Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Stekende pijn in linkerborst

Stekende pijn in linkerborst 09 nov 2007 00:31 #1

• Joey
Hey, ik ben 16 jaar oud en ik heb nu al een maand of 3 last van stekende pijn in mijn linkerborst. de pijn is net ofdat iemand een naald door je ribben steekt. het gebeurd meestal als je net inademd. Ik heb nog ge-googled en het blijkt dus dat veel mensen er last van hebben maar elke doktor schrijft weer iets anders voor,dan weer een zalfje dan weer pijnstillers, kortom de doktor weet er ook geen raad mee.
Laatst was het zo hevig dat ik de Huisartsenpost heb opgebeld en een bezoekje heb gebracht om half 5 nog.. laat het net zijn dat ik en een maat van me nog wat filmpjes aan het kijken waren en ik dus net in mn nest lag.
aangekomen bij de HAP is er naar mn hartslag longen etc gekeken en gewoon en het kwam er op neer dat ik me aanstelde en omdat ik nog wakker was.
Dus ik gewoon uitgeslapen en gelijk de volgende dag weer last. de HA had ook geen belangstelling ervoor dat ik dit al langdurig heb en niet alleen op dat moment.
Nu zit ik hier en zo'n half uur geleden had ik het weer erg hevig, zoals ik al zij het zijn gewoon pijnsteken die in een keer komen opzetten en weer ophouden als ik stop met ademen, als ik mijn adem zeg maar even vasthou want in een reflex durf ik niet verder te ademen.
Nu heb ik het gevoel dat dat miens in de HAP mij gewoon NIET serieus heeft genomen
ik ben zeker van plan terug te gaan binnenkort maar toch wou ik dit even mededelen en kijken ofdat andere mensen er ook last van hebben en zo ja, wat het dan zou kunnen zijn.

Stekende pijn in linkerborst 09 nov 2007 02:51 #2

• Anoniem
Dit zijn typische klachten van hyperventilatie, dat komt namelijk het meest voor. Lees het volgende bericht eens.
Laatst bewerkt: 03 mei 2011 09:26 door Anoniem1.

Stekende pijn in linkerborst 09 nov 2007 02:53 #3

• Anoniem
Bij pijn op de borst denken veel mensen al snel aan een hartaandoening, zoals een hartaanval. Het is echter een verschijnsel dat veel verschillende oorzaken kan hebben. Vaak wordt het veroorzaakt door maag- en slokdarmproblemen. De onderliggende oorzaak van pijn op de borst kan onschuldig zijn, maar is soms ernstig. U kunt het beste met uw klachten naar de huisarts gaan.
Mogelijke oorzaken van pijn op de borst zijn: slokdarmproblemen en maagaandoeningen, zoals brandend maagzuur en slikproblemen; een gekneusde spier of spierpijn in de spieren die tussen de ribben zitten; hartaandoeningen, zoals een hartinfarct en angina pectoris; hyperventilatie; stress. Door spanningen kunt u een beklemmend gevoel op de borst krijgen; inbeelding. Bij sommige mensen zit de pijn eigenlijk 'tussen de oren'. Ze zijn bijvoorbeeld bang om een hartaanval te krijgen, omdat iemand in hun omgeving een hartaanval heeft gehad; borstvlieskanker. Dit komt heel weinig voor;
longaandoeningen, zoals een longontsteking, longfibrose, longembolie, klaplong en longkanker; syndroom van Tietze.

Hier vind je wat het allemaal betekent, ik hoop dat je er wat aanhebt. www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=57030

Stekende pijn in linkerborst 16 nov 2007 12:38 #4

• Viger in opleiding
hoi Joey,

Ik heb ook wel eens steken in mijn linker zij. en ik ben daar toen mee naar de dokter geweest en die heeft mijn bloeddruk gemeten pols gevoeld en longen geluisterd. Ik had een onregelmatige pols en ben dus ingestuurd naar de cardioloog dit was ook uit voor zorg omdat mijn vader hart problemen had. Ik heb dus allerlei onderzoeken gehad en kan je zeggen daar word je niet vrolijk van. Daar is dus niks uit gekomen. Het was dus gewoon hyperventilatie.
maar als je echt zekerheid wil moet je even aan de huisarts vragen of hij je een verwijzing geeft voor een cardioloog. dan ben je ook zeker dat het niks is met je hart.
maar ik kan je nu al vertellen dat je niet bang hoeft te zijn voor je hart wat daar ben je nog te jong voor. Maar als je dat zekerheid geeft zou ik het zeker even aan geven bij de huisarts.
want zelf ik was nog te jong om wat aan mijn hart te hebben. en ik ben 22. dus dat zegt al genoeg denk ik.

Groetjes

Stekende pijn in linkerborst 17 nov 2007 16:22 #5

• Joey
Bedankt voor alle reacties, ik ben nu wel een stuk meer gerustgesteld.
van de week ben ik weer naar de huisarts toe en dan zal ik het nog eens aan hem vragen

Re:Stekende pijn in linkerborst 27 mei 2008 17:59 #6

• ZIM-FIN
Idem bij mij. Dus naar cardioloog. Die vertelde dat het komt door slechte voeding waardoor men slechte stoelgang heeft, die invloed heeft op je dikke darm waardoor je MILTHOEK de steken veroorzaakt. Nog nooit van gehoord dus ff googelen en inderdaad de boosdoener gevonden. Eten aangepast en na enkele dagen reeds was het probleem opgelost.

Re:Stekende pijn in linkerborst 28 jun 2009 23:31 #7

• meisje 16
ik heb daar oook last van, en bij mij is het wel mijn hart.. dus kijk maar uit.

Re:Stekende pijn in linkerborst 30 jun 2009 00:55 #8

Steken in de borst kunnen veel verschillende oorzaken hebben. Van onschuldig tot ernstig. Iedere situatie en iedere patient moet apart beoordeeld worden.

Re:Stekende pijn in linkerborst 29 aug 2010 17:00 #9

• Anoniem

Re:Stekende pijn in linkerborst 13 nov 2010 08:46 #10

• anna
hey, ik heb er sinds een week of 2 ook last van. het komt ineens uit het niets. ik heb het nog tegen niemand gezegt, die mensen zullen net zoals bij jouw waarschijnlijk toch alleen maar zeggen dat ik me aanstel. maar het doet echt pijn ik kromp gister gewoon helemaal in elkaar van de pijn elke keer als in inademde. ik wist zelf niet wat het kon zijn dus ik wou het googelen. toen kwam ik op jouw bericht en ik heb dezelfde symptonen zegmaar, ik dacht zelf dat het gewoon aanstellerij had omdat ik zoiets nognooit gezien of gevoeld heb.
heb jij er eigelijk ook last van als je actief bent want ik alleen als ik in bed lig of op de bank zit enzo.
mvg, anna

Re:Stekende pijn in linkerborst 13 jan 2011 19:14 #11

• Emek
Ik heb hier ook al een aantal weken last van, elke keer als ik inadem krijg ik een steek rond me linkerborst/zij, ben al een aantal keer naar de huisarts geweest en die zeide gewoon dat ik hyperventileerde en me hart/polsslag goed was,En idd het is meestal als ik in bed lig of gwn op de bank zit, maar de huisart zei tege me dat ik afleiding moest zoeken, zodat ik niet te snel zou ademen of dergelijk.

mvg

Re:Stekende pijn in linkerborst 18 apr 2011 20:08 #12

• Danny
Hallo iedereen,

Ik heb hier ook last van, pijnlijke steken als ik inadem en mijn linkerborst zoals vandaag.
paar dagen geleden had ik dit ook in mijn zij en soms zo hevig dat ik hartkloppingen krijg.
ik zag dat een aantal van jullie het alleen krijgen als jullie stil zitten, ikzelf heb daar ook last van als ik druk aan het werk ben omdat ik het af moet krijgen van mezelf.
ook (denk ik) als je een zenuwpees ben krijg je het sneller dan andere mensen
in feite hyperventileer ik en stel ik me aan en is er niks met me aan de hand
mij vertrouwen in doktoren is daardoor naar beneden gegaan aangezien ze me hetzelfde verhaaltje vertellen sinds mijn 13e (ben nu 21)
als ik een steek heb adem ik zo diep mogelijk in als ik kan en dan is het daarna gelijk weg (doet wel pijn).
maar alsnog is het handig om langs een dokter te gaan en als je, zoals ik, je eigen dokter niet vertrouwt laat dan een ander naar kijken of ga langs het ziekenhuis

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

mvg danny

Re:Stekende pijn in linkerborst 02 mei 2011 23:51 #13

• anoniempje
he ik weet wat je bedoel met de pijn op je borstkast, ik heb het zelf ook een soms erger dan anders en dan vooral links dokters kunnen niks vinden, ik heb er in combinatie ook hoofdpijn bij ook stekende pijn en weten niet waar het vandaan kom. ben al onder scan geweest en al. nu om de maand steeds controle om te kijken of alles goed blijf nou dat is geen pretje, maar ik zou zeker wel even langs je huisarts gaan beter het zekere dan het onzekere dan weet je gelijk of alles goed zit en ben je gelijk gerust gesteld, wan idd ieder persoon is anders.

suc6 er mee

Re:Stekende pijn in linkerborst 17 mei 2011 19:25 #14

• Anouk
hey ik heb dit ook nu zo n anderhalf jaar. even oud als mijn dochtertje want na mijn bevalling is dat zowat begonnen...echt zo felle stekende pijn vooral bij inademen zodat k echt niks meer kan doen , ik freeze gewoon...en meestal duurt t zo n 10min en dan gaat t voorbij terwijl k heel rustig in en uit adem....het is enorm beangstigend gewoon omdat als k zo een 'aanval' krijg niks meer kan doen of het doet onmenselijke pijn!!! ik ben naar de huisarts geweest hiervoor ongveer een jaar geleden en die zei dat k geknelde spieren waren binnenin mijn borstkas..het is een hele tijd weg gebleven en nu ineens is het er weer!! ernorm frustrerend als je het gevoel hebt dat er toch iets is wanr hyperventialtie kan toch nie zoveel pijn doen? ben nu 23.

Re:Stekende pijn in linkerborst 17 mei 2011 23:19 #15

• Mien
Jawel, verkeerd ademhalen kan best pijn doen hoor. Het is namelijk opvallend dat als je rustig en diep ademhaalt, zoals het hoort (!), de klachten weer verdwijnen. Heb je de klachten bij inspanning, bijvoorbeeld bij het fietsen of boodschappen doen, of krijg je juist last als je een beetje nerveus wordt? Wat zijn de omstandigheden waarin deze klachten optreden? Zie je een patroon hierin? Bijvoorbeeld elke keer als je het huis aan het schoonmaken bent, of elke keer aan het eind van de dag als je ook nog moet koken bijvoorbeeld?

Re:Stekende pijn in linkerborst 24 jul 2011 23:28 #16

• miranda
Hoi, ik ben nu 37 en ik heb als 17 jarig meisje er ook last van gehad en nog steeds, alleen toen ik 17 was was ik erg bang dat het mijn hart zou zijn en ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft alles goed geluisterd en vertelde dat een meisje tevens vrouw wat spiertjes daar heeft en die kunnen soms over elkaar heen zitten of rollen waardoor je deze steken krijgt. Als je nu je armen in de lucht houdt en dan even goed inademt door je neus en je mond uit dan is het zo weer weg. En ja, je zal er heus vaker last van kunnen krijgen. Ik heb er nu nog steeds af en toe last van, maar ben niet meer zo schrikkerig als toen voor deze tijd.
Laatst bewerkt: 25 jul 2011 21:14 door Anoniem.

Re:Stekende pijn in linkerborst 17 nov 2011 09:36 #17

• Sulochena
Beste Joey,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het ook vanaf mijn zestiende. Ik kreeg tijdens paardrijden een hele hevige pijn in mijn borst. Heel hevig dat ik meteen heb aangegeven thuis.(toen was ik in Suriname). Ikbentoen meteen verwezen naar internist en rotgen gehad en onderzocht. Bloed afgenomen en zo. Er bleek niets mis te zijn. Alleen ijzer tekort.. KOmt vaak voor bij mij dus was het bekend. NA in Nederland zijn gekomen werd ik vrier jaar geleden ziek. Heb vijf operaties moeten ondergaan.. Maar niet vanwege de pijn De laatste jaren hyperventileer ik veel en raak ik erg kortademig.WAt heel erg vervelend is. En opeens kreeg ik weer pijn in mijn linkerborst steekpijn en een krampachtige pijn en de pijn is constant. Vooral bij het inademen.DAt je op den duur niet meer durft in te ademen. Ikm ben ook rond een uur of vier naar de huisartsen post geweest en daar moest een rontgen fotot laten maken. Heb gedaan maar dat weest niets uit longen waren prima in orde. Ik vroeg aan mijn huisarts waardoor ik dan nog zo een pijn had en toen ben ik verwezen voor een hartfilmpje. Ik zit nu in afwachting van mijn uitslag. Als je inwendige pijn heb dan helpt geen enkele zalfje naar mijn medeweten. En je kunt niet zomaar pijnstillers innemen. En in de praktijk zie ik het ook je moet echt overdrijven bij je huisarts voor je vverwezen wordt.. DAt is wel jammer. Omdat ik mijn operaties kon voorkomen maar nalatigheid van de artsen is het zover gekomen.
Let wel op als de pijn erger toeneemt en je het dagelijks heb en de pijn stroomt door naar je armen en je rug en schouders denk dan vooruit. Het kan eventueel je hart zijn. Maar je moet je huisarts aangeven dat de pijn nu erg ondraaglijk is. Je wilt dat het ophoudt.
En wat vooral belangrijk is kijk op internet wat het allemaal kan betekene en wat de symptomen zijn. En wat je ertegen kunt doen.
Heel veel sterkte en beterschap..

Re:Stekende pijn in linkerborst 30 nov 2011 20:38 #18

• Rafik
Ja hallo ik ben het eens met jou. Ik krijg ook last van mijn linkerborst en komt het nu ook nie meer zo vaak voor. De dokter wist er ook geen raad mee en ik wil graag weten waar het vandaan komt. reageer snel aub

Re:Stekende pijn in linkerborst 15 feb 2012 00:46 #19

• lies
ik heb het ook wel eens maar meestal als ik mij heb ingespannen ik zou mij er niet zo druk over maken
ik heb gehoord van mijn huisarts dat je dan just moet ontspannen en je borst moet masseren en help wel mij mij
Laatst bewerkt: 15 feb 2012 13:32 door Anoniem1.

Re:Stekende pijn in linkerborst 04 mrt 2012 11:58 #20

• Amsa
Ik heb er al last van toen ik nog een kind was, kan me herinneren dat ik vaak op de lagere school die "aanvallen" kreeg. Had ze nu toch bijna een jaar al niet gehad en nu ineens 2 keer op een paar uur tijd terwijl ik aan het slapen was, dus het lijkt me ook niet aan ademhalingsproblemen te liggen. Maar het is inderdaad stekende pijn die met (diep) inademen of bewegen zo enorm wordt dat ik bevries zoals sommigen ook hebben gezegd. Het is meestal na een paar minuutjes over maar deze morgen heeft het toch verrekens lang geduurd eer ik terug kon gaan slapen.

Ben er eens voor naar de dokter te gaan en die wuifde het gewoon onmiddellijk weg zonder te onderzoeken of kijken of niks dat het gewoon een zenuw was die gekneld zat.

Re:Stekende pijn in linkerborst 02 mei 2012 07:56 #21

• kim, 16 jaar
Hoi, ik heb ongeveer dezelfde klachten als jou. Bij mij zijn ze een laar dagen geleden begonnen. Het steekt in mn linker borst, vooral bij inspanning. Soms heb ik er een hele tijd geen last van maar het komt telkens weer terug. Ik heb het aeen mn vriendje verteld omdat ik denk dat mn ouders toch vinden dat ik overdrijf..Ik keek op internet en ik denk dat het in mijn geval wmissel duidelijk is. ik heb al een paar jaar last van hyperventilatie, en ben ook regelmatig gestrest. misschien is dit ook wel het probleem bij jou? je bent immers nog veel te jong voor hartproblemen dus dat is het vast niet ;)

Re:Stekende pijn in linkerborst 30 okt 2012 22:48 #22

• lotte
Hoi, ook ik heb de genoemde klachten en ook ik heb last van hyperventilatie.
Voor mijn ademhaling heb ik dan ook een tijdje bij een fysiotherapeut gelopen voor goede ademhalingstechnieken, alleen heeft dit helaas niet zodanig geholpen dat ik er vanaf was, maar als ik zo'n stekende pijn bij mijn borst heb weet ik daardoor wel hoe ik moet ademhalen.

Meestal durf je eerst niet adem te halen, maar omdat je dan eigenlijk een tijdje niet hebt geademd, ben je vervolgens genijgd om naar adem te happen als je zo'n stekende pijn hebt (dit is bij mij in ieder geval zo), alleen als ik dat doe blijft de pijn juist. Bij mij helpt het om dan even goed rechtop te gaan zitten en te ademen door mijn buik. Dit doe je bewust door je hand op je buik te leggen en bij het inademen je hand weg te duwen.

Bij mij helpt het als ik dat doe en ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. Het is natuurlijk geen garantie, maar het is het proberen waard.

Re:Stekende pijn in linkerborst 23 feb 2013 00:24 #23

• meisie 26
ik heb dit al bijna 8 maand nog steeds geen vordering nu eindelijk te horen gekregen dat ik een mamagrafie krij een bosrtfoto goed is na te gaan in welk deel van je borst dit exact voeld zo kun je ook last hebben van mastopathie goedaardige knobbels in de borst doordat de hormoonhuishouding in je lichaam in de war is ook dit kan pijn steken veroorzaken als je het niet vertrouwt dan gewoon terug gaan het is immers jou lichaam!

Re:Stekende pijn in linkerborst 16 apr 2013 18:56 #24

• Thomas
Ik denk dat ik weet wat de meeste hier bedoelen.
Ik heb dit sinds een paar jaar ook (ben nu bijna 16). Ben 4 keer bij een dokter en 2 keer bij cardioloog geweest maar ze zeiden dat er niets aan de hand was, ik geloof hier geen knijt van want dit gaat nu al bijna 4 jaar door.. Het is een enorm stekende pijn in de streek van mijn hart die ik meestal krijg bij het inademen, ik vind dit echt beangstigend

Re:Stekende pijn in linkerborst 17 apr 2013 22:49 #25

Laat je eens doorverwijzen naar een longarts en doe een longfunctie. Last van hyperventilatie?

Daantje
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op