Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

vloeibaar druppeltjes drugs

vloeibaar druppeltjes drugs 01 feb 2005 15:57 #1

• Gezinus
mijn vriendin haar vorige vriend gaf haar vloeibare drugs waarmee zij voledig op een andere zender zat, en zij zich dan ook niets maar dan ook echt niets meer wist van wat er in die tijd gebeurde.zij was volledig van de zender af. wel werd zijn na die tijd agressief en angstig . het duurde dan ook wel drie a vier uur voor zij weer bij haar positieven kwam.De druppeltjes vloeibare drugs werd in haar glas wijn gedaan. die zij moest opdrinken . mijn en haar vraag was :wat waren dat voor drugs?

02 feb 2005 08:27 #2

• Anoniem
Ik denk dat ze GHB heeft gehad, ook wel vloeibaar goud of vloeibare xtc genoemd. Dit is een narcotica, waar je, bij een overdosis, ook van in coma kan raken.

Er is genoeg over te vinden op het net, ff googlen of zo.

23 mrt 2005 02:52 #3

• Anoniem
vloeibaar???moet haast wel GERRIT zijn( ghb)!!!

ghb 24 mrt 2005 09:11 #4

• Jeanne
Anonymous schreef :
Ik denk dat ze GHB heeft gehad, ook wel vloeibaar goud of vloeibare xtc genoemd. Dit is een narcotica, waar je, bij een overdosis, ook van in coma kan raken.

Er is genoeg over te vinden op het net, ff googlen of zo.

Misschien wel GHB? Ik weet uit ervaring dat je ghb nooit en te nimmer moet innemen met alcohol. De hoeveelheid ghb moet je innemen qua gewicht en qua lengte. En ja als je teveel neemt kan je in coma raken , maar er ook van gaan slapen als je een teveel hebt ingenomen naar je gewicht en lengte uit. Agressief?? Angstig?? Heb ik nog nooit van gehoord na het innemen van ghb!

Groet Jeanne

Re: vloeibaar druppeltjes drugs 30 mrt 2005 18:23 #5

• Anoniem
Gezinus schreef :
mijn vriendin haar vorige vriend gaf haar vloeibare drugs waarmee zij voledig op een andere zender zat, en zij zich dan ook niets maar dan ook echt niets meer wist van wat er in die tijd gebeurde.zij was volledig van de zender af. wel werd zijn na die tijd agressief en angstig . het duurde dan ook wel drie a vier uur voor zij weer bij haar positieven kwam.De druppeltjes vloeibare drugs werd in haar glas wijn gedaan. die zij moest opdrinken . mijn en haar vraag was :wat waren dat voor drugs?

cocaine thake your hands off 30 mrt 2005 18:33 #6

• gebruiker
COCAINE
Ik gebruik zelf sossa zo als dat ook genoemt word.En er word gezegt het is niet verslavend waarom moet ik het dan altyd gebruiken op vrijdag nadat ik een paar biertjes op heb zit het echt tussen mijn oren of vraagt mijn lichaam er nu naar want elke vijdag is het weer raak in mijn ogen is het wel verslavend maar vraag de mensen nu in nederland die er ook verstand van hebben leg het me maar eens uit groeten van SOSSA

14 apr 2005 14:24 #7

• drugsvoorlichter
Het kan ook explosion zijn geweest!
(voor info: www.unitydrugs.nl)

Maar GHB kan natuurlijk ook!

-x-

14 apr 2005 22:50 #8

• Anoniem
Kom op zeg ! Explosion is net een paar weken uit !

Als je jezelf drugsvoorlichter wilt noemen moet je wel je zaakjes in orde hebben !

15 apr 2005 12:44 #9

• Anti-Drugs
KNOEI MAAR LEKKER RAAK MET JE GEZONDHEID HOOR, STELLETJE LOSERS, STRAKS ZITTEN JULLIE LEKKER MET ZIJN ALLEN IN EEN DEMENTENVERPLEEGHUIS MET JE KAPOTTE HERSENEN :D :D
hahahahahahaha

LOSERS!!! :evil: :evil:

15 apr 2005 20:15 #10

• ik haat ANTI-DRUGS
Ja, en zo aan jouw taalgebruik te horen, kunnen ze jou direct opnemen.
MAFKEES

15 apr 2005 20:16 #11

• drugsvoorlichter
Anonymous schreef :

Als je jezelf drugsvoorlichter wilt noemen moet je wel je zaakjes in orde hebben !

dus NIET sukkeltje!

15 apr 2005 20:30 #12

• Anoniem
O K drugsOPlichter, dan niet, maar van een paar druppeltjes Explosion ben je echt niet zo ver van de wereld dat je je niks meer kan herinneren. Zelfs niet als je het hele buisje zou leegdrinken, of 2....

Verder word je van Explosion niet agressief, het heeft dezelfde werking als MDMA waar je eerder lief & vrolijk van wordt.

Ook kun je best herinneren als je een buisje Explosion hebt gehad, laat staan slechts een paar druppels.

Heb je ?berhaupt zelf al eens iets genomen of ben jij zo'n typisch figuur dat alle vormen van drugsgebruik afkeurt omdat je tijdens je werk geconfronteerd bent met mensen die het niet in de hand konden houden zonder zelf ook maar ??n enkele ervaringen te hebben waarop je je kan baseren ?

Er zijn nml. ook mensen die hun mening baseren op ervaringen en die wel recreationeel drugs kunnen gebruiken.

Niet iedereen is een "hasjspuiter" !!

16 apr 2005 11:39 #13

• Anoniem
Anonymous schreef :
O K drugsOPlichter, dan niet, maar van een paar druppeltjes Explosion ben je echt niet zo ver van de wereld dat je je niks meer kan herinneren. Zelfs niet als je het hele buisje zou leegdrinken, of 2....

Verder word je van Explosion niet agressief, het heeft dezelfde werking als MDMA waar je eerder lief & vrolijk van wordt.

Ook kun je best herinneren als je een buisje Explosion hebt gehad, laat staan slechts een paar druppels.

Heb je ?berhaupt zelf al eens iets genomen of ben jij zo'n typisch figuur dat alle vormen van drugsgebruik afkeurt omdat je tijdens je werk geconfronteerd bent met mensen die het niet in de hand konden houden zonder zelf ook maar ??n enkele ervaringen te hebben waarop je je kan baseren ?

Er zijn nml. ook mensen die hun mening baseren op ervaringen en die wel recreationeel drugs kunnen gebruiken.

Niet iedereen is een "hasjspuiter" !!

Wel eens zelf drugs genomen? Dan weet je dus waarschijnlijk ook dat je van een buisje explosion ?cht niet normaal functioneert.
En al helemaal niet va 2 buisjes.
MDMA is niet altijd blij makend. (het ligt aan de persoon, tolerantie, geestelijke gesteldheid en ga zo maar door)
Je zit hier nu wel even de man uit te hangen, maar vertel jij dan eens iets over je gedachte bij deze vloeistof, want van GHB krijg je bovengenoemde verschijnselen nog minder dan van explosion hoor!

En nee, als je dit forum een beetje bijhoudt (wat je waarschijnlijk niet zult doen, omdat je in mijn ogen t?ch een mens bent met vele vooroordelen) dan heb je kunnen lezen, dat ik ook gebruik.

Wij van de drugsvoorlichting, willen dat mensen de JUISTE informatie krijgen. (er is al genoeg gelul op de wereld, en z?ker als het om drugs gaat)

MZZL

Re: cocaine thake your hands off 16 apr 2005 12:37 #14

• Anoniem
gebruiker schreef :
COCAINE
Ik gebruik zelf sossa zo als dat ook genoemt word.En er word gezegt het is niet verslavend waarom moet ik het dan altyd gebruiken op vrijdag nadat ik een paar biertjes op heb zit het echt tussen mijn oren of vraagt mijn lichaam er nu naar want elke vijdag is het weer raak in mijn ogen is het wel verslavend maar vraag de mensen nu in nederland die er ook verstand van hebben leg het me maar eens uit groeten van SOSSA

Nou Sossa is dus echt wel verslavend, ik ben er net 9 weken vanaf en het is niet makkelijk omdat je lichaam en geest inderdaad blijft vragen om het stofje in je hersens los te maken om een goed gevoel te krijgen. Kijk uit met die klerezooi, het leven is zonder cocaine veeeeeeel leuker en je kan alles veel beter aan en overzien. (ook al is dat in de eerste paar weken niet te bevatten). Take care!!!!

Re: vloeibaar druppeltjes drugs 16 apr 2005 12:40 #15

• Anoniem
Gezinus schreef :

GHB = the rape drug. Kijk uit met die troep, het kan namelijk bij overmatig gebruik, of teveel inname in 1 keer, fatale gevolgen hebben. Vrouwen zijn makkelijk slachtoffer van deze drug, in sommige gevallen weten ze idd niet meer van wat er gebeurd is. Stom dat ze dit gewoon genomen heeft zonder eerst na te vragen wat het voor werking heeft.

18 apr 2005 15:51 #16

• Anoniem
drugsvoorlichter schreef :
Anonymous schreef :

dus NIET sukkeltje!

Volgens een art. op www.unitydrugs.nl, geplaatst op 07 apr 2005,is Explosion een nieuwe drug.....

23 apr 2005 11:00 #17

• Anoniem
ja. maar voordat dat artikel op unity kwam, bestond die drug al slimmie.

Oordelen over GHB.(gamma, hydroxy,boterzuur). 10 mei 2005 20:09 #18

• Geert
Alle oordelen die door mensen worden gegeven over GHB,zit een kern van waarheid in.GHB wordt in heel veel sterktes op de drugs markt gebracht.Hoe dikker de vloeistof,des te beter je moet uitkijken!! oftewel
goed/minder doseren.Begeef je je in een koude ruimte (buitenlucht),dan werkt de GHB minder snel.In een warme omgeving,Partyzalen enz.werkt het veel sneller.Wil je het helemaal niet gebruiken let dan op neem NOOIT een drankje van vreemde aan in een voor jou onbekende situatie.
Doe je dat wel en het smaakt "vreemd'' bitter,heb je de kans dat het in je drinken zit.Ikzelf neem wel eens GHB,tot nu toe is het altijd goed gegaan
en heb er heftige sex met m'n vriendin mee gehad.P.S. NEEM HET NEVER EN NOOIT IN COMBINATIE MET ALCOHOL!!!.Groeten van Geert.

30 mei 2005 14:59 #19

• Anoniem
Volgens mij ook GHB, ook wel de rapedrug genoemd. Van GHB moet je heel voorzichtig zijn met de hoeveelheid. Je kan er best lekker van gaan als je het bewust doet en weet waar je mee bezig bent. Dit word idd in een drankje gedaan. Van teveel word je helemaal laveloos en ben je kwijt wat er is gebeurd... vandaar dat het ook voor foute doeleinden word gebruikt.

30 mei 2005 15:02 #20

• Anoniem
in het boek Uit je bol'' word goed advies gegeven hoe je drug kan gebruiken. en welke drug welke uitwerking geeft. handleiding voor drug gebruikers

22 jul 2005 12:00 #21

• Anoniem
Anti-Drugs schreef :
KNOEI MAAR LEKKER RAAK MET JE GEZONDHEID HOOR, STELLETJE LOSERS, STRAKS ZITTEN JULLIE LEKKER MET ZIJN ALLEN IN EEN DEMENTENVERPLEEGHUIS MET JE KAPOTTE HERSENEN :D :D
hahahahahahaha

waar hebben se je uit gelaten maffkees,uit een psychatrie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22 jul 2005 12:01 #22

• Anoniem
Anti-Drugs schreef :
hahahahahahaha

waar hebben se jou uit gelaten maffkees,uit een psychatrie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22 jul 2005 12:03 #23

• Anoniem
Anti-Drugs schreef :
hahahahahahaha

waar hebben se jou uitgelaten anti drug,uit en psychatrie zeker,wat ben jij doch en mafkees

Re: cocaine thake your hands off 02 aug 2005 13:55 #24

• Anoniem
gebruiker schreef :
COCAINE

Ik ken dat ook elke vrijdag en zaterdag is het weer raak.
Of als ik een feest heb verjaardag enz. :shock:

Re:vloeibaar druppeltjes drugs 10 jun 2009 16:18 #25

• D
GHB-verslaving neemt toe en de risico's van out gaan (bewusteloosheid) door GHB worden door gebruikers ernstig onderschat, zo stelt het Trimbos-instituut. Het instituut vraagt daarom aandacht voor de risico's van dit middel en intensiveert de voorlichting.

Het Trimbos-instituut signaleert dat steeds meer mensen een beroep doen op de verslavingszorg vanwege problematisch GHB-gebruik. Veel GHB-gebruikers lijken zich er niet van bewust dat frequent gebruik al snel tot gewenning leidt, waarbij steeds meer GHB nodig is voor hetzelfde effect.

Een dagelijkse gebruiker kan in een patroon terecht komen waarin hij om de paar uur wil of moet gebruiken om trillingen, slapeloosheid of angsten te voorkomen. Als een dergelijke situatie een aantal maanden voortduurt, kunnen bij het stoppen heftige ontwenningsverschijnselen ontstaan, zoals een epileptische aanval of delirium. Afkicken zonder professionele begeleiding kan levensgevaarlijk zijn.

Niet alleen verslaving is een risico van GHB-gebruik. GHB is een middel waarvan al snel zoveel wordt ingenomen dat de gebruiker een paar uur wegzinkt in een comateuze slaap, ook wel out gaan genoemd.

Gebruikers van het middel beschouwen out gaan vaak als een onschuldige bijwerking. Onterecht, want in deze toestand kan iemand (in een verkeerde houding) stikken in de tong of braaksel.

Bovendien is een gebruiker die niet bij bewustzijn is, kwetsbaar en afhankelijk van de betrouwbaarheid en nuchterheid van anderen. Het is nog niet bekend wat regelmatig out gaan voor gevolgen kan hebben voor bijvoorbeeld de hersenen.

Landelijke (maar ook internationale) cijfers over het aantal mensen dat in behandeling is vanwege GHB-verslaving ontbreken, omdat deze niet overal specifiek worden geregistreerd. Op basis van de cijfers van diverse instellingen schat het Trimbos-instituut dat er nu enkele honderden GHB-verslaafden onder behandeling zijn bij instellingen voor verslavingszorg. Dit aantal is relatief klein, maar sterk groeiend.

Om (potentiële) gebruikers van GHB te informeren over de risico's, intensiveert het Trimbos-instituut de informatievoorziening via websites, media en professionals. Voor vragen en informatie over GHB kan men terecht op www.drugsinfo.nl en bij de Drugs Infolijn 0900-1995.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op