Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

bult op borst

bult op borst 04 nov 2005 08:07 #1

• joke
Ik heb sinds enkele weken een bult(knobbel) op mijn borst , nu zit er ook nog een rode rand omheen alsof het ontstoken is , doet ook pijn als ik er aan kom
herkend iemand dit?

04 nov 2005 09:37 #2

• Anoniem
kan een ontstekinkje zijn maar ik zou echt wel even gauw een afspraak bij de dokter maken

04 nov 2005 10:41 #3

• Anoniem
Ik zou er zeker even naar laten kijken, want het zou ook wel eens een tekenbeet kunnen zijn! Succes

04 nov 2005 13:08 #4

• Anoniem
Rood en ontstoken, dat wijst op een ontstekinkje. En snel ontstaan spreekt een tumor tegen. Toch durf ik niet met zekerheid te zeggen dat het geen K is. Daar is echt meer voor nodig. In ieder geval is de kans erg klein. Hoe klein, weet ik niet.

05 nov 2005 15:40 #5

• joke
Ik heb er vannacht trekzalf op gedaan, nu is de bult open en komt er allemaal pus uit, neem aan dat ik de enge gedachtens uit mijn hoofd kan zetten , en beter aan een onsteking kan denken, heb ik gelijk , of denkt iemand dat ik het mis heb

een ver waarlooste absec 01 dec 2005 22:17 #6

• bianca
hoi ik heb het zelfde mee gemaakt ,maar ik was 26 weken zwanger?
mijn oude huisarts nam me niet serieeus en toen ik het aan mijn vv vroeg moest ik met spoed een afspraak maken met imd mijn nieuwe huisarts en ik vertelde van mijn klachten rood aan de boven kand van mijn borst en een dikke buld en het was vuur rood ook had ik vaak koorts
en het begon te vervellen rond de blek hij heeft er naar gekeken en schok zich rot! hij vroeg hoe lang ik dat al had ,zei al heel mijn zwangerschap? moest meteen met het zieken huis bellen en kon meteen terecht bij de eerste hulp werd 3 uur later geopereerd
na mijn zwangerschap ben ik nog eens 4 keer aan die bost geopereerd
in nog geen 5 weken tyd!!!!!!!
als je niet op tyd naar de huisarts gaat kan jou dit ook gebeuren en ik hoop voor jou,dat je arts je wel sireus neemt en niet zo een heb als ik die had
met goede medichijnen hoeft het niet zo ver te komen
als nog heel veel sterkte
van een moeder met een mis vormde tepel

Re: bult op borst 20 dec 2005 20:04 #7

• Tanja
Hoi, Ik heb ook een bult bovenaan mijn borst en het doet ontzettend pijn als ik eraan kom. Hij is ook paas/zwart van kleur? Het lijkt op een ontsteking. Nu ben ik afgelopen week bij mijn huisarts geweest en hij heeft me medicijnen gegeven voor een bacterie infectie. k heb namelijk ongeveer dezelfde bult maar dan veeeeeeeeel kleiner op mijn bovenbeen.

Ik slik de medicijnen nu bijna 1 week, maar de bult zit er nog steeds. Ik vraag me echt af wat dit is...........??

Bultje bij vriendin 06 feb 2006 22:10 #8

• John
Hallo,

Mijn vriendin heeft al een tijdje een bultje op haar borst, ongeveer even groot als haar tepel. Ze gaat morgen naar het ziekenhuis ervoor, maar ik hoop dat iemand me al kan vertellen wat dit kan zijn? Ik maak me zorgen!

Re: Bultje bij vriendin 09 feb 2006 23:35 #9

• Anoniem
John schreef :
Hallo,

Mijn vriendin heeft al een tijdje een bultje op haar borst, ongeveer even groot als haar tepel. Ze gaat morgen naar het ziekenhuis ervoor, maar ik hoop dat iemand me al kan vertellen wat dit kan zijn? Ik maak me zorgen!

hoi

ik vroeg me af wat het nou precies was wat je vriendin had, want ik heb namelijk precies hetzelfde

17 dec 2006 22:43 #10

• lala
Bianca,
Wat had je dan voor ziekte, was het bortskanker??

bultje in borst 01 mrt 2007 14:48 #11

• priscilla
hallo

ik ben een meid ,van 20 jaar.
1,5maand geleden voelde ik een bultje in mijn borst.net boven mijn tepel
ik ben na de dokter geweest die me vertelde dat het waarschijnlijk een opgezette klier is.
ik maak me toch nog druk en morgen heb ik een echografie.
het doet helemaal geen pijn,ook niet als ik eraan zit en het lijkt of je het kan verschuiven.
moet ik me zorgen maken?
het is er plots gekomen

groetjes priscilla

bultje onder me tepel 29 apr 2007 17:31 #12

• joyce
ik ben joyce 21 jaar.
Ik heb een bultje onder mijn tepel als ikeraan zit lijkt het net een knobbel op de andere borst heb ik dat niet.
En ik ben 9 maanden terug bevallen van een kleine en ik ben zo bang dat het kanker is,omdat het vaak voorkomt na een bevalling.
weet iemand wat dit is.

Groetjes joyce

tekenbeet? 02 mei 2007 03:25 #13

• raymond maas
het is denk ik geen tekenbeet. hoe kan een teek op je tiet kome?

bult op borst 02 mei 2007 23:37 #14

• Anoniem
de meeste bultjes zijn onschuldig, toch snap ik niet waarom zoveel vrouwen doorlopen met bultjes en vragen over bultjes, de huisarts vindt het heus niet gek hoor. wees verstandig en ga met een bult, met een ontsteking naar de huisarts, hij kan dit nakijken en eventueel behandelen of je doorsturen.beter 10 x te vaak dan 1 x te laat. ook een ontsteking moet zorgvuldig worden behandelt , het duurt anders langer en je houdt er een litteken aan over.sterkte!

Borsten 06 mei 2007 16:41 #15

• Anne
Hoi,
Ik heb jaren last van pijnlijke harde bulten in mijn borst.
In januari kreeg ik een antibiotica kuur (tretracycline 4x 1 capsule per dag) voor de voetschimmel.... en tot mijn verbazing ben ik eindelijke verlost van alle pijntjes in mijn borsten en oksels! De huisarts was ook verbaasd en wist te vertellen dat de tretracyline de kleine ontstekingen in mijn borst ook heeft genezen!
Deze info wil ik zoveel mogelijk aan alle vrouwen doorgeven.
Veel succes verder.
Anne

Re:bult op borst 06 aug 2013 21:07 #16

• Kelly
Hoi ik heb een vraagje ik heb al een tijdje een verdikking net boven mijn borst net onder me sleutel been hij blijft volgens mij dezelfde groote maar nou ben ik laats in 4 maanden 15 kilo afgevallen en ik woog maar 65 en nou voel ik steeds die bult weet iemand misschien wat het kan zijn voor ik weer in paniek naar de dokter ren ik heb ook weleens steken in die kant van mijn borstkas ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben hoop dat iemand mij kan helpen

bult op borst 15 sep 2013 14:06 #17

• v.
hoi ik had een paar weken geleden een bultje op mijn borst en hij ging niet weg en ik ben 14 en ik durf ook niet naar de dokter te gaan maar toen is het opengegaan en nu is het volgensmij een litteken geworden? ook heb ik een beetje haaruitval, heeft dit er iets mee te maken???
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op