Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

sandoz pil

sandoz pil 26 nov 2009 23:24 #1

• iemandje
Toen ik laatst naar de apotheek ging om de pil weer te halen kreeg ik Ethinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz pil mee.
De apothekersassistente zei dat deze pil hetzelfde was als microgynon 20 en dat het een goedkopere pil was.
Nu heb ik een vraag: is de sandoz pil echt hetzelfde als microgynon 20?

Graag antwoord.

Groetjes iemandje,

Re:sandoz pil 27 nov 2009 13:05 #2

• Anders
Ja, apothekers hebben van de overheid de opdracht gekregen om alleen nog maar het goedkoopste middel voor te schrijven. het is bijna helemaal hetzelfde dus als het bij jou gewoon goed werkt en als je geen klachten hebt, gewoon doen, het kan geen kwaad. Het is in ieder geval goed gecontroleerd. Het is alleen maar een geldkwestie.

Re:sandoz pil 27 nov 2009 13:07 #3

• Anoniem
Laatst bewerkt: 12 jul 2010 23:40 door .

Re:sandoz pil 24 sep 2012 16:03 #4

Ik las toch dat veel vrouwen liever hun eigen vertrouwde merk hadden?

Re:sandoz pil 21 feb 2013 23:10 #5

• juul
Ik begreep dat de werkzame stoffen het zelfde zijn. Maar dat de bij-stoffen goedkoper en anders zijn dan de orginele migrogon 30.
Zijn deze dan ook slechter voor je lichaam?

Re:sandoz pil 22 feb 2013 00:28 #6

• Tandor
Het is idd zo dat de bijstoffen anders zijn.
Nee ze zijn niet schadelijker dan die in de andere pil. Wat wel nog eens wil voorkomen is, dat mensen allergisch reageren op een van de andere bijstoffen. In dat geval is het mogelijk om toch het oorspronkelijke medicijn terug te krijgen. De apotheker kan hier de nodige informatie over geven
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op