jeuk in oren

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Al geruime tijd heb ik jeuk in beide gehoorgangen, vooral als ik lig maar ook overdag, kan het veroorzaakt worden door huismijt ??

Reactie

Nee, het meest voor de hand liggende is een schimmel of een otitis externa, alleen doet dat meer pijn. Heb je gehoorverlies?

Reactie

Ja hoor, de dokter zal het wel weten, ging jaren geleden naar neus keel en oorarts, met toeters in mijn oren, en de uitslag was: U hebt een bacterie in Uw oren. U krijgt van mij Kenalog-oordruppels. Na een paar dagen druppelen, is het inderdaad weg, alleen het komt terug met vochtig weer, of met douchen. Weer naar de huisarts en ja hoor andere druppels met geen werking. Ik kan er beter limonade in gooien. Weer gebeld met de huisarts: O, nou deze medicijnen kunt U een paar keer per dag gebruiken; dit is minder agressief als Kenalog. Ook duur spul gekocht bij de drogist. Werking: niets. Ik heb de hulp zo ongeveer opgegeven en zit er al een aantal jaren mee. Is er nog iemand, die een goed idee heeft voor mij? Heb geen gehoorverlies.

Reactie
    ”kriebel” wrote:
    ”Anonymous” wrote:

Nee, het meest voor de hand liggende is een schimmel of een otitis externa, alleen doet dat meer pijn. Heb je gehoorverlies?

[/quote]
    Nee. ik heb geen gehoorverlies, volgens de k.n.o.arts was er niets aan de hand met het oor;hij heeft met een cameraatje de binnenkant via de neus bekeken.
    Ik heb al geruime tijd oorklachten,en de jeuk komt er af en toe dus ook bij. Het begon met een verstopt gevoel aan de linkerkant en het tandvlees deed ook pijn.
    De huisarts constateerde een ietwat naar binnen getrokken trommelvlies en de binnenkant was wat geirriteerd,maar het was geen middenoorontsteking. Ook zat er wat vocht achter het oor.
    Zij dacht aan een allergie,ik ben iets allergisch voor huismijt,en raadde mij aan om een tijd flixonaseneusspray te gebruiken, ook de k.n.o.arts adviseerde dat. Dit hielp dus niet.
    Ook kreeg ik een antibiotica van de huisarts, dit leek wel de klachten te verminderen,maarze verdwenen niet helemaal. Toen naar de tandarts, hij kon ook niets vinden. Heeft wel wat meer ruimte tussen twee kiezen gemaakt zodat het daar beter schoongehouden kan worden en de bovenkant van een kies wat meer afgevlakt zodat het gebit beter op elkaar sluit.
    De kies had pas nog een nieuwe vulling gekregen met composiet, na het vullen hield ik er eenstrak gevoel in de kies aan over vooral ‘sochtends bij het wakker worden,daarna wordt het minder .
    Echter de oorklachten bestonden daarvoor al. Het extra bezoek aan de tandarts hielp wel, ik heb een hele tijd zonder echte klachten gelopen,maar hield heel vaag nog steeds een verstopt gevoel aan die kant. Dat was in mei dit jaar. De klachten zijn begonnen in aug/sept vorig jaar. En nu weer rond aug/sept. keren de klachten weer terug, hetzij niet zo erg als de vorige keer.Ik begrijp er onderhand niets van,als kind heb ik nooit oorklachten gehad en mijn gebit is altijd prima in orde.

Reactie

Ik krijg soms ook ineens erge jeuk aan m’n oren.
    Bij mij heeft het gewoon te maken met mijn allergie. Ik ebn namelijk op heel het KNO-gedeelte gevoelig.
    Neus (<veel niezen, allergie/altijd eigenlijk wel gezwollen), keel (hese stem, stembanden die niet goed sluiten en daardoor sneller moe, omdat ik meer kracht moet zetten om te praten dan een ander) en dan m’n oren. die jeuken dus af en toe ineens heel erg.
    Ik heb gemerkt dat ik dat vooral heb als ik hazelnoten eet.
    Maar ook op andere momenten soms gewoon.
    Wat dan bij het beste helpt is om wat te drinken. (naast het heel hard op en neer gaan met viner in m’n oor). Dat verzacht op dat moment de pijn/jeuk in mijn oren.
    Maar goed. dat was het.

doei

Reactie

Ik krijg soms ook ineens erge jeuk aan m’n oren.
    Bij mij heeft het gewoon te maken met mijn allergie. Ik ebn namelijk op heel het KNO-gedeelte gevoelig.
    Neus (<veel niezen, allergie/altijd eigenlijk wel gezwollen), keel (hese stem, stembanden die niet goed sluiten en daardoor sneller moe, omdat ik meer kracht moet zetten om te praten dan een ander) en dan m’n oren. die jeuken dus af en toe ineens heel erg.
    Ik heb gemerkt dat ik dat vooral heb als ik hazelnoten eet.
    Maar ook op andere momenten soms gewoon.
    Wat dan bij het beste helpt is om wat te drinken. (naast het heel hard op en neer gaan met viner in m’n oor). Dat verzacht op dat moment de pijn/jeuk in mijn oren.
    Maar goed. dat was het.

doei

Reactie

is het geen zwemmersexceem??? gaat het gepaard met jeukende witte schilfers?

Reactie

Jeuk in je oren, ik word er gek van.
    Mijn oren worden eens in het half jaar uitgespoten omdat ze dan verstopt zijn van buitenaf. Maar daaraan vooraf gaat de jeuk, zodat je steeds aan je oren zit.Wat het precies is weet ik niet en wil er zo weinig mogelijk insmeren(medicijnen-oorsmeer oplossers). Laatste keer uitspuiten ging ik onderuit, wordt steeds pijnlijker.

Reactie

Sommige mensen produceren erg veel oorsmeer of bij deze mensen wordt het oorsmeer niet afgevoerd naar buiten maar hoopt het zich op in het oor. Het lijkt dan een oplossing regelmatig de oren met een oorspray te behandelen. Dit soort sprays zijn vrij verkrijgbaar bij de drogisterij en op de verpakking en in de bijsluiter staat goed beschreven op welke wijze de oorspray dient te worden gebruikt.

Reactie

Heeyy,

Ik ben allergisch voor appels. Daar kwam ik achter omdat als ik een appel at kreeg ik jeuk in mijn oren (Later kreeg ik ook blaasjes). Het zou dus best een allergie kunnen zijn

Reactie

Ik heb al jaren last van jeuk in de oren van de huisarts heb ik hiervoor triamcinolon/milan 1mg
    gekregen dat doe 1x per dag met een wattenstaafje in het oor

Reactie

Ik heb het zelfde en het kam wel anti histamine tabl gekregen van de ha nu is het weg.

Reactie

Laat het een keertje uitzuigen ! Doe ik ook altijd, nog onder narcose ook want kheb maar hele dunne vliesjes voor m’n trommelvliezen en die mogen niet beschadigen vandaar dat ik ze ook niet uit mag laten spuiten !

Reactie

Raadpleeg de site van SALUSI eens

Reactie
Reageer op: jeuk in oren
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder