Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn in kuit

pijn in kuit 13 sep 2004 18:17 #1

• sandra
Hoi

Ik ben een vrouw van 41 jaar, ik heb sinds drie dagen pijn aan mijn kuit, het lijkt op kramp maar dan constant.
De pijn trekt door tot mijn lies, en staan word dan bijna onmogelijk, autorijden gaat bijna niet meer.
In de eerste instantie denk ik aan trombose, de kuit is niet rood maar wel gespannen en warm.
Aangezien mijn vader trombose had, en mijn zus een longembolie, baart het me toch wel zorgen.
Ook heb ik een constante tinteling aan mijn beide handen, en s'morgens bij het wakker worden heb ik een dood gevoel in mijn handen, het duurt dan een paar minuten voordat het gevoel weer terug komt.
Wat ik graag zou willen weten is, of bij trombose de aangedane plek altijd gelijk rood ziet, en of die tintelingen er iets mee te maken hebben.
ik wacht gespannen op een antwoord! :?

14 sep 2004 00:51 #2

• Anoniem
Klachten van trombose en longembolie

Trombose
De verschijnselen van trombose zijn lang niet altijd merkbaar. U kunt weinig of juist veel klachten hebben. Als een bloedstolsel een ader in het been afsluit, kan het bloed niet meer weg. Het gevolg is dat de kuit of het hele been opzwelt. Het been voelt vaak warm aan en kan rood-paars van kleur zijn. De huid kan strak zijn en glanzen. Het been is vaak pijnlijk en lopen kost moeite. Door de beweging van de voet verergert de pijn bij het lopen. Doordat de doorstroming van het bloed wordt belemmerd, zijn de aders in de huid dikwijls opgezet. Deze klachten zijn niet uniek voor trombose. Ze kunnen ook optreden als gevolg van een andere aandoening. Trombose uit zich namelijk niet op een eigen typische wijze. Dit betekent dat verschijnselen die kunnen duiden op trombose, niet altijd door de arts als zodanig worden herkend. Ook komt het voor dat de arts ten onrechte trombose vermoedt. Om trombose vast te stellen is aanvullend onderzoek nodig.

Soms veroorzaakt trombose geen klachten. De trombose wordt dan bijvoorbeeld pas ontdekt wanneer bij iemand als gevolg van de trombose een longembolie optreedt.

trombose 26 sep 2004 14:11 #3

• anne
Hai,

na een bevalling, waar ik tijdens de bevalling steeds 'kramp' in mijn been had bleek ik een rombosebeen te hebben. Die was ook niet echt warm en rood, wel dik, bleek toch trombose te zijn.
Laat er naar kijken, ze kunnen meteen een echo van je bloedvaten maken en dan weet je het zeker, denk er om dat dit best gevaarlijk is!!!

sterkte!!

Re: pijn in kuit 28 sep 2004 01:06 #4

• Lode D.
sandra schreef :
Hoi

Ik ben een vrouw van 41 jaar, ik heb sinds drie dagen pijn aan mijn kuit, het lijkt op kramp maar dan constant.
De pijn trekt door tot mijn lies, en staan word dan bijna onmogelijk, autorijden gaat bijna niet meer.
In de eerste instantie denk ik aan trombose, de kuit is niet rood maar wel gespannen en warm.
Aangezien mijn vader trombose had, en mijn zus een longembolie, baart het me toch wel zorgen.
Ook heb ik een constante TINTELING aan mijn beide handen, en s'morgens bij het wakker worden heb ik een DOOD GEVOEL IN MIJN HANDEN, het duurt dan een paar minuten voordat het gevoel weer terug komt.
Wat ik graag zou willen weten is, of bij trombose de aangedane plek altijd gelijk rood ziet, en of die tintelingen er iets mee te maken hebben.
ik wacht gespannen op een antwoord! :?

Hallo Sandra,

Zover ik begrijp is uw grootste probleem gevoellooHheid .
Heb persoonlijk een gevoelloeze dij :

onderzoek heeft uitgewezen dat dit komt door een beklemde/ geknelde zenuw in de (in mijn geval in mijn ruggewervels; , in uw geval misschien ergens anders.
Had vroeger ook een gevoelloze rechter helft van rechterhand. OOk hier werd een geklemde zzenuw vastgesteld (in de elleboog) - zenuw werd verlegd en heb sindsdien geen probleem meer.

Stel voor uw huisarts eens in deze richting (knelling van of druk op bepaalde zenuwen) te laten zoeken.

Veel succes en beterschap.
Vriendelijke groet.
Lode (Antwerpen, B)

Re:pijn in kuit 23 jul 2009 15:49 #5

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op