Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

brandende voeten

brandende voeten 25 apr 2006 19:51 #1

• diana
Hallo, ik heb al een paar jaar last van ontzettende brandende voeten, zeker als het wat warmer word en ik wat veel loop. Kan dan ook bijna niet meer lopen als ik even gezeten heb en ik moet weer opstaan dan lijkt het net alsof ik op duizenden naaldjes loop, zo erg prikt dat dan. Zit het liefst de hele dag met mijn voeten omhoog of in een koudwaterbad Vooral 's nachts ook heel lastig omdat ze dan zo warm zijn dat ik er niet van kan slapen.
Heb al van alles geprobeerd, van zooltjes tot voetenbadjes, creme's en etc. Niets helpt. HEt is heel vervelend want lekker wandelen of winkelen is er niet bij.
WIe kan mij helpen??
groetjes diana

04 mei 2006 22:43 #2

• naamgenoot
Heb jij soms last van overtollig eelt? Of juist helemaal geen eelt? Het is een vraag.

brandende voeten 18 mei 2006 01:04 #3

• Jacky
Van brandende voeten heb ik al jaren last. De laatste tijd zijn ze ook opgezet, veel vocht en dikke enkels. Ik heb nu een kuur gekregen van 8 weken tegen schimmelinfectie. In eerste instantie is dit niet aangetoond. Het blijkt dus vrij diep te zitten. De voeten zien er beter uit na 2 weken behandeling en zijn iets minder stijf. Het branden is nog niet over. Lopen gaat erg moeilijk en is pijnlijk. Ook te lang zitten is pijnlijk en geeft steken in enkel en tenen. Ik maak deze kuur af, dus nog 6 weken, en ik zal het resultaat hierna geven.
Heb je hier misschien ook last van? Graag hoor ik het.

brandende voeten 07 mei 2008 15:07 #4

• petra
Hallo
reaktie op branden de voeten .. ik weet er alles van het is erg vervelend .. en dagje er op uit gaan is geen pretje ..
wat ik wel eens gebruikt zijn gelzooltjes.. bij mij duurt het dan iets langer voor dat mijn voeten gaan branden .. het is hulp midel die mij wel enig sinds help .. zelf ben ik al helle lange tijd op zoek naar op oplossing .. hoop dan keer iets te vinden wat mij en de mede mensen die er ook last van hebben kan helpen ..

het is vaak koelen de voeten .. en dan gaat het wel weer even .. maar dan bedoel ik ook even!!

groetjes

Re:brandende voeten 02 jul 2008 22:11 #5

• monique
vorige week tijdens wandelen heb ik een vreselijke pijn in mijn voorvoet gekregen en krap in 2 tenen. Ik heb deze kwaal al jaren maar nu was het na 1 uurtje lopen zo erg dat ik niet meer verder kon van de pijn. Draag al jaren zolen van podoloog. Weet iemand wat dit precies is en of er iets aan te doen is

Re:brandende voeten 04 feb 2009 18:29 #6

Goedenavond,ik heb sinds een half jaar aan mijn rechter-ondervoet hevige brandende pijnen.Ik gebruik Voet-Fris om te koelen,ook regematig Klovenzalf ,om uitdrogen van de plek te voorkomen.Wanneer ik echt niet kan lopen gebruik ik een Ibuprofen-spray.....ik spray wat op een hand en dan breng ik het aan op de pijnlijke plek.Over gaat het niet en ik denk dat het bij mij een zenuwpijn is,ik heb meerdere zenuwpijnen op mijn lichaam,vandaar.Ik blijf doorzoeken en als ik weer nieuws heb dan hoort u van mij.
Laatst bewerkt: 12 feb 2009 01:05 door .

Re:brandende voeten 11 feb 2009 12:14 #7

Ik blijf ook proberen en ik vijl nu iedere ochtend mijn voetzool(hak) en een indringende crème erop.Ik moet zeggen dat het branden minder wordt.Ik haalde wel altijd eelt weg,maar nu veel vaker.Lipido-crème is ook heel erg goed om te voeden.(drogist)
Want het is en blijft een pijnlijke zaak.

Re:brandende voeten 11 feb 2009 12:44 #8

• Maarten
Het valt mij op dat Roemenië de halve drogisterij gebruikt. Voor van alles en nog wat heeft hij of zij een smeerseltje. Hoe zit dat precies Roemenië?

Re:brandende voeten 11 feb 2009 12:48 #9

• Lenny
Graag een juiste reactie, anders dien ik een verzoek ik tot ban wegens sluik reclame. Roemenië zit hier zijn eigen portemonnaie te vullen onder het mom van anonieme adviezen.

Re:brandende voeten 11 feb 2009 19:00 #10

Geachte mevr.Lenny,doe wat je niet laten kunt en dit bedoel ik nu:dat ze mensen toelaten zoals u vol van achterdocht.Ga maar een klacht indienen,mijn zegen heeft u.
Ik weet zelf wie ik ben en altijd te goeder trouw.Misschien eens aan jezelf werken....?

Re:brandende voeten 15 jul 2009 13:16 #11

• Hetty
Heb je weleens de gehwol verkoelende creme gebruikt? daar heb ik baat bij.

Re:brandende voeten 17 sep 2009 08:16 #12

• petra
Hallo

ja meis branden de voeten zijn erg lastig k heb er zelf al 6 jaar last van .. en wat ik wel eens gebruik dat is lamisil .. dat is kuur die je af moet maken .. en dan gaat aantal weken goed .. je moet niet de crem nemen maar spuitflesje
ik hoop dat jou ook zal helpen .. of je kan kijken voor kaneel in legzooltjes .. heb ze zelf nog niet uit geprobeert maar ga wel proberen heb ze bestelt

gr v petra

Re:brandende voeten 17 sep 2009 12:25 #13

• pien
Ga eens naar een Podoloog.Dat heeft mij enorm geholpen.
Vandaag aan de dag is er ook een Voetenpoli in het Academisch ziekenhuis Utrecht.

Re:brandende voeten 17 sep 2009 12:48 #14

• viola
Worden deze berichten ook gecontroleerd,
ik lees hierboven toch wel heel vervelende opmerkingen naar ene Roemenié toe en misschien wordt het door hij/zij heel goed bedoeld.
Ik zou wat meer zorgvuldiger met elkaar omgaan, het is zo makkelijk om per e-mail iemand uit te gaan kafferen.En waar kan ik een klacht indiene wanneer ik iets lees, wat niet zo mooi is...?

Re:brandende voeten 08 jul 2010 15:59 #15

• Ineke
Ik kan het zelf amper geloven maar pe toeval ondekte ik dat een banaan eten helpt tegen brandende voeten.
ik heb het zelf niet zo heel erg, alleen 's avonds en in bed. Maar het is over als ik in de loop van de dag een banaan eet. Makkelijker kan het niet!
Succes!
Groeten,
Ineke

Re:brandende voeten 31 okt 2010 16:09 #16

• Neuropathie
Brandende voeten zijn vaak symptomen van een neuropathie, zoals bij diabetes, CIAP of dunnevezel neuropathie. Als je brandende voeten hebt, zou het handig kunnen zijn bij je huisarts te informeren of er niets achter steekt, zoals een verborgen diabetes, of een andere neuropathie!

Re:brandende voeten 22 dec 2010 19:30 #17

• annie
hallo ik heb ook al jaren last van brandende voeten,kan er ook niet van slapen,doen som heel erg pijn,en het enigste wat verlichting geeft is ijskoud water of zoals nu in de winter ga ik wel 3-4 keer per nacht naar buiten in de sneeuw en dan zie je de sneeuw meteen smelten,maar is maar goed voor een half uurtje en dan begint het weer,drs kunnen niks vinden.
erg he

Re:brandende voeten 22 apr 2011 08:12 #18

• Anita
Hoi allen,

Ik heb sinds een behandeling bij de pijnpoli (voor mijn rug, de piriformis infiltratie) enorme pijn aan mijn linkervoet. Het is alsof mijn voet in brand staat en er met duizenden naaldjes wordt ingeprikt. Kan niets meer, zelfs niet meer lopen. Het zit aan de buitenkant, mijn enkel, mijn tenen en de bal onder mijn teen. Loop de hele dag te janken en kan niet eens normaal voor mijn dochter zorgen. Wie kan mij helpen?

Re:brandende voeten 24 apr 2011 21:04 #19

• Cleo
Volgens mij kun je het beste teruggaan naar de pijnpoli. Zij hebben tenslotte een behandeling uitgevoerd waarna bij jou de klachten zijn ontstaan. Bovendien kennen zij jou goed en beschikken ze over al jouw medische gegevens. In het algemeen geldt na een piriformis infiltratie dat er tijdelijk veranderingen kunnen optreden door een reactie aan de zenuwen. Dit staat waarschijnlijk ook vermeld in de folder die u ontvangen heeft. Het been kan slap aanvoelen en de gevoelswaarneming kan gestoord zijn. Dit verdwijnt vanzelf als de verdoving is uitgewerkt, en dat duurt maximaal een dag of drie.
Hoe is het inmiddels met je?

Re:brandende voeten 10 jul 2012 15:51 #20

• liesbeth
Voor Diana. Ik ben 58 en heb al deze klachten al van m'n 19e jaar.Als je het voor je 20e hebt heet het secundaire erythermalgie,als je het op latere leeftijd krijgt heet het erythromelalgie. Het is een zeldzame aandoening. Pijnstillers helpen niet. Het is nu bij mij ook weer verschrikkelijk. Ik heb een rolstoel om te winkelen of bijv: dierentuin met mijn man. Als ik alleen ga heb ik een scootmobiel. Je moet er ten slotte toch iets van maken. Verder koelen en voeten omhoog, maar dat doe je al.

Re:brandende voeten 25 mrt 2013 15:07 #21

• sjorset
Hoi,

Ik heb wandelschoenen gekocht. Goede. Als ik ze aan doe is er helemaal niets aan de hand. Kan hier ook echt een hele tijdop lopen. Maar als ik iets veel vraag vsn mijn veten dan gaan ze branden. Vooral de 3 tenen in het midden. Dit aan beide voeten. Ben al meerdere keren terug geweest met de schoenen en ieder keer doen ze er wat aan maar echt helpen doet het niet. Verder heb ik ook weer sinds ik wandel en nordic walk last van een doof of gevoelloze tenen. Ben hier al voor bij de okter geweest maar dat hoort bij de vergroeide voeten. Wa zou ik nog kunnen doen buiten zooltje (pijnlijk en duurziekenfonds vergoed niet)
GR.sjorset

Re:brandende voeten 23 mei 2013 04:09 #22

• Ton
Hoi allemaal ik heb ook verschrikkelijke voetpijn, vooral branden en spelden prikken.Dit is bij mij door een auto ongeluk ontstaan,mijn hoofd heeft een zware klap gehad, een Neuropatische zenuwaandoening noemt men dat. Heb daarvoor Gabapentine gekregen, het verlicht de pijn voor een gedeelte maar alles is zeer beperkt geworden van wat je nog kunt doen.En de buitenwereld snapt hier heel weinig van. Sterkte allemaal met deze pijnlijke kwaal.

Re:brandende voeten 22 aug 2013 16:18 #23

• goodiesetn
ik heb ongeveer zelfdesymt.

winig of geen eelt
Laatst bewerkt: 22 aug 2013 17:12 door Anoniem1.

Re:brandende voeten 22 aug 2013 16:22 #24

• goodiesetn
we moeten er mee leren leven zeggen ze .
dat is geen leven meer.
Laatst bewerkt: 22 aug 2013 17:12 door Anoniem1.

Re:brandende voeten 22 aug 2013 17:13 #25

Googel eens op Biofreeze
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op