Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

hoge bloedruk

hoge bloedruk 14 mei 2005 23:48 #1

• sarina
ik krijg hoge bloeddruk als ik ga slapen mijn bloeddruk was overdag 160/90 kreeg 2 soorten med: overdag gaat het nu goed in de avond is hi soms 125/75 maar zodra ik ga slapen en wakker wordt is hij 190/110 soms nog hoger
geloof dat de artsen er ook geen raad mee weten
het is nog al vreemd

is er iemand die dit ook heeft

Re: hoge bloedruk 15 mei 2005 22:37 #2

• Anoniem
sarina schreef :
ik krijg hoge bloeddruk als ik ga slapen mijn bloeddruk was overdag 160/90 kreeg 2 soorten med: overdag gaat het nu goed in de avond is hi soms 125/75 maar zodra ik ga slapen en wakker wordt is hij 190/110 soms nog hoger
het is nog al vreemd

Re: hoge bloedruk 15 mei 2005 23:42 #3

• Anoniem
Anonymous schreef :
sarina schreef :
het is nog al vreemd

Hallo Sarina

Volgens mij was mijn bericht niet goed overgekomen?
Dus ik probeer dit maar weer opnieuw.
In wezen is jou verhaal geen reden van bezorgdheid.
Het is normaal dat de bloeddruk s ochtend sterk stijgt.
Omdat in jouw situatie het extra wordt versterkt door onbewuste gedachten gaat de bloeddruk iets meer omhoog.
Vorig jaar had ik dat precies hetzelfde waardoor ik de medicijnen
Atenolol en Aprovel heb gekregen.
Nu ik bewuster met stress en eten ben omgegaan is de bloeddruk
gedaald waardoor ik met Atenolol ben gaan afbouwen.
Het duurt soms heel lang voordat men weet wat de oorzaak is.
Ikzelf heb naar heel veel dingen gezocht om mijn bloeddruk naar
beneden te krijgen.
Wat goed helpt is:
Gezonder eten ik weet dat cafiene en veel chips mijn bloeedruk omhoog brengt. Neem nu elke dag een knofluvit helpt goed voor de bloeddruk
Minder stress, probeer afleiding zoeken dmv onstpanningsoefeningen.
bij mij hielp rebelancing heel goed. stress situaties zoveel mogelijk vermijden hierdoor slaap je beter waardoor je lichaam weer in balans komt.

Sarine het is goed dat je de bloeddruk controleert maar doe dat niet
te vaak anders wordt het een obsessie.
Probeer dit te meten over een paar weken op dezelfde tijdstip dan geef je jezelf wat afleiding probeer wat meer tegen stress te doen door bv. elke
dag 20 min. wandelen of een goed boek te lezen.
Ik weet zeker dat dit zal helpen. Het ga je goed.

De groeten van Jan

Re: hoge bloedruk 16 mei 2005 06:51 #4

• Anoniem
Anonymous schreef :
Anonymous schreef :
sarina schreef :
het is nog al vreemd

Hallo Sarina

Volgens mij was mijn bericht niet goed overgekomen?
Dus ik probeer dit maar weer opnieuw.
In wezen is jou verhaal geen reden van bezorgdheid.
Het is normaal dat de bloeddruk s ochtend sterk stijgt.
Omdat in jouw situatie het extra wordt versterkt door onbewuste gedachten gaat de bloeddruk iets meer omhoog.
Vorig jaar had ik dat precies hetzelfde waardoor ik de medicijnen
Atenolol en Aprovel heb gekregen.
Nu ik bewuster met stress en eten ben omgegaan is de bloeddruk
gedaald waardoor ik met Atenolol ben gaan afbouwen.
Het duurt soms heel lang voordat men weet wat de oorzaak is.
Ikzelf heb naar heel veel dingen gezocht om mijn bloeddruk naar
beneden te krijgen.
Wat goed helpt is:
Gezonder eten ik weet dat cafiene en veel chips mijn bloeedruk omhoog brengt. Neem nu elke dag een knofluvit helpt goed voor de bloeddruk
Minder stress, probeer afleiding zoeken dmv onstpanningsoefeningen.
bij mij hielp rebelancing heel goed. stress situaties zoveel mogelijk vermijden hierdoor slaap je beter waardoor je lichaam weer in balans komt.

Sarine het is goed dat je de bloeddruk controleert maar doe dat niet
te vaak anders wordt het een obsessie.
Probeer dit te meten over een paar weken op dezelfde tijdstip dan geef je jezelf wat afleiding probeer wat meer tegen stress te doen door bv. elke
dag 20 min. wandelen of een goed boek te lezen.
Ik weet zeker dat dit zal helpen. Het ga je goed.

De groeten van Jan

16 mei 2005 07:01 #5

• sarina
bedankt jan je heb gelijk ik ben wel een stress kip
maar eindelijk iemand die het begrijp meestal vinden ze het heel raar
ik ben inderdaad bezig om de avond anders in te delen en meer rust te vinden gaat al iets beter 160/90
ik meet die bloeddruk niet zo veel meer af en toe in het begin wel heel veel
maar door de jaren heen heb ik wel een verdikte hartspier gekregen
en volgens de internist moet ik mijn hele leven de selokeen en atancand blijven slikken dat vind ik niks maar ja dat is nu een maal zo

groetjes sarina

Hoge bloeddruk 26 mei 2005 10:11 #6

• Jef
Hallo ik ben jef en ik loop al zeker anderhalf jaar pillen uit te proberen
van alles en nog wat ik ben 69 voor mijn leeftijd goed vitaal,ben niet te dik
Mijn bloeddruk was 180-110 met de meeste medicamenten kwam ik uit op
150-90 van de meeste medicijnen had ik bijwerkingen moe en nog eens moe en als je niks meer kunt is de kwaliteit van het leven weg.
En het is raar,ik voel mij zonder medicatie fit en gezond.
Ik heb mij in dat anderhalf jaar door een berg rotzooi moeten vreten voor mijn arts en ik kan dan ook niet begrijpen dat zij niet weten dat er goede medicijnen zijn zonder bijwerkingen,ik ben het nu goed zat en denk er over om het hogerop te gaan zoeken,of weet iemand iets anders.
Ik gebruik nu celocomb en mijn bloeddruk is nu s,morgens 159-107 en
s,avonds 135- 85 Groetjes Jef

Re: hoge bloedruk 13 jun 2005 09:35 #7

• Anoniem
sarina schreef :
het is nog al vreemd

Ja dat heb ik ook als ik wakker wordt is de bloeddruk weeer hoog.

Re: Hoge bloeddruk 13 jun 2005 10:21 #8

• Anoniem
Jef schreef :
Hallo ik ben jef en ik loop al zeker anderhalf jaar pillen uit te proberen
van alles en nog wat ik ben 69 voor mijn leeftijd goed vitaal,ben niet te dik
Mijn bloeddruk was 180-110 met de meeste medicamenten kwam ik uit op
150-90 van de meeste medicijnen had ik bijwerkingen moe en nog eens moe en als je niks meer kunt is de kwaliteit van het leven weg.
En het is raar,ik voel mij zonder medicatie fit en gezond.
Ik heb mij in dat anderhalf jaar door een berg rotzooi moeten vreten voor mijn arts en ik kan dan ook niet begrijpen dat zij niet weten dat er goede medicijnen zijn zonder bijwerkingen,ik ben het nu goed zat en denk er over om het hogerop te gaan zoeken,of weet iemand iets anders.
Ik gebruik nu celocomb en mijn bloeddruk is nu s,morgens 159-107 en
s,avonds 135- 85 Groetjes Jef

hoge bloeddruk 13 jun 2005 10:30 #9

• hans
sinds een jaar of anderhalf bezig met medicatie Ook regelmatig van medicatie moeten wijzigen.
Natuurlijk is de bloeddruk in de ochtend hoger dan in de middag, dus adviseer ik iedereen om je bloeddruk smiddags te meten, dat geeft veel minder spanningen onrust. ook jezelf verplichten om ontspanning te nemen is een goede remedie. Lichte lichamelijke inspanning (wandelen, zwemmen) is goed.
Inmiddels zit ik met een nieuw soort Betablokker (Cyress 10 mg) met gereguleerde afgifte (9,3 mg barnidipine) (fabrikant Yamanouchi)
Daarnaast slik ik Hydrochl.Thiaz 25 mg (plastablet).
Zoals het er nu uitziet met goed resultaat(vanochtend gemeten dus op het verkeerde tijdstip 122/75)
Echter in het begin geeft de betablokker veel bijwerkingen maar die gaan na enkele weken weer weg (zoniet arts raadplegen).
Dit alles zal per persoon natuurlijk verschillen, maar hopelijk hebben jullie iets aan deze info

hoge bloeddruk 15 jun 2005 22:45 #10

• Jan JMW
Beste Jef,
Ik herken mezelf in jouw verhaal. Ik ben nu 67 jaar oud en mijn bloeddruk is nu meestal rond de 120/80, en ik voel me weer kiplekker! Maar zo'n twee jaar geleden slikte ik zes verschillende medicijnen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen. Dit alles tevergeefs.
De bloeddruk bleef hoog en ik kreeg steeds meer last van alle bijwerkingen die in de bijsluiters staan vermeld.
Ik ben naar een natuurarts gegaan. Dat is een arts die ziekten op een andere manier benaderd. D.m.v. de juiste voeding, aangevuld met vitamines, heb ik het gebruik van al die medicijnen geleidelijk kunnen afbouwen.
Ik hoop dat je wat hebt aan dit verhaal.

16 jun 2005 20:49 #11

• Anoniem
Gebruikt niemand van jullie plaspillen (naast de andere medicatie ) tegen de hoge bloeddruk ?

Re: hoge bloeddruk 28 nov 2005 16:18 #12

• Anoniem
Jan JMW schreef :
Beste Jef,
Ik herken mezelf in jouw verhaal. Ik ben nu 67 jaar oud en mijn bloeddruk is nu meestal rond de 120/80, en ik voel me weer kiplekker! Maar zo'n twee jaar geleden slikte ik zes verschillende medicijnen om mijn bloeddruk omlaag te krijgen. Dit alles tevergeefs.
De bloeddruk bleef hoog en ik kreeg steeds meer last van alle bijwerkingen die in de bijsluiters staan vermeld.
Ik ben naar een natuurarts gegaan. Dat is een arts die ziekten op een andere manier benaderd. D.m.v. de juiste voeding, aangevuld met vitamines, heb ik het gebruik van al die medicijnen geleidelijk kunnen afbouwen.
Ik hoop dat je wat hebt aan dit verhaal.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op