Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Snelle hartslag

Snelle hartslag 05 aug 2010 13:54 #1

• Steef
Hoi

Ben 47jaar heb al maanden last van een te snelle hartslag in rust 90 bpm a 95 bpm.
van een rustige hartslag 70 bpm gaat deze opeens naar 90 a 95 bpm en af en toe hoger Het komt ook regelmatig voor dat ik in rust boven de 100 bpm zit
dat duurt even en gaat dan weer naar 70 a 80 bpm
Diversen ecg's gemaakt
Kan iemand mij advies geven?

Met vriendelikke groet

Re:Snelle hartslag 06 aug 2010 22:37 #2

• Anoniem
Wat is de uitslag van de ECG's?

Hoe is het gesteld met uw lichamelijke conditie? Hoe vaak en hoe lang beweegt u per dag/week? Is er sprake van overgewicht?

Re:Snelle hartslag 07 aug 2010 01:45 #3

• Bruno
De medische naam voor een snelle hartslag is tachycardie. Eigenlijk klopt dit niet helemaal want de definitie van tachycardie is een hartritme van meer dan 100 slagen per minuut.

Tachycardie kan verschillende oorzaken hebben zoals een reactie op stress, lichamelijke inspanning, uitdroging, koffie en drugs, bijvoorbeeld een vit. B1 tekort of een schildklier aandoening.

Afwijkingen van het hartritme worden middels een ECG opgespoord.

Re:Snelle hartslag 07 aug 2010 01:58 #4

• Anoniem

Re:Snelle hartslag 09 aug 2010 02:25 #5

• Zeef
Het lastige van het diagnosticeren van een afwijking aan het hart is dat er tijdens het ECG of tijdens het holteronderzoek geen afwijkingen optreden. Het is dan ook niet mogelijk een diagnose te stellen. Herhaling van het 24 of 48 uurs holter onderzoek kan dan gewenst zijn.

Re:Snelle hartslag 26 sep 2010 20:49 #6

• Anoniem

Re:Snelle hartslag 04 okt 2010 16:17 #7

hallo ik heb een vraagje

ik heb al anderhalve week last van hele erge hartkloppingen en dan trilt me hele lichaam.
het gebeurd al smorgens als ik uit me bed kom ik wil graag weten wat er aan de hand is wandt ik ben soms ook heel erg duizelig en wazig voor de ogen en heel erg moe en niet op me benen meer kunnen staat van het trillen laat het me weten als u meer weet

Re:Snelle hartslag 04 okt 2010 16:52 #8

• Anoniem
Esolda, met deze klachten ga je naar de huisarts. Er kan op basis van het verhaaltje dat u schrijft geen diagnose worden gesteld. De huisarts kan lichamelijk onderzoek doen en kent uw medisch dossier. Naar de huisarts dus.

Re:Snelle hartslag 22 jan 2011 22:32 #9

• Anoniem

Re:Snelle hartslag 18 mei 2012 21:10 #10

• gerard
Bij mij zijn m'n hartkloppingen verdwenen na het gebruik van magnesium.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op