Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

hart overslaan, onregelmatig?!

hart overslaan, onregelmatig?! 26 jan 2005 22:24 #1

• klokkie
hallo,

ik heb een beetje een vreemd probleem. ik zal eerst maar vertellen wat wellicht de oorzaak is d.w.z. beetje veel gedronken laatste tijd, gerookt, druk op het werk, op het werk veel koffie en ik kan nog wel eens piekeren maar ik heb soms wel eens last van dat het hart zeg maar in 1x bonkt in je keel. alsof het overslaat en dan hoest je van schrik even zo van "doe het weer even". terwijl als je dan je pols voelt is alles normaal. je schrikt gewoon even van die onregelmatigheid. nu zit ik 2 dagen aan het water , even geminderd (lees: 2 kopjes per dag) met koffie.. en nu lijkt het iets beter maar geheel over is het nog niet.. maar is dit normaal voor een jongeman van 31 of verg ik nu even teveel van mijn lichaam. ik sport verder prima en na het sporten lijkt het ook stukken beter maar tsja, het beangstigt je gewoon en slaap daardoor ook niet best omdat je er steeds aan ligt te denken. iemand hier die me wat kan vertellen voordat ik naar de dokter vlieg?

Ik ken dat 27 jan 2005 11:49 #2

• Juud
Nou komt mij dat even bekend voor, en wat fijn te lezen dat een ander het ook in zijn keel voelt.
Het is net of je adem dan stokt, toch?
En inderdaad, dan doe je snel een zenuw kuchje.
Ik heb het al heel lang, dan slaat mijn hart dus een slag over.
Maar ik hoor voor het eerst dat een ander het ook in zijn keel/nek voelt.
Er zijn genoeg mensen die het in principe hebben, maar die voelen het meestal niet daar.
Ja het blijft elke keer weer schrikken geblazen.
Ik heb het ooit aan mijn dokter gevraagd, ben daar niet speciaal voor naar de dokter geweest. En het schijnt heel normaal te zijn, hij had het zelf ook. Weet eigenlijk niet waardoor het komt.
Mijn vader heeft het ook, dus misschien iets erfelijks.
Bij mij voel je ook echt dat mijn hartslag dan overslaat, ik mis een klop.
Gelukkig duurt het kort. En ik heb het meestal als ik ontspannen op de bank zit.
Ik weet wel dat als je hart er niet rustig bij blijft dat het niet goed is.
Dus normaal is tik tik tik tik
Overslaan tik ... tik ... tik
Niet goed tik(tiktiktik) tik
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
Misschien inderdaad wat rustiger aan gaan doen, als je denkt dat dat de oorzaak is.
Maar wat ik al zei, ik heb het al heel lang, heb het ook weleens tijdens het sporten gehad, blijft doodeng.
Enne niet te veel piekeren, is het niet waard.
Ik heb door het gepieker vorig jaar, een behoorlijke geestelijke klapper gemaakt. Die zich uiteindelijke uitte in hyperventileren.
Kwam niet door die onregelmatige hartslag hoor :wink:
Ik ben trouwens 32.
Groetjes

normaal nooit 27 jan 2005 20:47 #3

• Klokkie
Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
Het klinkt wel iets geruststellender, maar ik heb het normaal nooit. Ja zo heel af en toe. Ik zou er geloof ik wel gek van worden om de rest van mijn leven dit te voelen. Ik merk trouwens als ik sport dat ik er dan veel minder last van heb. Eigenlijk niet. Inderdaad in de ruststand lijkt het iets erger te worden.

Groetjes,
Klokkie

hartklop 30 jan 2005 14:28 #4

• suus
ik heb er ook last van, en uit zich telkens anders. Dan voel ik een klop in mijn keel, dan een pijnlijke harde klop, en dan weer klopjes achter elkaar.Als je hart overslaat, dan krijg je 2 hele snelle kloppen achter elkaar, dan een rustpauze, en dan een harde klop(die je vaak in je keel voelt, de hatklopping). Bij de vorige tekst stond er dat het niet goed is als je hart er niet rustig bij blijft, nou bij mij blijft mijn hart dan niet rustig, want dan schrik ik heel erg, en word ik juist zenuwachtig, waardoor mijn hart snel gaat, is een circeltje ook vaak.Ik ben er 5 keer mee naar de dokter gegaan, en 1 keer een ECG laten maken in het ziekenhuis, en konden niks vinden. BIj de meeste komt het soor stress, zenuwachtigheid,enz. Het is niks ernstigs, en hebben vele mensen, de een alleen erger als de ander. Maar inderdaad het is heel erg eng, en het blijft maar eng, elke keer weer.

groetjes suus

hartklopingen enzo 04 feb 2005 23:33 #5

• M
Hoi, begrijp jullie wel.
Ik heb hetzelfde als jullie beschrijven, helaas.
Al paar keer naar dokter geweest en bloed onderzocht enzo.
Alles normaal zegt men....

Komt neer op spanningen en hyperventilatie (onbewuste chronische)

En gezien mijn situatie zou dat goed kunnen, voel me ook gestresst dus.

M

07 feb 2005 12:16 #6

• Anoniem
Ik heb een vraagje aan jullie.
Hebben jullie ook zoveel overslagen achter elkaar???
Zo van.. .boem. prrrr.... boem prrrrrr.... boem prrrrr..... boem prrrrrr.......boem...prrrrrr........boem.

Af en toe lijkt het of het fladdert.

Soms hele dagen door......wordt er heel moe van........heel moe

Annette

Re: hart overslaan, onregelmatig?! 07 feb 2005 20:06 #7

• im
ik ken het probleem veel stress en dan steken in je borst en je hard slaat over, er mist eerst een slag en dan volgt er een knal ik schrik me elke x weer dood. overgens ik ben 4 keer naar de dokter geweest en in het ziekenhuis voor inspanings cardiologram/ een holter (dat is zo'n kassie) en een hart ecco mijn cardioloog zegt dat er niets aan de hand is, maar ik ben 23 man ik raak helemaal overstuur als het weer gebeurt. en ja als ik sport word het minder ik snap er niets van

gloeberen van m'n hart 14 feb 2005 22:24 #8

• vorever
hoi annete,

het is heel herkenbaar, heb dit probleem al vanaf '99. slik op dit moment halve tablet sotalol, via m'n huisarts.
de laatste jaren ging het redelijk, maar sinds 2 weken is het weer flink mis.
na elke hartslag een extra, het voelt inderdaad als fladderen, ik noem het gloeberen en voel het ook in mijn keel. errug vervelend. maar ja, weinig aan te doen.
ben in utrecht onderzocht, het probleem ligt bij de sinus die regelt het ritme. er is een ritmestoornis die met laser verholpen kan worden, de stoornis die ik heb niet. kan verder geen kwaad, is alleen erg storend, en ben je niet zenuwachtig dan wordt je het wel!!

sterkte en weet dat je in deze niet alleen bent, al heb je daar niks aan
ik vind het fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen en herkenning te vinden in jou verhaal.
Laatst bewerkt: 29 nov 2011 15:51 door Anoniem1.

15 feb 2005 17:06 #9

• Anoniem
Hallo vorever,

Ik ben blij dat je erkenning vind in mijn verhaal , en ook blij dat ik jou verhaal hoor, dat is weer een opluchting voor mij .

We zullen er mee moeten doen , en proberen er maar niet te veel mee bezig te zijn , helaas valt dat niet altijd mee... :(

Annette

Re: hartklop 18 feb 2005 13:52 #10

• simone
Hallo, even mijn ervaring heb al mnden druk op mijn borst en stekende pijn aan beide zijde van mijn borstbeen als ik op mijn linkerzijde lig krijg ik het benauwd en mijn hart gaat sneller slaan en de druk loopt op als ik dan weer op de rug lig zakt het langzaam weg maar de druk blijft continu dagelijks en nu is er het sundroom van Tietze geconstateerd wie weet wat meer hiervan en gaat het inderdaad gepaard met zoveel pijn? vr. gr. Simone
Laatst bewerkt: 29 nov 2011 15:52 door Anoniem1.

Re: hart overslaan, onregelmatig?! 17 sep 2005 19:46 #11

• Alicia
Hey,

Ik heb het ook, ik weet niet precies wat het is, de ene keer is mijn hart echt aan het bonzen, maar vaak is het een soort van zeurderig gevoel aan mijn hart dat ik niet precies kan beschrijven.
Ik ben er mee naar de dokter geweest toen ik in Frankrijk zat. Daar zeiden ze dat het niet erg was en dat het door de stres komt, terwijl ik zelf niet het gevoel heb dat ik stress heb.
Na dit bezoek is het veel beter gegaan, maar de laatste week heb ik het weer terwijl ik niet drink en een aantal keer per week sport. In mijn achterhoofd weet ik dat het waarschijnlijk niet erg is, maar toch, het is mijn hart, dus ik wil ook geen risico nemen terwijl er wel wat ergs aan de hand is!
Ik ben pas 21 en ik heb het vaak als ik gegeten heb en als ik idd rustig op de bank zit of als ik erg hard schrik. En zoals iemand hiervoor al zei, ik wil hier niet mijn hele leven last van houden, want dat zorgt juist voor heel erg veel stress en gepieker en niet durfen slapen, dat gebonk!!
Ik denk er over even naar mijn eigen huisarts te gaan, die kan ik tenminste normaal verstaan en hopelijk heb ik dan zekerheid wat het is of wat ik er aan kan doen, goed??

Alicia

... 20 sep 2005 16:08 #12

• R
Anette,ik heb dat ook gehad ,was een hele enge periode, ik heb er toen medicijnen voor gekregen, rhythmodan en sotacor, ik slik die nu nog, maar de problemen zijn weg!
Groetjes Ron

20 sep 2005 16:29 #13

• Alicia
Oh ja, ik heb nog even een vraag.

Ik heb het nu min of meer non-stop dat ik last heb van mijn hart. Het is niet onregelmatig of zo, maar het bonkt en het steekt een beetje.

Ik wil graag naar de dokter, maar die zegt waarschijnlijk dat het stress is.

Maar hoe kan ik weten waardoor ik stress heb???

Kan iemand serieus en snel antwoorden, want ik zou het echt niet weten en ik wil er heel erg graag vanaf.
Thanks

Re: hart overslaan, onregelmatig?! 14 okt 2005 13:01 #14

• pieter
Hallo allemaal ik heb jullie verhalen nu pas gelezen en herken het heel duidelijk.Alleen is er een verschil in de ene vorm van hartoverslag en de andere.Bij een ritme stoornis aan de sinusknoop (zenuwknoop op het hart die als eerste het electrisch impulsje ontvang van de hersenen) volgt er als het ware een extra slag (extra systole) en dan lijkt het alsof je hart een slag gemist hebt en dan krijg je ineens die bons.dit kan absoluut geen kwaad het is alleen akelig en je moet er gewoon aanwennen.Dit gebeurt vaak na tijden van spanning, dan volgt er automatisch ontspanning/ontlading van de spanning in de cellen.Je kunt ook echt afen toe een slag missen, een uitval hebben en dit ligt meestal aan de AV knoop of bundel van His.Het elektrisch signaaltje wordt niet goed doorgeleid en je hebt dus een geleidingstoornis.Vaak gebeurt dit ook na het gebruik van alcohol stress en grotre inspanning.Als de hartslag hierdoor te laag wordt en je wordt echt duizelig dan moet je naar de dokter.Een hartslag ligt normaal in rust tussen de 60 en de 70als je slaapt nog minder dus.Als uiteindelijk bij elke 2 slagen er een wordt tegengehouden dan heb je dus een hartslag over van rond de 35.een pacemaker is dan een hele goede oplossing.Als je de zaak niet vertrouwed gewoon vragen om een holterregistratie.Zo heb je natuurlijk nog veel meer hartritmestoornisen en het belangrijkste is dat je gerust gesteld wordt.Ik moet ook vaakkuchen als mijn hart overgaat slaan.Dit is schijnbaar een zenuw die geraakt wordt en zodoende die opdracht geeft. Ik heb het nou al 3 jaar , een 2e graads geleidingstoornis en ik leef nog steeds.dus kop allemaal

Re: hart overslaan, onregelmatig?! 14 okt 2005 14:51 #15

• Anoniem
Hey wat goed dat je even gereageerd hebt!
Ik heb wel eens zo'n sport hartslagmeter om. En normaal is mijn hartslag zo ergens in de 50 tijdens rust (bijv. computeren). Dit is denk ik wel normaal.
Maar af en toe gaat de teller voor een sec. of 5 a 10 op nul. Dat vind ik wel gek en ik weet niet of dat aan de meter ligt of aan mij. Volgens mij voel ik mijn hart wel gewoon doorslaan.
En pas toen ik aan het tv kijken was,was mijn hartslag maar 31!!!! Dat is denk ik wel erg weinig. Maar dat was maar ??n keer, normaal 's avonds in mijnbed tijdens het tv kijken is ie rond de 43. Dus dan zal ie niet overgeslagen hebben denk ik.
Ik ben naar de dokter geweest en die heeft ff geluisterd en zegt dat het ok? is. Daar mag ik dan toch vanuit gaan? Ik heb geen heel onderzoek gehad zoals je beschrijft met bijv. een kastje of zo.

Re:Ik ken dat 27 aug 2009 18:12 #16

• s.s
hopi ik kwam toevalig in deze site maar dat ken ik ook ik ben daar voor na dokter geweest dar belijkt dus dat hippefentelatie heb dus als jou zou zijn zou echt achter aan gaan en voorzichtig doen...

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 28 aug 2009 00:03 #17

• Mak
Ik denk dat je hyperventilatie bedoelt. Je spreekt het misschien hetzelfde uit maar de juiste spelling is hyperventilatie.

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 28 aug 2009 00:07 #18

• Sanne

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 28 aug 2009 00:08 #19

• Anoniem
Hallo, Ik denk al jaren dat er 'iets' aan mijn hart aan de hand is. Geen idee waarom. Ik had soms wel last van hartkloppingen en het overslaan van het hart, maar de laatste tijd merk ik dat ik dat veel meer heb! Met name als ik (veel) heb gegeten en als ik wil gaan liggen slapen dan voel ik hartkloppingen en overslaan. Heel eng en vreemd vind ik het maar hoor. Is dit normaal ? of kan er echt iets mis zijn? Hartritme stoornis ofzo? Ik heb klein beetje stres, maar niet zo erg hoor!
Hopelijk kunnen jullie mij beetje helpen.
Groetjes, Mandy. Alvast bedank.

Re:Ik ken dat 20 sep 2009 21:55 #20

• WTF
ik ben 16 jaar oud en bij mij gaat hij ook soms onregel matig wat MOET IK DOEN bij mij gaat hij
tik(tiktiktik)tik en ik heb heel vaak dat hoef ik maar de trap op te lopen en af en dat gaat men hardslag kijhard omhoog en ik heb meestal pijn aan men borst steekent en ik rook

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 22 sep 2009 02:51 #21

• Sipke

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 22 sep 2009 02:51 #22

• Sipke
Hartklopingen worden "palpitaties" genoemd. Palpitaties zijn bijna altijd onschuldig.

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 24 nov 2009 11:57 #23

• kim
na het eten heb ik de laatste tijd ook last van overslaan en een soort van electriciteits stootje.
Daarna veel boeren laten wil wel eens wat helpen.
ik heb ook het idee dat het erger wordt na vet en veel eten.
toen ik 18 was is het begonnen met een snelle hartslag, opeens 200 slagern en na een half uur weer goed.
Ook vaak pijn op mn borst en tinteling in mn arm.
ben nu 36 en heb het dus al best lang in het ziekenhuis kunnen ze niks vinden gr kim
Laatst bewerkt: 24 nov 2009 16:50 door .

Re:hart overslaan, onregelmatig?! 02 jan 2010 23:54 #24

• Trago
Beste mensen

al een hele tijd niet maar enkele weken geleden had ik een paar dagen last dat mijn hart 5 secondes lang bleef overslaan, tenminste dat denk ik, het voelde alsof mijn hart stond te trillen en spontaan uit z'n ritme vloog. Ik wil dus vragen of dit gevaarlijk is of niet.

Ik heb een 24-uurholter gehad, daarop was wel eens een enkele overslag te zien maar die was niet erg, ook de inspanningsECG wees op niks uit, en de gewone evenmin. De bovenstaande vraag ben ik echter domweg vergeten te vragen.

De bovenstaande onderzoeken lieten geen enkele afwijking zien. Toch als ik het internet afspeur op mijn bovenstaande klacht kom je de meest erge dingen tegen. Aangezien beide registraties niet de bovenstaande klacht hebben geregistreerd weet ik niet of ik nog eens terug moet gaan of de bovenstaande onderzoeken voldoende waren.

Mvg
Trago

MOGELIJKE OPLOSSING EN OORZAAK VOOR OVERSLAAN HART 23 jan 2010 11:15 #25

• Charlo020
MOGELIJKE OPLOSSING EN OORZAAK VOOR OVERSLAAN HARTSLAG

Toen mijn hart steeds een hartslag leek over te slaan heb ik zoals anderen hier een hartmonitor meegekregen voor een dag. Die dag had ik er het meest last van en werd alles duidelijk vastgelegd.

De cardioloog vertelde me dat het hart in feite twee hartslagen op hetzelfde maakte die elkaar 'opheffen', zodat het lijkt alsof het hart een slag overslaat.

Normaal gezien is er 1 impuls in het lichaam die tegen ons hart zegt om een keer te kloppen. De cardioloog zei dat er bij mij op zo'n 'overslagmoment' ook een tweede impuls was zodat er dus twee slagen tegelijkertijd plaatsvinden.

Tot mijn grote teleurstelling kon de cardioloog mij niet vertellen wat de oorzaak was. Ik kreeg ook te horen dat het 'niet erg is'. Maar deze gewaarwording is juist zo angstaanjagend omdat je heel goed weet dat er iets mis zit, en dat je lichaam een duidelijk signaal geeft dat er iets aan de hand is.

Daarom ben ik zelf gaan uitzoeken wanneer dit euvel zich bij mij voordeed. Na allerlei 'tests' kwam ik uit op iets heel simpels.

In mijn leefstijl destijds stond ik laat op in de ochtend en werkte ik lange dagen tot laat in de avond of 1 of 2 uur 's nachts. Maar daarna vond ik dat ik nog 'recht' had op wat quality time en ging ik een filmpje kijken, terwijl mijn lichaam aangaf dat het tijd was om te gaan slapen. Ik forceerde mij door mijn slaap heen.

Tijdens één van mijn tests, terwijl ik de hele dag door iedere minuut hartslagen oversloeg, had ik besloten om iedere dag om tien uur 's avonds naar bed te gaan en 's ochtends om uiterlijk om negen uur op te staan.

Na drie dagen waren al mijn hartklachten helemaal over. Totaal. Na 1 dag had ik er nog een beetje last van, dag 2 alleen een paar keer 's avonds laat en sinds dag 3 heb ik er nooit meer last van gehad tot op de dag van vandaag.

Het lijkt een cliché, maar mijn lichaam is blijkbaar gebouwd om in dat goede oude ritme te leven. Dus regelmaat en op tijd naar bed. Tijdens onze slaap wordt ons lichaam 'gerepareerd'. Als dit proces verstoort wordt kun je voreg of laat rekenen op klachten.

Uiteraard ga ik nog wel eens heel laat naar bed, maar dat is een enkele keer.

Als mijn cardioloog mij de vraag had gesteld: "Gaat u vaak laat naar bed?" en had aangedrongen op een normale en gezonde bedtijd had ik dit probleem veel eerder kunnen oplossen.

Ik kan vroeger naar bedgaan en een normaal ritme dus van harte aanbevelen, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Charlo020
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op