Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Ongelijke borsten

Ongelijke borsten 10 nov 2004 10:16 #1

Hallo,

Ik ben een meisje van 21 jaar en heb ongelijke borsten. Nu zeggen de mensen die dat van mij weten dat het heel normaal is, maar ik zit er toch mee. (Hoewel ik wel besef dat ik al blij mag zijn dat ik gezond ben!)
IK heb namelijk 70C, maar dan zit eigenlijk alleen de linkerkant goed. Bij de rechterkant blijf je ruimte zien in de bh.
Als ik een bh koop die vrij laag is, 'puilt' de linkerkant er overheen.
Herkennen jullie dit? Zitten jullie er ook mee?
xxx ***

10 nov 2004 13:07 #2

• Anoniem
Geplaatst: Ma Okt 11, 2004 6:37 am Onderwerp:

Lieve meid

Ik had t ook.( cup A en cup D ). durfde zelfs niet te zwemmen.. had altijd ketting om zodat ik mn arm ervoor kon houden als ik met mn ketting speelde

Er zijn bij de lingerie winkels OPVULLINGEN.. Mijn ma heeft me altijd laten aanklote.. helaas.. en ik wil t jou nie laten doen.. dus stap met een goeie vriendin naar binnen en vraag bij de dame om BH vulling.. vertel je probleem gerust.. ze hebben wel meer meegemaakt..

Toen ik t hoorde ben ik ze ook gelijk gaan kopen
ze helpt je mee met verschillende maatjes en kijkt mee of ze dan zo goed als gelijk zijn

Opereren zou ik ook nog niet doen.
Ik deed t pas toen ik 21 was.. En nog beter is.. je moet ZELF aan een operatie toe zijn.. T ziekenfonds zal zeker geen probleem maken als ze t moeten bekijken om t te laten uitbetalen... cosmetich is nie automatisch vergoed he

Heel veel sukses lieverd.. ik weet waar jij doorheen moet.. want een groot verschil.. mensen kijken je aan.. en das nie t gevoel alleen... maar gewoon bittere waarheid

GA DUS ECHT NAAR DE LIVERA OF WELKE WINKEL DAN OOK... kweet zeker dat je helemaal in de wolken je school verder doorloopt !!

Liefs Chrisje

Ongelijke borsten 10 nov 2004 13:08 #3

• Anoniem
sukses Chrisje
Laatst bewerkt: 01 apr 2011 09:39 door Anoniem1.

Ik heb het ook... 10 nov 2004 15:27 #4

• Martine
Fijn om te weten dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ik Zou eigenlijk graag willen weten waar je die opvulling voor in je bh zou kunnen krijgen? Ik heb een cup A links en een cup D rechts. Kun je met die opvulling ook zwemmen en wordt het vergoed door het ziekenfonds? Ik ben er eigenlijk ook nog niet aan toe om geopereerd te worden, maar ik vind het nu zo'n gedoe. Ik zou ook graag eens naar de sauna gaan, maar ik schaam me eigenlijk erg voor mijn ongelijke borsten? Hoe lossen jullie dit op?

10 nov 2004 15:58 #5

• Anoniem
In betere lingerie zaken..

En geloof mij..in de sauna word er niet op je neer gekeken.. :wink:
Ik weet zelfs dat er vrouwen zijn die na ampuatie na borstkanker ook naar saunaas gaan en heerlijk genieten op zo manier

Dus laat je niet door schaamte weerhouden.. tis zo zonde van de jaren die je ga verliezen :cry: Net als mij... heb zoveel verloren jaren terwijl t echt niet nodig was :roll:

Maar ga gerust naar de Livera .. en vraag t es na ..

Grts Chrisje

10 nov 2004 16:43 #6

Ik weet niet hoe groot het verschil in cupmaat is. Maar ik heb zoals ik al eerder schreef links 70C en rechts is dus kleiner. :(

In strakke kleding zie je het dus wel, maar ik laat me er niet door weerhouden om kleding aan te trekken die ik leuk vind.
Hoewel ik er wel rekening mee houd, hoe erg je het ziet, zeg maar.

Ik schaam er soms voor, maar over het algemeen alleen maar met uitgaan. (Het lijkt net of al die meisje perfecte borsten hebben!) :oops:

Mijn vriend vindt me mooi zoals ik ben en voel me ook helemaal op mijn gemak bij hem (we gaan al meer dan 5 jaar met elkaar).

Maar....

ik ben bi-seksueel en ik heb heel leuk contact met een meisje, waar ik waarschijnlijk redelijk snel seks mee ga hebben.

Nu ben ik toch wel heel erg bang dat zij op mij afknapt als ze mij naakt ziet. Niet alleen vanwege het verschil in grootte, maar ook omdat ik er strepen op heb zitten van het groeien. Gelukkig zijn de strepen al lange tijd wit (ik ga soms onder de zonnebank en dan zie je het nog erger), want ze waren eerst paars.

Dit meisje is slank en ik denk dat zij dicht in de buurt komt van perfect :? en dat maakt mij dus extra onzeker (verschil in grootte in mijn borsten, straie op mijn benen en op mijn billen....).

Wat zou het toch mooi zijn als iedereen zichzelf kan accepteren zoals ie is, he?

ongelijke borsten 17 dec 2004 14:10 #7

• serena
hello

fijn dat ik niet de enige ben. Ik heb zelf lings 75 b en recht 75 d. Ik ben nu bijna 17 en dat dan wil ik voor de 100e keer proberen me te laten opereren. Ik ben alleen benieuwd hoe het met de littekens zit??? en ik ben zelf heel bang om afgewezen/of belachelijk gemaakt te worden door mijn vriend. Op dit moment heb ik dan geen relatie mede door deze angst.Hoe heb jij dat ervaren???

greeds serena
Laatst bewerkt: 12 jun 2011 21:56 door Anoniem1.

18 dec 2004 13:28 #8

• Anoniem
:wink: Littekens zijn verdwenen na verloop van tijd
en weet je.. das als je geopereerd ben t LAATSTE waar je mee zit
Voor jou is de opluchting alleen dat je zonder schaamte een mooie badpak of mooie T shirts aa kan hebben zodat je mag PRONKEN met je gelijke borsten

Mijn man stond 4 kant achter mijn beslissing
En vond dat ik ook recht heb om vrij te kunnen leven en ook vrij mag zijn om leuke lingerie en mooie badkleding te dragen

Ik ben BLIJ dat ik die stap heb gezet.. maar tis wel zo... begin gewoon aan een relatie als je t aankan.. Mijn mannetje wist t ook in mn verkerings tijd en zat er helemaal niet mee
Iedereen heeft wel waar ze nie blij mee zijn.. Hij had wa anders en ik had mn borsten

Toe gun jezelf een liefje die JOU WAARD is..

Liefs Chrisje

01 feb 2007 21:08 #9

• Dr.
Chrisje bedankt voor je aanmoedigingen!

Bij mij is het verschil ook wel een hele cup maat, links is volkomen on ontwikkeld, als een kind dat net borsten begint te krijgen en recht is een B maat.

maar wordt het nou wel of niet vergoed door de ziektenkostenverzekering?
Ik ben te bang om naar de dokter te gaan en om advies te vragen bij he VGZ

01 feb 2007 21:16 #10

• Dr.
nou ik heb het antwoord zelf al gevonden op de site van het VGZ:

Correctie van ongelijke borsten
Deze vorm van borstcorrectie komt alleen voor vergoeding in aanmerking als de borsten twee cupmaten of meer van elkaar verschillen ("zeer opvallende asymmetrie"). Dit kan men zien als een verminking. Er is dan slechts een vergoeding mogelijk voor de verkleining van één van de borsten. Zijn de borsten ongelijk door een borst(mamma) reconstructie na een (gedeeltelijke) amputatie dan zijn ook andere manieren van correctie mogelijk.

Niet de goede oplossing dus!

losse prothese 05 feb 2007 12:20 #11

• Anoniem
Hoi, ik ben een meisje van 22 jaar en ik heb ook erg ongelijke borsten. de linkerkant is cup c, en de rechterkant is ook bij als een meisje van 12, helemaal in het beginstadium. Ik ben naar een lingeriewinkel gegaan waar je protheses kunt krijgen die je gewoon in je BH kunt stoppen, je kunt er mee zwemmen, lage shirtjes aan etcetera. Het is van siliconen, en je kunt het aan je huid plakken. Deze protheses zijn eigenlijk gemaakt voor vrouwen die een borstamputatie hebben gehad, maar voor mij in ieder geval de ideale oplossing. Ik ben namelijk helemaal niet toe aan een operatie, ik ben op dit moment gewoon gelukkig met mezelf. Het hoort gewoon bij mij! Dit is gewoon erg praktisch, het enige lastige is een bikini kopen omdat die altijd heel laag uitgesneden zijn... maar zelfs dat kan je gewoon lukken, het is alleen even iets langer zoeken. Het is echt een perfecte oplossing als je (nog) niet toe bent aan een operatie!

Groetjes

borst assymetrie 24 mrt 2007 23:31 #12

• Tania
ik heb juist hetzelfde. Links een a cupje en rechts een b, zelfs een c cup, hangt af vd beha. zijn er geen pillen die je kan slikken om het verschil weg te werken? want mannen die vrouw willen worden, slikken pillen om borsten te krijgen. zou dat kunnen helpen? of bestaat er soms een anti conceptie pil dat je borstgroei wijzigt? want je hoort soms dat je van de pil grotere borsten krijgt. Ik ben 20 en heb nog nooit de pil genomen dus ik weet dit niet. Ik sta er niet echt bij stil, het hoort bij mij. zodra mijn borsten zijn beginnen te groeien, groeide de één meer dan de ander. Ik kan wel niet zomaar alles dragen dat ik wil, dat is wel spijtig. zeker in de zomer is dit moeilijk. Bikini of beha shoppen is een hel. Ik heb het nog aan niemand verteld, maar ik neem aan dat een aantal mensen het wel hebben opgemerkt. Ik ben er heel zelfbewust door. het zou een opluchting zijn om gelijke borsten hebben.

ongelijke borsten 31 dec 2007 00:30 #13

• L.
Ik ben een meisje van 14 jaar en heb ook onlgelijke borsten. Ik heb nog geen CUP maat ofzo. Ik zit er wel erg mee. omdat als iemand vraagt me mee te zwemmen ofzo dan zeg ik maar dat ik dat niet leuk vind, terwijl ik het Juist heel leuk vind. En vooral met vrienden. Ze zijn nog erg klein en ook nog heel erg in de groei, maar toch vraag ik me af of er geen pillen zijn daarvoor. Ik ben nog jong, dus een operatie kan nog niet. En ik zit natuurlijk midden in de puberteit, dus ik vind het extra erg. Elk meisje om je heen heeft het, gewoon perfect.Maar dan loop ik erbij, bijna helemaal plat, en dan ook nog ongeijk. Ik durf niet naar miijn dokter te gaan. ik heb er wel eens met mijn moeder over gepraat maar daar blijft het ook bij. Ik praat niet grag over mijn gevoelens dus vandaar maar zo via forum.
Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.

Alvast bedankt!
Groetjes L.

Re:Ongelijke borsten 23 jun 2008 14:19 #14

• Karolien
Hééj,

Jij bent niet de enige hoor.
Ik ben ook 15 jaar en heb ook zo goed als geen borsten.
Oké, ik vind het vervelend, en zeker als ik ga zwemmen.
Overlaatst moesten we met school gaan zwemmen, ik was op voorhand al allerlei excuses aan het verzinnen om maar niet mee te hoeven.
Toen heb ik er met een jongen van mijn klas over gepraat, ik wist dat ik hem kon vertrouwen, en kan ook makkelijk praten met hem.
ikk zei dus dat ik mijn schaamde om mijn borsten, ze waren ten eerste veel te klein, en ten tweede nogal opgelijk.
Hij antwoorde hier dood normaal op dat kleine borsten net veel mooier waren dan grote borsten.
Hij hield veel meer van stevige borsten.

Pfoef voelde ik me toch een beetje opgelucht na dat gesprek, hij zei ookn dat borsten niet alles zijn, het lichaam speelt ook een rol.
Hij heeft me dus toch kunnen overhalen mee te gaan zwemmen, en ik heb een zéér leuke tijd gehad!

Groetjes Karolien

Re:Ongelijke borsten 09 feb 2009 17:56 #15

• Anoniem
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar,
Ik heb twee heel ongelijke borsten, het is dus
ook erg moeilijk om een goede BH te kopen.. zit die bij mijn ene borst goed puilt de andere er
weer overheen. ik vind het ook lastig om in een bikini te lopen omdat ik bang ben dat het opvalt.Mijn moeder zegt dat het komt doordat ik altijd een schoudertas om heb met boeken erin,, maar dat geloof ik niet
echt. Weet iemand wat ik eraan kan doen want ik
schaam me best wel!
Groetjes.

Re:Ongelijke borsten 09 feb 2009 19:42 #16

• Jolynne
Het is heel normaal dat er een verschil zit tussen de grootte van de linker en rechterborst. Dat is bij alle vrouwen zo. Omdat je jouw borsten iedere dag in de spiegel ziet valt het bij jezelf meer op.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de neuzen van andere mensen, als je wilt lachen, kun je je lol op! Ik bedoel hiermee te zeggen dat je je kunt fixeren op iets, ofwel je kunt blindstaren, maar dat dat een vertekend beeld geeft. Ik hoop dat je dat begrijpt. Daarnaast groeien borsten ongelijk om na de puberteit ongeveer even groot te eindigen.
Als je je schaamt, dan is dat dus even pech hebben, maar ik zou er niet zo moeilijk over doen als je je zorgen relateert aan ernstiger zaken. Draag een leuk t-shirtje dat afkleedt, of een shawltje, creatieve oplossingen genoeg.
Pas bij een blijvend en overduidelijk verschil (komt zelden voor) kun je overwegen medisch in te grijpen. Dat kun je dan (na je 22e, als je uitgegroeid bent) met je huisarts bespreken.
Misschien een beetje direct antwoord, maar ik denk wel dat ik duidelijk ben geweest. Haihai.

Re:Ongelijke borsten 10 feb 2009 15:31 #17

• Anoniem
Bedankt voor je reactie! maar het is echt een groot verschil. en het valt dus niet op omdat ik het iedere dag zie, maar volgens mij valt het ook voor andere op als ze erop letten. De ene is namelijk zo goed als plat en de andere cup B geloof ik. Dus het verschil is best groot! misschien is dat sjaaltje een handige tip, maar daar is het in de zomer natuurlijk te warm voor.
x

Ongelijke borsten 11 feb 2009 13:26 #18

• Meisje met ongelijke borsten
Ik heb twee hele ongelijke borsten de ene is plat en de andere is cup B. Weet iemand hoe dit kan komen, en wat je eraan kunt doen. Misschien bestaan er iets van oefeningen dat iemand weet? Ik ben misschien van plan om ook even langs een lingerie zaak te gaan om advies te vragen. Maar ik weet niet of die mensen daar antwoord op kunnen geven, en ik vind het een beetje voor lul om daar in mijn blote borsten te staan en te vragen wat ik eraan kan doen. Dus als een van jullie advies voor mij heeft graag, en als er iemand ook wel eens langs een lingerie zaak is geweest om advies te vragen laat dan alstublieft even weten hoe dat is. en wat je dan precies moet doen.

Re:Ongelijke borsten 11 feb 2009 20:32 #19

• Sanne
Hai, je kunt een cupje met vulling gebruiken. Doen er zoveel.

Re:Ongelijke borsten 02 mei 2009 00:58 #20

• M
Dames,

Ik ben nu 24 jaar en 8 jaar geleden geholpen aan mijn ongelijke borsten!

16 jaar was ik toen het echt te erg werd, cup E en cup A. Via huisarts naar ziekenhuis naar verzekeraar en onder het mes. Ja op mijn 16de al. Je hoeft niet altijd te wachten tot je volgroeit bent. Het is echt verschrikkelijk om van je 12/13/14 jaar te moeten wachten tot je volgroeit bent, al die jaren met een probleem rond lopen...

Aan de linker kant hebben ze mijn borst verkleint naar een C cup en de rechter kant met sillicone vergroot naar een C cup. Wat was dat een geweldig gevoel, eindelijk GEWOON truitjes, BH's en bikini's dragen!

De verzekeraar heeft het gewoon vergoed!

Vlak na mijn operatie heb ik in de YES gestaan met mijn verhaal, daar heb ik ontzettend veel reacties op gehad, ook dat was een fijn gevoel, wetende dat je zeker niet de enige bent.

1 tip! Meiden, als het te erg wordt, laat er iets aan doen!

Succes!

Groetjes M

Re:Ongelijke borsten 05 mei 2009 13:59 #21

• Cindy
Hey dames..

zelfde probleem hier...gelukkig niet zo erg als ik gelezen heb maar toch aan de ene kant een volle c en de andere kant een b...

na ongeveer een jaar of 7 te hebben getwijfeld en gezeikd over het geld ga ik in juni voor men consult kijken wat de arts ermee kan doen.

ben nu 23 en wil ook wel eens iets leuks aan zonder overal 10 keer overna te denken...
mijn vriend staat achter me en vind dat als ik mezelf er beter door ga voelen ik het gewoon door moet zetten wat de kosten ook zullen zijn..

heb al een aantal jaar bh's aan met vulling en in de ene kant dus wel vulling en de andere kant niet.
lijkt me heerlijk om gewoon lekker te kunnen shoppen en alle bh's te kunnen passen en kopen die ik aan wil en mooi vind.. zelfde met de bikini's natuurlijk.

(K)

Re:Ongelijke borsten 11 jul 2009 14:20 #22

• Annelies
Hallo! Ik ben een meid van 17, ik schaam me verschrikkelijk voor mijn borsten. Het doet me wel deugd te weten dat ik niet alleen ben, maar in mijn omgeving heeft iedereen de perfecte borsten. Ik vind dat ik hierdoor geen normaal leven kan leiden, mijn borsten houden me steeds tegen. Zo heb ik nog nooit een serieuse relatie gehad, want wie wilt er nou seks met iemenad met zo'n ongelijke borsten? Bh's kopen doe ik bijna nooit, verschrikkelijk vind ik het. Mijn bh's vul ik wel op ja, maar je blijf het gewoon zien. Ik probeer het zo goed mogelijk te verstoppen, mijn rechterborst is vele groter dan mijn linker. Ik durf dit aan niemand te vertellen, mijn schaamtegevoel is te groot. Zwemmen durf ik niet, ook al vragen vrienden me mee. Maar je ziet het verschil zo duidelijk! Ik voel me echt afschuwelijk en mismaakt. Ik ben hier echt ongelukkig door. Weten dat ik er nu niets aan kan doen. Groetjes.

Re:Ongelijke borsten 19 jul 2009 12:18 #23

• Panda.
Dat heb ik ook, Mijn linkerborst is kleiner dan de rechter, waardoor mijn BH niet altijd helemaal goed is. Maar zoals ze zeggen, het is normaal. En niet ieder borst is gelijk aan de ander.

Re:Ongelijke borsten 19 jul 2009 12:26 #24

• Dopey
Er is bij elke vrouw een klein verschil tussen de rechter en linker borst in volume en/of vorm. Dit is normaal.

Re:Ongelijke borsten 03 aug 2009 05:12 #25

• Anoniem
hey , ik ben 17 en ik heb nog maar pas een maand geleden ontdekt dat mijn linkerborst iets groter is geworden dan mijn rechter. Ik heb er normaal nog nooit last nog gehad. Het is vervelend en ik voel mij er helemaal niet goed bij, ik was altijd in het begin heel fier op mijn borsten en nu ze ongelijk zijn vind ik het echt niet mooi! Ik hoop dat het nog goed komt en dat ze misschien nog terug gelijk worden. Anders wil ik ook een operatie. Xx
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op