Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

azijn drinken, afvallen?

azijn drinken, afvallen? 21 mei 2006 20:33 #1

• Anoniem
hoi ik heb wel eens gehoord dat als je wat azijn drinkt je dan ook afvalt?
is dat ook zo?

En helpt citroensap ook?

azijn drinken 21 mei 2006 23:02 #2

• marja
dat moet je doen als je je maag naar de gloria wil helpen. dus nooit doen

21 mei 2006 23:13 #3

• w
Of je er van afvalt weet ik niet, maar azijn is niet giftig. Wordt gebruikt over salades en de engelsen gieten het over de vis. Er zijn heel veel recepten waarin azijn gebruikt wordt. Het is ook een natuurlijk schoonmaakmiddel, maar niet giftig. Azijn werd ook gebruikt om voedsel in te wecken. Je kunt er ook je koffiezetapparaat mee reinigen enz.
Zal nog eens even googelen om te zien of ik iets kan vinden over azijn en afvallen...
misschien tot later!!!!!

22 mei 2006 00:20 #4

• Anoniem
Het schijnt dat vroeger vrouwen die af wilden vallen appelazijn vermengd met water dronken. Dat zou het vet afbreken.

22 mei 2006 11:14 #5

• Anoniem
Begrijp er niets van . Eerst je gezondheid schaden door overgewicht en dan met riskante ,van horen zeggen, manier willen afvallen.
Waar is het gezonde verstand ? Waarom willen mensen niet de juiste -gezonde-manier van leven navolgen ?
Ik begrijp het niet.

22 mei 2006 21:50 #6

• Anoniem
inderdaad van azijn drinken verliezen vrouwen gewicht
maarrrr....
je blijft het eeuwig zien aan je zure gezicht..
lol
echt,
wie heeft nog nooit die zure magere vrouwen gezien?
Ik wel hoor...

23 mei 2006 00:17 #7

• w
Hoezo, ongezond. Azijn is zoals eerder gezegd een natuurproduct. Het is eigenlijk bedorven oude wijn, simpel gezegd. Het is helemaal niet raar gedacht dat het ( misschien ) vet afbreekt, het is niet voor niets tevens een niet agressief schoonmaakmiddel.
Zou niet zeggen, drink een fles leeg, maar een eetlepel over de salade is misschien een prima idee.
Wie zegt dat ze een ongezond gewicht heeft? Misschien wil ze 3 kilo kwijt zodat de bikini weer wat beter staat!
Succes!!!

24 mei 2006 07:57 #8

• Anoniem
haha dankjewel W. inderdaad wil ik alleen maar een paar kilootjes kwijt voor de zomer! Bedankt voor de reacties.

24 mei 2006 11:23 #9

• Anoniem
Geloof maar wat w zegt ,dat het niet aggressief is en drink het.
vertel haar daarna maar hoe het met je maag is. Wedden dat ze zelf dat risico niet neemt ?

azijn 25 mei 2006 21:27 #10

• gast
het gaat niet om gewonen azijn ,maar appelazijn.
het drinken 1theelepeltje op en groot gals water helpt echt wat gewicht te verliezen
dus...

31 mei 2006 12:34 #11

• san
het drinken van azijn helpt niet echt om af te vallen er zin wel pilletjes te krijgen in de drogist dat is appelazijn dat helpt wel ook regelmatig en rustig eten werkt al hoor.
Als je water drinkt met een paar druppeltjes citroensap breekt ook wat vet af, maar niet te veel citroen er in doen is niet goed.

succes

Re: azijn drinken, afvallen? 03 aug 2006 11:34 #12

• Anoniem
"Anonymous" schreef :
hoi ik heb wel eens gehoord dat als je wat azijn drinkt je dan ook afvalt?
is dat ook zo?

En helpt citroensap ook?
Azijn is helemaal niet slecht voor je maag. Vermengd met water mag je daarna 25 min niet eten, zodat het snel opgenomen wordt in je bloed. Het voorkomt aderverkalking en bevordert de doorbloeding, waardoor je minder spierblessures hebt. Ik doe het 2x per dag, in de ochtend bij het opstaan en voor het slapengaan

03 aug 2006 15:49 #13

• Anoniem
Het ontkalkt de wasmachine , niet de bloedvaten want dat is geen kalk maar cholesterol.

27 aug 2006 22:06 #14

• voske31
huh,

ik lees hier de negatiefste berichten over azijn... natuurlijk moet je hier zeker niet mee overdrijven, maar het is algemeen gekend dat appelazijn heel gunstige effecten heeft volgens de alternatieve geneeskunde.

alternatieve geneeskunde is gebaseerd op ondervindingen van mensen gedurende tienduizenden jaren, en is daarom dus niet altijd kwakzalverij.

27 aug 2006 22:08 #15

• voske31
.... maar appelazijn gaan drinken om te vermageren heb ik ten eerste nog nooit gehoord, en ten tweede waar ben je mee bezig ???
kan je niet gewoon gezonder gaan eten en leven ?

24 sep 2006 22:23 #16

• martin
Wat een drukte om niks!
Ooit wel eens boerenkool op met augurk en zilveruitjes of gewoon een lekkere zure bom of een zure haring?
Dat eet de mens als 100de jaren en voor zover ik weet zonder al te veel sterfgevallen.

Of je er van afvalt valt te betwijfelen en is volgens mij in ieder geval nooit wetenschappelijk bewezen. (is ook lastig te bewijzen tenzij het met kilo's per dag zou gaan)
Van wat ik ervan gehoord heb werkt azijn ne als al die andere dieet middeljes dusdanig minimaal dat het effect te vewaalozen is. Zinloos dus!

Zelf gebruik ik de bovengenoemde produkten als zeer smaakrijke variatie in een gezond dieet.
Waar niks mis mee is (dieeten) zolang de nadruk maar op gezond ligt en in mijn ervaring komt het er dan op neer dat de enige manier om gewichtsverlies te berijken veel bewegen is.
Van ECHT gezond eten val je maar bar weinig af.

24 sep 2006 22:58 #17

• martin
Ow en nog 1 ding :
gezond gewichtverlies = hooguit 1 kilo per week !!!!

Re: 04 aug 2008 15:32 #18

• (:
martin schrijft:
Ow en nog 1 ding :
gezond gewichtverlies = hooguit 1 kilo per week !!!!

1 kilo per week?
Dat is wel wat weinig moet ik zeggen.
Ik word begeleid door dokters en ik verlies toch wel meer dan 1 kilo per week hoor.

Re: 08 aug 2008 00:29 #19

• brenda
1 kilo p.w. is toch echt de norm, als je meer afvalt hou je lekker veel vel over! je moet de huid de kans geven te herstellen dus nooit snel willen afvallen! zie al die vrouwen met kreukel gezichtjes die zo lekker slank zijn geworden.
en het zit er vaak ook weer snel aan.
Langzaam afvallen is 1 kilo p.w. en dat is meer dan genoeg!
succes!

Re:azijn drinken, afvallen? 01 okt 2008 17:27 #20

• nel
Om af te vallen is het vooral belangrijk minder te eten: beweging is meer ondersteunend. Je moet namelijk wel erg veel bewegen als je alleen op die manier wilt afvallen. Een combinatie van dieet en beweging zorgt niet voor extra gewichtsverlies in vergelijking met alleen een dieet. Wel helpt beweging om een dieet beter vol te houden en om na het afvallen op gewicht te blijven.
Laatst bewerkt: 28 feb 2010 16:59 door .

Re:azijn drinken, afvallen? 27 feb 2010 16:08 #21

• pilon
Het is een bekend gegeven dat mensen die gaan afvallen eerst snel afvallen en daarna langzamer.

Daar zijn drie redenen voor: in het begin verbruikt het lichaam vooral de voorraad glycogeen in de spieren. Omdat één deel glycogeen drie delen water bindt, gaat dat samen met veel vochtverlies. Dit leidt tot een hoger gewichtsverlies dan op grond van het dieet verwacht wordt; de ervaring leert dat na een paar weken het dieet minder strikt wordt gevolgd, waardoor het afvallen minder snel gaat; naarmate het gewicht afneemt, neemt de basaalstofwisseling af, waardoor de energiebehoefte daalt. Daardoor wordt het gewichtsverlies na verloop van tijd kleiner. Wordt het dieet gecombineerd met veel lichaamsbeweging, dan moet er ook rekening mee worden gehouden dat leidt tot spiervorming. Dit brengt gewicht met zich mee, waardoor het afvallen per saldo minder snel gaat. Vetweefsel wordt namelijk vervangen door zwaarder spierweefsel. Dat is een goede zaak, ook al omdat spierweefsel meer energie verbruikt, maar het lichaamsgewicht zal er dus niet zo snel lager door worden.

Bron: www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondhei...vallen/hoe-snel.aspx
Laatst bewerkt: 28 feb 2010 17:00 door .

Re:azijn drinken 30 mrt 2010 14:42 #22

• lisa
ben zelf 15 kilo afgevallen door 3x per dag azijn met water te drinken voor het eten in 3 mnd tijd

Re:azijn drinken, afvallen? 21 jun 2010 01:14 #23

• P.
Als jij wilt dat je tanden uit je smoel vallen en zwaar ontstoken maagslijmvlies geen probleem vind dan kun jij lekker azijn gaan drinken meid.

Re:azijn drinken, afvallen? 21 jun 2010 16:58 #24

• Anoniem
Grof gezegd maar juist gesproken. begin niet aan deze ellende. eet en beweeg gezond en je zult zien dat je je goed en evenwichtig ontwikkelt.

Re:azijn drinken, afvallen? 29 aug 2010 22:09 #25

• naomitse
wat is nu de waarheid van azijn drinken.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op