SUIKER GEHALTE IN BLOED

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

MIJN VRAAG WAT MAG HET SUIKER GEHALTE ZIJN IN BLOED
    EN IS DAT VOOR EEN MAN EN VROUW HET ZELFDE
    EN WAT IS TE HOOG
    BVD BOSGOED

Reactie

7 is een normale waarde. das zowel bij mannen als bij vrouwen

Reactie

Voor diabetes (suikerziekte) patienten is tussen de 4-8 een goede waarde, voor normale mensen ook.

Reactie

Tussen de 4 en de 8?
    Toen ik op een gegeven moment bijna flauwviel hebben ze m’n suiker geprikt op t werk, en die was 4,8… was dus echt laag, want ik ging bijna van m’n stokkie…
    Na een glas suikerwater was ik weer helemaal bij de mensen 😀

Reactie

4.8 is nog niet te laag hoor. Dat kan je als non-diabeet ook krijgen als je te weinig eet.

Symptomen diabetes

Er zijn diverse symptonen voor diabetes. Type 1 diabetes is te herkennen aan de volgende klachten:

* vaak dorst en veel plassen
    * afvallen zonder dat daar een reden voor is
    * ziek en beroerd voelen

Mensen met type 1 diabetes vallen vaak enorm af en voelen zich erg ziek. Het is duidelijk dat er iets niet in orde is en meestal gaan zij snel naar de huisarts.

Type 2 diabetes is te herkennen aan de volgende klachten:

* vaak dorst en veel plassen
    * vermoeidheid
    * oogklachten, zoals rode en branderige ogen, dubbel zien of slecht zien
    * kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen

Als dit echter herkenbaar is, zou ik toch maar even langs bij de dokter gaan.

Groetjes Amanda

Reactie

Een normale waarde zit wel tussen de 4 en de 8 maar dat is voor een niet diabeet.

Maar iemand die een waarde heeft van 4.8 kan echt wel een hypo hebben en echt veel klachten hebben dat terwijl iemand ook een bloedsuikerwaarde van 2 kan hebben met nauwelijks klachten.
    Ik heb dagelijks met diabete te maken en iedere diabeet heeft eigenlijk zijn eigengrens.

Reactie

Babske, ik werk in een verpleeghuis als verzorgende en je hebt helemaal gelijk…

Groetjes van senna

Reactie

Mijn suiker gehalte is 120 is dat goed of teveel?

Reactie

JB schrijft:

Mijn suiker gehalte is 120 is dat goed of teveel?

Dit is hopelijk geen Nederlandse waarde meting…dan zou hij nl torenhoog zijn. Hoe het met ” buitenlandse ” metingen zit weet ik niet echt…

Reactie

ik was bij de apotheek voor ff iets ophaalen daar zat een mevrouw en zei wil je een bloed suikertest laaten afneemen ik ok komt het uit op 9.0 ik zegt HUH?? hoe kan dat nou ik sport ik rook niet ik drink geen cola ik snoep af en toe en toch zo hoog ik voel me niet moe train in sportschool volgens mij is dat aparaatje niet goed en ik slaap goed

Reactie

Als je wilt weten wat de uitslag betekent, lees dan wat meer informatie over diabetes, oftewel suikerziekte. Wat zij gemeten heeft is het glucose gehalte in het bloed.

Dit is een goede website waar het heel duidelijk wordt uitgelegd wat diabetes is en welke waarden zorgelijk zijn en wanneer er niets aan de hand is, en je dus geen diabetes hebt.

Heb ik diabetes?
    http://www.diabetesfonds.nl/hebikdiabetes

(Diabetesfonds, http://www.diabetesfonds.nl/index.php)

Reactie

Het diabetesgeneesmiddel metformine is nog steeds het beste geneesmiddel voor patiënten met diabetes type 2. Dat blijkt uit onderzoek dat online is gepubliceerd in het vakblad Diabetes Care.

Reactie

Hoe hoog mag dat zijn??

Reactie
Reageer op: SUIKER GEHALTE IN BLOED
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder