Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Zeurende pijn in vingers

Zeurende pijn in vingers 23 mei 2007 10:37 #1

• Bianca
Ik heb af en toe last van zeurende pijn in mijn vingers. Vorige keer ben ik naar de dokter geweest en die zegt dat (omdat ik hele dunne en buigzame vingers heb) dat er wat spiertjes ontstoken waren. hij gaf mij toen de tip om mijn vingers te tapen. (dit hielp een klein beetje). Maar nu heb ik het weer en ik verga echt van de pijn. Het is ook in allebei mijn handen en het lijkt me sterk dat de vingers in allebei mijn handen zijn ontstoken.

Het is echt een zeurende pijn en wordt er echt een beetje ziek van. Kent iemand deze symptonen of heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

23 mei 2007 17:22 #2

• Br.
Ben je helemaal zo lenig/bewegelijk ?
Doet mij denken aan hypermobiliteit.

Laat eens weten of je er iets in herkent.

07 aug 2007 10:28 #3

• Bianca
Nee ben niet lening, alleen heb ik erg dunne vingers en tenen die flexibel zijn.

zeurende pijn in vingers 08 aug 2007 22:56 #4

• Anoniem
wat doe je zoal met je vingers?

22 aug 2007 09:45 #5

• Bianca
Nou helemaal niks bijzonders!

Re: 21 mei 2008 12:54 #6

• marco c
meschien is het wel een vorm van reuma?
ik heb er zelf ook las van eigenlijk een voordurende lichte pijn in mijn vingers en teenen
ben ook noor de docter geweest maar die zegt als ik er over een half jaar nog last van heb dat ik dan nog maar eens terug moet komen , nou ik heb er inmuddels al bijna 1 jaar last van.

Re:Zeurende pijn in vingers 21 mei 2008 17:15 #7

• Loesje
ik heb ook vaak last van mn vingers en tenen, ook van mn pols trouwens. bij mij knakt het ook altijd als ik ze buig. vooral als t koud is heb ik er last van. ik heb me laten prikken op reuma, maar dat was het niet... lekker duidelijk he? weet nu nog niet wat het is, en heb er nog regelmatig last van! echt naar! hoop dat jij wel meer duidelijkheid kan krijgen!

Re:Zeurende pijn in vingers 24 sep 2009 14:57 #8

• Jessica Koster
dit heeft mijn zoontje, drie jaar ook. is dit nou de spieren of de botten. hij heeft hlh maar voor deze pijnen staan de artsen vor raadsel. ook hij vergaat van de pijn....

moeder van 28 jaar uit dordrechtfet

Re:Zeurende pijn in vingers 24 sep 2009 16:47 #9

• Merel
Wat is HLH?

Re:Zeurende pijn in vingers 24 sep 2009 16:50 #10

• Fenna
De JIA Vereniging Nederland biedt de mogelijkheid om over jeugdreuma te praten. tevens word er informatie over jeugdreuma aangeboden. De vereniging is meestal op de hoogte van de laatste medische ontwikkelingen rondom jeugdreuma.

JIA Vereniging Nederland: www.jeugdreumavereniging.nl/

Re:Zeurende pijn in vingers 05 okt 2009 12:41 #11

• Helga
Hallo,

Ja ik herken het probleem. Ik heb echter geen enkel idee wat het is. Ik ben nl. zelf ook al een tijdje onderweg om te achterhalen wat het is.

Mijn vingers willen ook niet doen wat ik wil. Zowel in de ochtend als in de avond kan ik ze bijna niet buigen, ze zijn bijna altijd koud. Ik ben al bij de reumatoloog en bij de neuroloog geweest maar niemand weet wat het is...
Als ik iets uit een reflex wil pakken, laat ik het vallen, ik heb een enorm krachtverlies.

Tijdens de zwangerschap heb ik heel veel vocht vastgehouden, dit zou na mijn zwangerschap weggaan, dit is ook het geval alleen de pijn mijn in vingers zijn overgebleven. Je voelt echt iedere beweging die je vingers maken.

Wie herkent dit nog meer...... Je voelt je echt onbegrepen, je ziet er nl. helemaal niets aan.

Re:Zeurende pijn in vingers 23 mei 2010 01:33 #12

• Anoniem
Jeugdreuma is een verzamelnaam voor gewrichtsontstekingen bij kinderen. De aandoening komt voor bij 1 op de 1000 kinderen. In Nederland hebben tussen de 2000 en 3000 kinderen jeugdreuma. Een andere naam voor jeugdreuma is Juveniele Idiopathische Artritis, afgekort JIA.

Er zijn 3 vormen van jeugdreuma:
Oligo-articulaire jeugdreuma: er zijn dan maximaal 4 gewrichten tegelijk ontstoken; poly-articulaire jeugdreuma: er zijn dan 5 of meer gewrichten tegelijk ontstoken; systemische jeugdreuma: niet alleen gewrichten zijn dan ontstoken, maar ook organen.

Lees verder over jeugdreuma op:
www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgr...zoek/jeugdreuma.aspx

Re:Zeurende pijn in vingers 28 jul 2010 18:28 #13

• Anoniem

Re:Zeurende pijn in vingers 06 aug 2011 22:29 #14

• liesbet
Ik heb na de laatste zwangerschap ook pijn in mijnvingers en ook handen en ook in mijn voeten. en heel af en toe op veel plaatsten. het wordt erger in de cyclus.
heel gek. ook geen ruema ik heb ook een bloedtest ondergaan. heel rare gewaarwording. want wat is het ?
misschien een gebrek aan een sporen element? magnesium ofzo?

Re:Zeurende pijn in vingers 06 aug 2011 22:36 #15

• Thea
En wat vind de huisarts hiervan? Heb je misschien meer aanwijzingen voor osn?

Re:Zeurende pijn in vingers 19 jul 2012 10:27 #16

• Ellen
Het is lang geleden maar ben je erachter wat de oorzaak en oplossing is ?

Zeurende pijn in vingers 17 jan 2014 23:56 #17

• Anoniem
Klopt het dat de pijn voornamelijk in de winter komt? Ik heb dezelfde klachten en kan me herinneren dat ikzelf er vorig jaar ook last van had. Maar niet constante pijn bij mij trekt het wel weg, en komt het later weer terug.

Zeurende pijn in vingers 16 jun 2014 10:02 #18

• Anoniem
Dat heb ik ook, maar ik kom er ook niet verder mee. De dokter zegt, ik weet ook niet wat het is. Het is niet ontstoken of dik. Dus het zal wel over gaan.
NIET DUS.
De pijn blijft en word alleen maar erger.
Ik wordt er vervelend van.

Zeurende pijn in vingers 16 jun 2014 10:15 #19

Laat je door de huisarts dan doorverwijzen naar de orthopeed of de reumatoloog

Zeurende pijn in vingers 05 nov 2014 12:36 #20

• Anoniem
heb zelf ook al jaren pijnlijke handen ,reumatoloog, orthopeed , neuroloog niemand vindt de oorzaak maar ....ik blijf wel met constante pijn in mijn handen hebben .op den duur geloof ik dat de dokters er zelf wel echt niks van weten .spuitjes ,ontstekkingsremmers , magnesium enz .noem het op en ik heb het genomen en resultaat nee hoor . je wordt er moedeloos van en vaak onbegrepen door je omgeving .
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op