Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

cyste in oksel

cyste in oksel 02 mei 2005 18:33 #1

• elize
ik heb cyste in linkeroksel (zegt mijn huisarts). Dit is begonnen met een klein bobbeltje en is in 8 weken uitgegroeid tot een bult van ongeveer 2 cm. Is heel pijnlijk als ik het aanraak en de pijn gaat zelfs door tot in mijn borst. Het zou een bijna ontstoken cyste zijn die zo spoedig mogelijk verwijderd moet worden. Toch maak ik me grote zorgen dat het "misschien iets anders is, misschien wel een tumor". De cyste wordt binnenkort verwijderd maar ik ben enorm ongerust. Maak ik me onnodig zorgen of......Pls kunt u me daar misschien meer over vertellen?
Ik wacht op antwoord. Groetjes

Re: cyste in oksel 02 mei 2005 19:40 #2

• Anoniem
elize schreef :
ik heb cyste in linkeroksel (zegt mijn huisarts). Dit is begonnen met een klein bobbeltje en is in 8 weken uitgegroeid tot een bult van ongeveer 2 cm. Is heel pijnlijk als ik het aanraak en de pijn gaat zelfs door tot in mijn borst. Het zou een bijna ontstoken cyste zijn die zo spoedig mogelijk verwijderd moet worden. Toch maak ik me grote zorgen dat het "misschien iets anders is, misschien wel een tumor". De cyste wordt binnenkort verwijderd maar ik ben enorm ongerust. Maak ik me onnodig zorgen of......Pls kunt u me daar misschien meer over vertellen?

Als de dokter zegt dat het een cyste is mag je daar toch vanuit gaan.
Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Re: cyste in oksel 07 mei 2005 16:27 #3

• Ike
elize schreef :

Re: cyste in oksel 07 mei 2005 16:35 #4

• Ike
Ik had deze week precies het zelfde als jouw, de huisarts stuurde me meteen naar het ziekenhuis voor foto's en een eccho, waarna ik de zelfde dag nog doorgestuurd werd naar een chirurg.
Hij heeft de cyste leeggezogen, helemaal niet erg, en klaar was het.
Sterkte

Re:cyste in oksel 21 mrt 2011 22:52 #5

Lees ook:

bult onder oksel, kanker?
www.dokter.nl/index.php/Lymfomen/87022-b...er-oksel-kanker.html

bultje onder oksel
www.dokter.nl/index.php/Kanker-overig/18...tje-onder-oksel.html

Grote pijnlijke bult oksel
www.dokter.nl/index.php/Mijn-dokter/2369...ijke-bult-oksel.html

Bultje onder mijn oksel
www.dokter.nl/index.php/Hart-bloed-bloed...nder-mijn-oksel.html

bultje onder mijn oksel sinds gisteravond
www.dokter.nl/index.php/Kanker-overig/86...nder-mijn-oksel.html

bobbel onder me oksel
www.dokter.nl/index.php/Kanker-overig/85...-onder-me-oksel.html

's ochtend wakker met bult onder oksel
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schou...ult-onder-oksel.html

Knobbel in oksel
www.dokter.nl/index.php/Overige-onderwer...nobbel-in-oksel.html

bolletje onder okselhuid
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schou...onder-okselhuid.html

Plotseling zeer pijnlijke oksel
www.dokter.nl/index.php/Overige-onderwer...pijnlijke-oksel.html

is bultje onder oksel (lymfklier?) gevolg van ooronsteking?
www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/6...an-ooronsteking.html

sinds paar dagen bultje in oksel
www.dokter.nl/index.php/Huid-haar/83295-bultje-in-oksel.html

Pijn/irritatie onder oksel geen bultje
www.dokter.nl/index.php/Borsten/235472-P...sel-geen-bultje.html

Opgezette klier oksel
www.dokter.nl/index.php/Huid-haar/245933...tte-klier-oksel.html

Ontstoken zweetklieren (en laseren oksel)
www.dokter.nl/index.php/Huid-haar/81225-...n-laseren-oksel.html

sinds kort last van knobbel in rechteroksel die veel pijn doet
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schouders/192379-oksel.html

Re:cyste in oksel 28 nov 2012 18:30 #6

• daffey
ik heb ook een bult onder mijn oksel. Vanuit het niets gekomen en in 2 dagen bijna zo groot als mijn duim! De huisarts vertelde mij dat het waarschijnlijk een ontstoken talg klier was en ik moest hem rustig maken door compressen toe te passen. Dan zou mijn lijf het zelf oplossen. Of te wel ik werd naar huis gestuurd met een nat watje...
Na 2 weken braaf compressen aanleggen was de bult van vorm veranderd, dus ik weer naar huisarts. Nu een andere arts (fijn zo'n maatschap) en deze heeft echo gemaakt. Verhaal talgklier en nat watje nog een keer gekregen maar met toevoeging dat het wel een paar maanden kon duren.
Nu drie maanden later: bultje is nog aanwezig maar al met 85% geslonken. Dat lijkt te werken, al zou ik het graag sneller zien...
Alleen nu weer wat nieuws... Bekneld gevoel in arm, tintelingen en doof gevoel in duim. Het lijkt alsof ik een elastiekje om mijn bovenarm heb. verder geen zichtbare klachten.
Morgen maar weer naar huisarts, kijken of het met elkaar te maken heeft en kijken of ik nu wel een oplossing krijg waar ik blij van wordt.
Want in dat natte watje had ik weinig vertrouwen.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op