Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Weed slecht of goed (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Weed slecht of goed

Weed slecht of goed 31 aug 2005 19:52 #1

• smokey
ik wou weten of het schadelijk als je 1x per maand een joint rookt
of 1 x per week en veel sport
heeft het dan ook invloed op je gezondheid

Re: Weed slecht of goed 31 aug 2005 20:53 #2

• Anoniem
smokey schreef :

ik denk dat de naam van je topic ietwat misplaatst is. goed is het natuurlijk nooit, ook al sport je nog zo veel. maar ik denk dat als je het met mate gebruikt, dus 1x per maand ofzo, dat het niet slechter zal zijn dan dat je alcohol gebruikt elke week

Re: Weed slecht of goed 04 sep 2005 07:43 #3

• Jaap
Geen enkel probleem, er zitten veel voordelen aan om af en toe grastoeter roken. Maak je over een keer per week aub geen zorgen. Je zegt het zelf, je sport ook veel en het is goed dat de geest af en toe even waait.

04 sep 2005 19:54 #4

• Anoniem
blaaatt , wat een onzin zeg tuurlijk is het niet goed . Het is namelijk nooit bewezen na hoeveel joints of sigaretten iemand ziek word dus zou maar stoppen ermee .

04 sep 2005 23:40 #5

• Anoniem
Ach niks stoppen ermee!!! 1 zo'n onschuldig jointje in de maand of in de week kan geen kwaad. Alleen als je het vaak doet kan t schadelijk zijn. Man, lekker genieten van het leven hoor!!!

05 sep 2005 12:30 #6

• Anoniem
hmm ik denk dat er wat feiten op de tafel gegooid moeten worden

06 sep 2005 18:21 #7

• blur
Dat jointje zal je niet nekken hoor!

02 nov 2005 17:25 #8

• Anoniem
onschuldig wietje, heb ik ook lang gedacht en veel gerookt (te veel)
eentje geen kwaad als je goed spul rookt,
goed spul = thc tot ongeveer 10 %

tegenwoordig is er over al (vooral op straat) maar ook in koffie shops te sterke wiet/hasj te koop "lekker sterk spul" met een thc gehalte tot 40% en daarbij te bedenken dat hasj olie onder harddrugs valt met ongeveer 15% thc toe deze keuze werd gemaaktSoftdrugs is Nederlands 6e ?landbouwproduct?, de productie is groot in ons land. Overal zijn coffieshops te vinden. In ons land is gebruik normaal geworden. Maar weten we eigenlijk wel wat we gebruiken.
Softdrugs bevat de werkzame stof thc deze stof zorgt voor het stoned zijn. Hoe meer thc hoe meer stoned je wordt. (thc = delta-9-tetrahydro-cannabinol, verantwoordelijk voor de werking op het centrale zenuwstelsel)
Het gerechtelijk laboratorium heeft regelmatig de thc-gehaltes van softdrugs onderzocht, zo ook de thc-gehaltes van softdrugs uit het illegale cirquit.
Uit een analyse uit 1996 bleek dat deze softdrugs 8% tot 27% thc bevatte.
In 1986 bleek uit een onderzoek van het CRI dat er 4% thc in de zogeheten nederwiet zat. (deze werd geintroduceert uit amerika).
In de jaren ?60, de hippie tijd mede bekent door het sofdrugsgebruik bevatte de buitenteeld 0% tot een ? % aan thc.
Tegenwoordig is een percentage van 40% geconstateerd. (stichting Ander)
Dit percentage valt niet meer onder de softdrugs, dit is harddrugs.
Hashisolie is opgenomen in de opiumwet onder lijst 1, harddrugs, het thc gehalte varieerde van 10% tot 30% toen deze beslissing werd genomen.

09 nov 2005 22:08 #9

• Ano
Een joint per maand is goed voor hart en bloedvaten. Het zuivert het bloed en dus ook de longen. Dus vooral wanneer je een stevige roker bent is het aan te raden om eens per maand een jointje te roken.

15 dec 2005 21:37 #10

• Anoniem
relaxed

Re: Weed slecht of goed 16 dec 2005 10:20 #11

• paterstyle
smokey schreef :

ik weet zeker dat het mij leven heb veranderd ik heb een hernia en ik kan geen pijnstillers slikken en ik rook drie keer per week sterk spul en ik heb er baat bij dus het kan geen kwaad maar je moet gewoon je kop er bij houden en nioet te vaak doen merk je er niks meer va zo ik ff een maand stoppen maar kwaad kan het echt niet hoor ik heb zelf ook mee gedaan aan een test voor medi wiet en ik ving dat het in het ziekte paket moet maar ja dat ik mij mening groetje pater ( Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

02 jan 2006 22:28 #12

• ingrid
mijn vriend is in duitsland met kerst naar de dokter gemoeten, daar werd hem geadviseerd (omdat hij toch in nl woonde en blowen niet verboden is) om juist te gaan blowen. Niet alleen voor de pijn en bloedsdoorloop maar ook voor de stress. je word er relaxed van en heeft hem dat voorgeschreven als medicijn.

07 jan 2006 23:39 #13

• Anoniem
Mijn partner blowt vrij veel.
Dag in dag uit.
Vindt het op zich niet zo erg maar merk wel dat hij
bepaalde dingen vergeet.
en soms wordt ik er ook niet goed van dat hij zo sloom is.

Re: 08 feb 2011 23:29 #14

• Annonymous
Blowen is nooit goed. Aangezien we keuzevrijheid beslis je zelf. Ben verstandig als je wat aan je leven wil hebben.

Re:Weed slecht of goed 07 feb 2013 19:22 #15

• niemand
van weed roken gaan je longen niet kapot zoals bij sigaretten

Re:Weed slecht of goed 07 feb 2013 19:26 #16

Oja, en hoe kom jij aan deze wijsheid? Graag onderbouwen!

Re:Weed slecht of goed 20 mei 2013 12:04 #17

• Anno
Wiet roken is zeker schadelijk, ik heb het ook elke dag gedaan een jaar lang, tot het uit de spuigaten liep.

Nu probeer ik gewoon een keertje per week, zo blijft het gevoel nog optimaal en is het niet ZO slecht als elke dag.

Uit de bong roken is al iets beter, mits je er geen tabak in doet en al veel kankerverwekkende stoffen wegblijven die uit verbranding van tabak ontstaan. Maar het is dus niet zo dat het water ineens alle stoffen gaat filteren.. Het is en blijft rook dus ongezond.

Maar als jij eens een keer per week een dikke joint knalt, zal dit heus geen kwaad kunnen. Je maakt van je leven wat je zelf wilt. Er zijn mensen die zich elke dag lazarus drinken, of andere harddrug. En die worden tering oud. Er zijn gezonde mensen die vroeger sterven en nooit een sigaret of alchol hebben aangeraakt.
Maar doe alles gewoon een beetje met mate, want als je elke dag begint te roken kost het pakken geld en vergooi je je leven een beetje mits het slomer worden.

Re:Weed slecht of goed 20 mei 2013 15:06 #18

• ik
gewoon blowen

Re:Weed slecht of goed 20 mei 2013 16:10 #19

@Ik, wat een ongelooflijk domme opmerking.

Re:Weed slecht of goed 09 aug 2013 15:17 #20

• johnny
hoe dom kun je zijn , blowen is altijd slecht domme mensen
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op