Allergie rondom ogen

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Ik heb al een jaar last van irritatie rondom mijn ogen.
    Rood en opgezwollen. Ik heb al verschillende zalfjes gehad, maar niks helpt.
    De dermatoloog zegt dat het een nikkelallergie is, maar waarom heb ik het alleen maar bij mijn ogen.

Help me alsjeblieft!!!!!

Reactie

Heb je al eens geprobeerd een paar weken helemaal geen oogmake-up te gebruiken ? Draag je een bril ?

Reactie

Ik heb al een jaar last van irritatie rondom mijn ogen. Rood en opgezwollen. Ik heb al verschillende zalfjes gehad, maar niks helpt. De dermatoloog zegt dat het een nikkelallergie is, maar waarom heb ik het alleen maar bij mijn ogen.

Heb je al het volgende gedaan:een “papje”maken van babyshampoo met een beetje water en dit voorzichtig rond je ogen smeren. Succes

Reactie

hallo ik heb ook al een tijdje last van allergie op mijn benen en vaak ook rond de ogen dat het opgezwollen is en rood het jeukt bij mij ook ontzettend. heb al een allergie test gedaan en daar kwam uit collofonium en nikkel. collofonium zit echt overal in ook in make-up!! ik weet ook niet waar ik het precies van krijg en dat is echt vervelend soms moet ik thuis blijven omdat het zo erg is en ik niet over straat kan. heb nu bloed laten testen omdat het misschien ook wel door het eten komt misschien moet je ook eens een allergie test doen!!

succes

Reactie

Hoi,

Ik zag je berichtje, omdat ik hetzelfde heb en opzoek naar een oplossing.
    Jouw berichtje is al erg oud, maar ik ben benieuwd of je er nog steeds last van hebt en wat je er tegen gedan hebt.
    Ik heb toe nu toe nog niet een echte oplossing.
    Ik heb wel een zalf gevonden die eindelijk het beste nog helpt, weliswaar te onderdrukken…dus zeker geen oplossing maar wel fijn om te gebruiken.
    Bepanthen van Bayer, wond / heelzalf.
    Verder ben ik bij een electro acupuncturist, en deze heeft mij verteld dat het kan liggen aan mijn Almagaan vergiftiging. Ik heb nml. erg veel zwarte(almagaan) vullingen in mijn mond.
    Ik hoop dat jij me ook wat oplossingen kan bieden, want ik heb t nog steeds! In november ook een jaar!!
    Groet,
    Theodora

Reactie

Hallo daar, ik heb vanaf mijn pubertijd al last van rode oogleden dus nu al zo’n 32 jaar. Soms zijn er periode’s dat het beter gaat maar als je wat vermoeid en gestresst bent komt het weer in alle hevigheid terug.
    Mijn broer heeft er soms ook last van dus het is ook wel een gevoeligheid in de familie.
    Het heeft altijd een grote invloed op mijn sociale leven gehad,..ook zeker met relatie’s aangaan lastig,..de eerste indruk is toch vaak belangrijk. Ik zal zeker de sugestie’s uitproberen, die baby schampoo heb ik ook zonder succes geprobeert. gr. Joop

Reactie

make-up en tandvullingen kunnen dikwijls de boosdoenders zijn ook al gebruik je dit al jaren. Laat alles eens controleren .

Reactie

Ik heb precies het zelfde verhaal mee gemaakt. Maar hoe mijn klachten zijn verdwenen:

de crème die mijn dermatoloog mij heeft voorgeschreven en de klachten verdwenen zijn

is:
    UNGUENTUM TRIAMCINOLONI
    1 MG/ G PCH
    triamcinoloacetonide 1 mg/g

En verder is verstandig dat je niet met je vingers over de geïrriteerde oogleden wrijft. En let erop dat je niet teveel in aanraking komt (met je handen aanraken) met nikkel bevattende voorwerpen.

Succes!

Reactie

Hoi,

Ik heb al jaren last van allergie rondom de ogen, alleen mijn allergie brandt en ik zie er ook uit als of ik verbrand ben. Mijn dermatoloog weet zich geen raad en schrijft mij dan ook predinison voor maar na een paar maanden ben ik dit natuurlijk zat. Wat mij klachten wel verlicht is koelzalf die kun je krijgen bij de apotheek maar helemaal van de klachten af kom ik nooit want volgens mij doe ik dit me zelf aan ivm stress. Wat heel vervelend is dat elke keer als ik dit krijg er rimpels achter blijven zodat ik nu al rond mijn ogen 60 lijk terwijl ik 36 ben.

Nou ik wens ieder met deze kwaal succes!!
    Ik heb heel vaak gezegd dat als ik zo iets moet hebben dan het liefst op mijn buik of zo, want in het gezicht laat je altijd een andere indruk achter bij anderen en daar baal ik enorm van!

Groetjes bunny

Reactie

Heb jij geen rosacea? Ben je daar al op getest?

Sterkte

Reactie

Ik had hier ook last van, en heb al mijn make-up weggegooid ivm nikkelallergie, en overgevoeligheid voor de reguliere (vaak met chemische stoffen erin) zalven. Ik ben achter een speciale site (geenparfum.nl) gekomen via een tip van mijn vriendin en koop daar mijn parfumvrije producten. Nu heb ik gelukkig geen last meer van! groetjes Klara

Reactie

Hallo
    heb al 18 maanden irritatie aan mijn ogen heb ook al alles geprobeerd niks helpt de dermatoloog zegt ook nikkel maar ik werk in de juwelen normaal zit er geen nikkel in of misschien mijn leesbril daar zit in die vijsjes ook nikkel ik zou het op alles steken erg vind ik het nu zou ik willen testen doen voor voeding het zou ook kunnen komen door pikant eten ik hou u op de hoogte
    tot ziens en hopelijk met goede resultaten
    groetjes

Reactie
Reageer op: Allergie rondom ogen
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en relevante advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder