goed kan concentreren. misschien als je er verder bij nadenkt heb jij hier ook last van. ik heb nu een site gevonden over spontane blauwe plekken (zonder je te stoten) en meer van mijn klachten. het gaat over de ziekte van addison-biermer een tekort aan B12. Misschien iets voor jou om naar te kijken. De artsen kunnen bij mij niets vinden tot nu toe want mijn bloed is altijd goed. maar de klachten blijven.

groetjes daan
Laatst bewerkt: 12 jun 2011 13:15 door Anoniem.

Re:spontane blauwe plekken 24 mei 2008 13:27 #3

• Helpme!
Hallo annoniempje,
ook ik heb last van blauwe plekken.

ik heb blauwe plekken op me been ( links )
het is een straal van 15 cm
de grote van de blauwe plekken is verschillend,
de andere is 1 cm en somminge 3.

ik weet niet wat het is,
ik ben 12 jaar oud,

kan iemand me helpen?

alvast bedankt ;)

Re:spontane blauwe plekken 26 mei 2009 19:00 #4

• Iris...
Hee
Ik het het ook,,
Mijn hele armen zitten onder... Ik heb geen idee waar het vandaan komt ook heb ik veel last van heftig bloedend tandvlees.
Groetjes

Re:spontane blauwe plekken 27 mei 2009 00:50 #5

• Ariëlle
Spontane blauwe plekken worden veroorzaakt door een verhoogde bloedingsneiging en/of een verminderde bloedstolling.

Als je deze klachten hebt, laat de huisarts dan de bloedwaarden testen om te beoordelen of een ernstige aandoening oorzaak is van de klachten.

Vaak kan een lichte huid een diagnose op het verkeerde spoor zetten omdat ieder butje direct te zien is doordat de huid de bloevaten goed laat zien.

Re:spontane blauwe plekken 30 aug 2009 12:24 #6

• Anoniem
Ik ben een man van 24 jaar en loop al een tijdje rond met de volgende klachten.

Een aantal weken terug begon ik ineens spontane blauwe plekken te krijgen op boven en onder-benen. Ik maakte me hierdoor ernstig zorgen.

9 weken ervoor had ik sexueel contact gehad met een vrouw waarbij het condoom was gescheurd. Na 10 weken en 4 dagen heb ik me laten testen op HIV, Lues en Hepatitus B.

De test uitslag was op alle vlakken negatief. In eerste instantie was ik erg opgelucht. Totdat de klachten erger werden.

Ik kreeg last van pijn in beide benen. Het deed erg pijn bij het lopen en manifesteerde zich vooral rondom de knie. De klachten in het rechterbeen hielden na drie dagen op. Maar in het linkerbeen blijven ze aanhouden. De ene keer doet het pijn de andere keer iets minder. Ook ontdekte ik weer een spontane blauwe(rode)plek op mijn linker scheenbeen en doet pijn als ik erop druk.

Ik durf niet goed meer naar de huisarts te gaan omdat ik denk dat hij mijn klachten niet serieus zal nemen.

www.dokter.nl/index.php/Spieren-pezen-bo...-pijn-rond-knie.html

Re:spontane blauwe plekken 31 jan 2010 16:45 #7

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over Pijn in knie:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...+knie&sa=Zoeken#1536

Re:spontane blauwe plekken 03 jun 2010 11:20 #8

• anoniem
Spontane blauwe plekken (zo ook bloedend tandvlees) kunnen gevolg zijn van vitamine C gebrek.

Re:spontane blauwe plekken 03 jun 2010 21:44 #9

• Anoniem
Ik denk dat je vitamine K bedoelt.

Lees: Vitamine K: nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_K

Lees ook: Vitamine C: nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur

Re:spontane blauwe plekken 11 jul 2010 16:09 #10

• Anoniem

Re:spontane blauwe plekken 20 sep 2010 13:42 #11

• Anoniem

Re:spontane blauwe plekken 28 feb 2011 11:42 #12

• Chocomeli
Iris snel naar de dokter gaan!! Laat je bloed onderzoeken!!!

Re:spontane blauwe plekken 24 mei 2012 20:37 #13

• anoniem
hallo,

ik heb ook last van blauwe plekken,
ik heb het rond met borsten precies waar mijn beugel altijd zit ik heb t al meer dan een jaar zitten net toen ik erachter kwam dat mijn schildklier te traag werkte, ik dacht altijd dat t daar mee te maken had of iets met bloedvaten..
ik heb een paar weken geleden ook mijn oksels geharst en die zijn nu ook blauw gelig

Re:spontane blauwe plekken 18 aug 2012 19:41 #14

• Paula
Denk ook aan de ziekte van Lyme

Re:spontane blauwe plekken 28 aug 2012 22:59 #15

Dus... bloed laten onderzoeken

Re:spontane blauwe plekken 29 aug 2012 19:39 #16

• Anobanoniempje
Hoi ik ben een meisje van 13 en ik heb een grote blauwe plek op mijn enkel en die is helemaal opgezwollen... Ook heb ik 2 kleine blauwe plekjes van ca. 1 cm.
Een op mijn voet en een op mijn heup/lies...
Het doet geen pijn als je er op drukt ik ben bij mijn huisarts geweest en die zei dat ik het nog even aan moest kijken hoe het zich zou ontwikkelen.

Maar Ik ben wel bang voor iets ergs (leukemie ofzo) maar weet iemand wat het kan zijn?

Re:spontane blauwe plekken 29 aug 2012 19:46 #17

Als de enkel is gezwollen en blauw, zul je 'm wel verzwikt hebben. De huisarts heeft gekeken dus vertrouw maar op zijn kundigheid. Waarom denk jij meteen aan leukemie?

Lola

Re:spontane blauwe plekken 29 aug 2012 21:53 #18

• Anobanoniempje
Ja ik denk dat dat het beste is wat ik kan doen...
De blauwe plek op mijn enkel zit er nu al een week en is nog steeds hetzelfde gebleven en ik heb even gezocht op internet en het stond bij de symptomen (ik heb ook af en toe pijn bij mijn linkerknie-gewricht en mijn rechter hand) gewrichtpijn stond er ook bij maar het zou ook van de groei kunnen zijn...
Soms kan ik ook niet de juiste woorden vinden en dan zeg ik een heel ander woord dan ik wou...

Ik ben er wel bang voor maar misschien moet ik niet gelijk bang woorden enzo...

Re:spontane blauwe plekken 29 aug 2012 23:00 #19

Hallo meisje van 13,
Let even op je enkel en doe desnoods bij pijn een stevige sok aan, maar ga je nou niet gek zoeken op Internet. Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Liefs Emma

Re:spontane blauwe plekken 30 aug 2012 19:46 #20

• Anobanoniempje
Hoi bedankt voor je advies :)
mijn enkel is nu een heel stuk geslonken hij is nog wel iets dikker dan normaal maar je ziet er bijna niets meer van :)
wel heb ik nog steeds die kleine blauwe plekjes maar ik denk dat ik me niet teveel zorgen maken anders wordt ik helemaal gek.
Ik weet niet hoeveel dagen ze je moet geven maar als ze niet veranderen ga ik nog maar een keertje

Re:spontane blauwe plekken 30 aug 2012 22:14 #21

• Anobanoniempje
Hoi ik heb nog wel een vraag: wat kan ik het beste doen als er meer van die kleine blauwe plekjes bijkomen?

Re:spontane blauwe plekken 31 aug 2012 13:49 #22

Kleine bloeduitstortinkjes? Die trekken ook wel weer weg.

Groetjes

Re:spontane blauwe plekken 13 sep 2012 15:52 #23

• mij
Hoi,

Lola, ik zou niet te snel zeggen dat het allemaal overgaat. De klachten van het meisje van 13 zie je ook terug bij daan(2e reactie, helemaal bovenaan) Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken?

Groetjess

Re:spontane blauwe plekken 18 sep 2012 10:45 #24

Hallo,

@Mij, het meisje is al bij de huisarts geweest en hij heeft gezegd dat ze het nog even moest aanzien. Maar ik begrijp wat je bedoeld.

@Meisje, hoe gaat het nu met je?

Re:spontane blauwe plekken 23 sep 2012 19:00 #25

• annoniem
Ik heb opeens ook blauwe plekken,vaak duizelig en misselijk en hoofdpijn! En vaak bloedneuzen! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen$ x
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op